Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل نیروگاه بیستون از نقش آفرینی موثر دو نیروگاه بیستون و اسلام آباد غرب در تأمین برق پیک تابستان سال جاری با ضریب آمادگی بالای ۹۹ درصدی واحدهای این دو نیروگاه خبر داد.

مسعود میرزا عسگری مدیرعامل نیروگاه بیستون در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: نیروگاه بیستون در تأمین برق در زمان پیک بار شبکه در تابستان سال 96 آمادگی بسیار خوبی داشت و تقریبا بیش از 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد از برق تولیدی کشور در پیک تابستان سال جاری در این نیروگاه به تولید رسید.

این مدیر مسئول در پاسخ به اینکه در پیک تابستان چه میزان خروج اضطراری در واحدهای نیروگاه بیستون داشتیم، گفت: در زمان پیک بار شبکه برق در تابستان 96 به هیچ وجه خروج اضطراری در واحدهای نیروگاه بیستون نداشتیم و ضریب آمادگی واحدهای نیروگاه بیش از 99 درصد بود.

وی افزود: این ضریب بالای آمادگی واحدهای نیروگاه بیستون از انجام به موقع تعمیرات دوره ای پیش از تابستان 96 و همچنین تلاش شبانه روزی نیروهای متخصص و متعهد نیروگاه در ایام تابستان حاصل شد.

میرزاعسگری تصریح کرد: برای نیمه دوم سال جاری برنامه های تعمیرات دوره ای تدوین شده و بر اساس همین برنامه ریزی مدون، واحد 2 نیروگاه بیستون وارد تعمیرات دوره ای شده است.

وی ادامه داد: بعد از تمام شدن تعمیرات دوره ای واحد شماره دو، واحد شماره یک وارد تعمیرات دوره ای می شود.

مدیرعامل نیروگاه بیستون با اشاره به اینکه مدیریت نیروگاه گازی اسلام آباد غرب نیز زیر نظر شرکت مدیریت تولید برق بیستون قرار دارد، گفت: آمادگی واحدهای نیروگاه گازی اسلام آباد غرب نیز در ایام تابستان 96 بسیار خوب بود و در این نیروگاه نیز واحدها ضریب آمادگی بالای 99 درصد در روزهای پیک بار شبکه برق در تابستان سال جاری داشتند.

وی افزود: رفع مشکلات واحدهای گازی نیروگاه اسلام آباد غرب نیز با پایان یافتن تابستان و شروع فصل پاییز آغاز شده است.

میرزا عسگری با بیان اینکه نیروگاههای بیستون و اسلام آباد غرب دو نیروگاه مهم برای تولید برق غرب کشور هستند، اذعان داشت: با تعمیرات دوره ای که برای هر دو نیروگاه در نیمه دوم سال جاری خواهیم داشت، برای سال 97 این نیروگاهها بدون هیچ گونه مشکلی در مدار بهره برداری خواهند بود.

وی ادامه داد: امیدواریم با اجرایی کردن به موقع برنامه های تدوین شده، برای پیک سال آینده هم بتوانیم نقش خوبی در تأمین برق کشور داشته باشیم.

مدیرعامل نیروگاه بیستون خاطرنشان کرد: نیروگاه اسلام آباد غرب چون فضایی برای توسعه بیشتر ندارد، برنامه ای توسعه ای برای آن مطرح نیست؛ اما برای نیروگاه بیستون برنامه های توسعه ای در دست مطالعه است، اما پروژه ای جدید در خصوص برنامه های توسعه ای این نیروگاه هنوز اجرایی نشده است.

پایان خبر /

R32317/P1012122/S7,80/CT1 موضوعات مرتبط شرکت تولید برق حرارتی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس

رئیس اداره برق کاشان ضمن اشاره به نصب ۶.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در کاشان گفت: کاشان رتبه نخست کشوری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، شاپور حدادی بعد از ظهر امروز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال 50 ترانس جدید برای پایداری و تقویت شبکه برق شهرستان کاشان پیش‌بینی شده که 40 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده می‌شود، اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های برق شهرستان کاشان 300 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و طی دو سال اخیر در شهرستان کاشان 23 درصد افزایش مصرف برق داشته و این افزایش مصرف نسبت به افزایش مصرف کشوری بیش از دو برابر است.

رئیس اداره برق شهرستان کاشان با بیان اینکه 17 درصد از مشترکین خانگی این شهرستان از خرداد تا شهریور سال گذشته پرمصرف هستند، ابراز داشت: 26 درصد از مشترکین خانگی در ایام عادی یعنی از مهر تا اردیبهشت نیز پرمصرف بوده و این مشترکین یقینا با ارائه و دریافت آموزش‌های لازم تعداد این نوع از مشترکان کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.

وی ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت برق گفت: طی دو سال گذشته 212 کیلومتر شبکه فشار ضعیف ایجاد شده و 36 کیلومتر شبکه فشار متوسط نیز ایجاد شدا است و 19هزار و 852 لامپ معیوب و سوخته نیز تعویض شده و 216 دستگاه ترانس هوایی در دو سال گذشته نصب شده است.

حدادی با بیان اینکه بودجه سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم این بودجه در سال جاری جذب شود در حالی که سال گذشته بودجه عمرانی به 170 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مشترکین شهرستان کاشان 212هزار و 519 نفر است، تاکید کرد: 81 درصد مشترکین خانگی، کشاورزی و صنعت و روشنایی معابر هر کدام یک درصد، مشترکان عمومی سه درصد و سایر مصارف 13 درصد است.

رئیس اداره برق کاشان با بیات اینکه 42 درصد از مصرف برق این شهرستان را حوزه صنعت تشکیل می‌دهد، افزود: 26 درصد از مصارف برق در کاشان را حوزه مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند  در حالی که کاشان طی هشت ماه مناطق عادی محسوب شده و چهار ماه جزء مناطق گرمسیری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل قمصر، برزک و نیاسر کاشان نمی‌شود، ابراز داشت: تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل شهر کاشان و بخش مرکزی شهرستان کاشان است و این موضوع باید مد نظر مشترکان باشد.

ساخت نیروگاه خورشیدی در پالایشگاه بیدبلند

حدادی با بیان اینکه کاشان در مقام اول نصب نیروگاه‌های خورشیدی در استان اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: این ادعا وجود دارد که کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس رتبه نخست کشوری دارد به نحوی که 315 نیروگاه خورشیدی در کاشان نصب شده که ظرفیت آنان 6.5 مگاوات است و امسال نصب 53 نیروگاه خورشیدی نیز در کاشان در دستور کار قرار دارد‌.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی