Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:51:15 GMT

اجازه نداریم فرصت فین‌تک را به تهدید تبدیل کنیم

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۲۷۷۹

اجازه نداریم فرصت فین‌تک را به تهدید تبدیل کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در مراسم اختتامیه سومین دوره نمایشگاه تراکنش ایران با تقدیر از برگزاری نمایشگاهی در این سطح که موجبات پیوند و همگرایی متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و فعالان حوزه بانکی را فراهم آورده است، گفت: مجلس دست یاری مقابل متخصصان این‌حوزه دراز می‌کند تا با ما در این بخش همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سرویس بازار ایسنا، سیدفرید موسوی نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه تراکنش و جشنواره فین‌تک ایران، در جمع متخصصان حوزه فین‌تک و فعالان حوزه بانکی با اشاره به اینکه با وجود شرایط سخت تحمیلی و بحران‌هایی که در سال‌های گذشته صنعت بانکی با آن مواجه شد، صنعت بانکی از ریل خارج نشد، گفت: محدودیت‌های بانکی زیادی درسال‌های اخیر به صنعت بانکی ما تحمیل شد، اما مدیران این حوزه در این زمینه هم سربلند بودند.

وی ادامه داد: من از همه کارگزاران و مدیران شبکه بانکی تشکر می‌کنم که با تمام این مشکلات نگذاشتند شبکه بانکی مبتنی بر اطلاعات دچار مشکل شود و از ریل خارج شود.

موسوی در ارتباط با بحث توسعه فین‌تک‌ها و مشکلاتی که بر سر راه فعالیت آن‌ها وجود دارد، گفت: بحث فین‌تک‌ها توسعه خوبی داشته است. انرژی و ظرفیت‌های کشور در حوزه منابع انسانی هم این انتظار را ایجاد می‌کرد که پیشرفت داشته باشیم.

اما ریل‌گذاری درستی در این حوزه اتفاق نیفتاده است و دستگاه‌ها موانعی در این راستا ایجاد می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز می‌توانیم این ریل‌گذاری را برای حوزه فین‌تک‌ها هم داشته باشیم. گرچه انتظاراتی که در بحث تنظیم مقررات و قوانین این حوزه مطرح می‌شود درست است، اما باید ریل‌گذاری درستی اتفاق بیفتد.

موسوی گفت: مجلس دست یاری مقابل متخصصان این‌ حوزه دراز می‌کند تا با ما در این بخش همکاری کنند. از فابا هم می‌خواهیم که در حوزه اطلاع‌رسانی دراین بخش به ما کمک کند تا شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم. امیدواریم که فعالان بانکی و متخصصان، مجلس را برای تنظیم مقررات و قوانین در این بخش کمک کنند. ما دیگر باید کمتر شاهد ایجاد محدودیت برای فعالین استارت‌آپی باشیم. این زمانی محقق می شود که ریل گذاری انجام شود.

وی گفت: چارچوب‌ها باید توسط فعالان حوزه بانکی و حوزه فین‌تک تعیین شود و بعد به حوزه تنظیم مقررات وارد شویم.

اگر چارچوب‌ها تعریف نشوند، ما اجازه نداریم فرصت‌هایی که داریم را تبدیل به تهدید کنیم و چالش‌هایی برای اقتصاد کشور به وجود بیاوریم.

موسوی ، ابراز امیدواری کرد: در سال‌های آتی با حضور فعالان داخلی و خارجی برای تضارب آرا و شناخت بیشتر در حوزه آشنایی با فرایندهای نوین بانکی و در حوزه فین‌تک، شاهد رشد کمی و کیفی بیش از پیش نمایشگاه تراکنش ایران باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی روز جمعه در بازدید از سایت موشکی وادی رحمت تبریز اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با عملیات وعده صادق سطح جدیدی از بازدارندگی را برای کشور به ارمغان آوردند.

وی تاکید کرد: پدافند هوایی به طور دقیق و هوشمند در حال حراست و صیانت از فضای آسمان ایران اسلامی است.

کد خبر 6089251

دیگر خبرها

  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است