Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@13:48:35 GMT

فرصت فین‌تک‌ها را به تهدید تبدیل نکنیم

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۹۷۰۲

فرصت فین‌تک‌ها را به تهدید تبدیل نکنیم

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سومین نمایشگاه تراکنش دیروز در حالی به کار خود پایان داد که برگزاری جشنواره فین تک در حاشیه این نمایشگاه به آن رنگ و بویی تازه داد.

«سید فرید موسوی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه این نمایشگاه با اشاره به حضور فعالین حوزه فین تک در این نمایشگاه گفت: بحث فین‌تک ها در کشور توسعه خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انرژی و ظرفیت‌های کشور در حوزه منابع انسانی هم این انتظار را ایجاد می کرد که پیشرفت داشته باشیم. اما ریل گذاری درستی در این حوزه اتفاق نیفتاده است و دستگاه ها موانعی در این راستا ایجاد می‌کنند.

 موسوی در ادامه افزد: امروز می‌توانیم این ریل گذاری را برای حوزه فین‌تک ها داشته باشیم؛ گرچه انتظاراتی که در بحث تنظیم مقررات وقوانین این حوزه مطرح می شود درست است.

موسوی گفت: مجلس دست یاری مقابل متخصصین این‌حوزه دراز می‌کند تا با ما در این بخش همکاری کنند. امیدواریم فعالان بانکی و متخصصین، مجلس را برای تنظیم مقررات و قوانین در این بخش کمک کنند تا کمتر شاهد ایجاد محدودیت برای فعالین استارت‌آپی باشیم.

 وی در ادامه گفت: چارچوب ها باید توسط فعالان حوزه بانکی و حوزه فین تک تعیین شود و بعد به حوزه تنظیم مقررات وارد شویم. اگر چارچوب ها تعریف نشوند، ما اجازه نداریم فرصت‌هایی که داریم را تبدیل به تهدید کنیم و چالش‌هایی برای اقتصاد کشور به وجود بیاوریم.

56 استارت آپ فین تکی در نمایشگاه تراکنش حضور پیدا کردند

«محمد سینایی» دبیر جشنواره فین تک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت: جشنواره فین تک برای نخستین بار در حاشیه نمایشگاه تراکنش برگزار و با استقبال خوب فعالین استارت آپی در این حوزه مواجه شد. امسال 56 استارت آپ در جشنواره فین تک که در ذیل نمایشگاه تراکنش برگزار شد، حضور یافتند.

 او در ادامه افزود فین تک های حاضر در این جشنواره همگی در حوزه بیمه، پرداخت، تامین مالی، بیت کویین، کیف پول و بازار سرمایه فعال هستند.

 شاپرک از نظرات فعالان حوزه فین تک در تدوین الزامات و مقررات استفاده خواهد کرد

«محمد مهدی طوبایی» مدیر برنامه ریزی و توسعه شبکه پرداخت شاپرک در حاشیه سومین نمایشگاه تراکنش و در  گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت: شرکت شاپرک متولی پرداخت الکترونیکی در کشور است. در حقیقت این شرکت بازوی نظارتی بانک مرکزی در شبکه پرداخت الکترونیکی است. با توجه به اینکه توسعه شبکه پرداخت الکترونیک از ماموریت اصلی این شرکت بوده، موضوعات مربوط به فناوری های نوین مالی در حوزه پرداخت الکترونیک نیز از حوزه های مورد توجه آن است. جشنواره فین تک در نمایشگاه تراکنش فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط موثر با فعالین حوزه فین تک که عموما از جوانان کشور هستند، بود.

او تصریح کرد: در جریان جشنواره فین تک شاپرک از طریق برگزاری جلسات متعدد با فعالین حوزه فین تک با دغدغه ها و امکانات مورد نیاز برای توسعه کسب و کار، بحث های مربوط به مقررات و امور حاکمیتی و رگولاتورها آشنا شد و مشورت های لازم برای توسعه محصولات فین تکی در اختیار آنها قرار گرفت.

 او در ادامه افزود: شاپرک قصد ورود به کسب و کارهای فین تکی را ندارد و حضور این شرکت در جشنواره فین تک صرفا به منظور آشنایی و مشورت با  جوانان فعال دراین حوزه بوده است.

 طوبایی در ادامه افزود: با توجه به نقش شاپرک در تدوین الزامات و سیاست گذاری های بانک مرکزی، می توان گفت دغدغه  فعالان این حوزه قطعا در این سیاست گذاری ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

طوبایی در ادامه افزود: جوانان فعال در حوزه فین تک بسیار خوب عمل می کنند. با نگاه به محصولات و دستاوردهای مجموعه ها و شرکتهای حاضر در این جشنواره می توان فهمید که محصولات ارائه شده توسط جوانان فعال در این حوزه کاملا قابل مقایسه با نمونه های مشابه خارجی است.

 وی  در ادامه گفت: فعالان این حوزه نیازمندی هایی از بعد زیرساخت های کشوری و حاکمیتی حوزه پرداخت الکترونیک دارند که اگر ما بتوانیم بحث های مربوط به رگولیشن ها، الزامات و سیاست های کلان را طوری هماهنگ کنیم که آنها با آزادی عملی فعالیت کنند در حقیقت مسیر استفاده از این فناوری‌ها در جامعه هموارتر خواهد شد.

 شایان ذکر است، برگزیدگان استارت‌آپ‌ها‌ی شرکت کننده در جشنواره بزرگ فین‌تک معرفی شدند و استارت‌آپ‌ها‌ی صد تحلیل، شارژمان و دونیت توانستند مقام اول تا سوم را کسب کنند. جایزه برگزیدگان نفر اول تا سوم به ترتیب لوح تقدیر به همراه 15 سکه بهار آزادی، لوح تقدیر به همراه ده سکه بهار آزادی و لوح تقدیر به همراه 5 سکه تمام بهار آزادی بود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خدابنده ظهر شنبه در وبینار تبیین دومین رویداد بین المللی « الف تا » که با حضور ۲ هزار نفر از آموزگاران استان در شبکه شاد برگزار شد، با تشریح نحوه برگزاری این رویداد بین المللی اظهار کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای نشر و اشاعه ایده ها و تجارب خاص مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای همکاران فراهم کرده است تا ایده ها و تجارب خاص مدارس خود را نشر و اشاعه دهند، لذا مشارکت حداکثری مدیران، آموزگاران، راهبران و سرگروه های آموزشی ابتدایی در این رویداد بین المللی با هدف ایجاد فرصت هم افزایی، هم گرایی و وحدت بخشی در راستای انتقال تجارب تحول آفرین انتظار می رود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان تفاوت دو بخش مدارس پیشتاز تحول و تک تجربه ها محورهای اصلی و فرعی رویداد از جمله مدیریت و رهبری مدرسه، فرآیندهای یاددهی-یادگیری، تولید محتوای آموزشی، روش تدریس و تولید فناوری های نوین آموزشی، برنامه تربیت، محیط تربیت و سلامت و تربیت بدنی اعلام کرد.

خدابنده همچنین برگزاری نشست های گفتگو محور معلمانه، نمایشگاه استانی و کشوری، تولید و انتشار محصولات چندرسانه ای مؤثر و ایجاد بانک تجربیات را از مهمترین برنامه های رویداد «الف تا» برشمرد.

در ادامه رییس اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوای ابتدایی استان گفت: دومین رویداد بین المللی « الف تا » با هدف اجرای مطلوب برنامه طرح شهید همت و به منظور پیوند زدن تجارب ارزنده معلمان با آخرین یافته های علمی و پژوهشی معتبر اجرا می شود.

سجاد محسن پور تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می توانند آثار و مستندات خود را در دو محور طراحی آموزشی و اجرای تدریس و نیز گفتمان آموزشی طبق شرایط تهیه فیلم تدریس تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سامانه https://alefta.ir ثبت و بارگذاری کنند.

کد خبر 6089982

دیگر خبرها

  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • منافی:باخت به آلومینیوم را بزرگ نکنیم، در لیگ فرصت جبران هست
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد