Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در نشست با جمعی از کارکنان سپاه پاسداران، یادآور شد: روایات زیادی در خصوص اهمیت اربعین و گرامیداشت آن وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم.
امام جمعه قزوین، نخستین تجمع عظیم اربعین حسینی را در تهران و پیش از انقلاب اسلامی دانست و گفت: آن روز شاهد تجمع عظیمی بودیم که برخی ها آن را چهار میلیون نفر اعلام کردند که عظمت حضور مردم در آن را زلزله‌ ای ویرانگر برای رژیم و پایه‌های آن دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، با آن راهپیمایی ‌ها و اوضاع بود که بساط طاغوت برچیده شد و اگر امروز مقام معظم رهبری از راهپیمای عظیم و باشکوه اربعین حمایت می‌کنند، بیانگر اهمیت و عظمت این موضوع است.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اربعین را جریانی دانست که اگر خود نتوانیم در آن حضور یابیم باید زمینه حضور دیگران را در آن فراهم کنیم، افزود: وظیفه داریم به هر شکل ممکن به حرکت عاشورایی اربعین امام حسین (ع) کمک کنیم و بدانیم آینده جهان را این گونه حرکت‌ ها تعیین می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به توصیه های ائمه اطهار(ع) بر پرهیز از مردم از معصیت و گناه،افزود: شخصی خدمت اباعبدالله‌الحسین(ع) رسید و گفت 'وقتی من با گناهی مواجه می‌شوم، نمی‌توانم صبر کنم و به آن گرفتار نشوم، شما موعظه‌ای به من نشان دهید تا بتوانم در مقابل گناه مقاومت کنم و آلوده نشوم'.
وی با پاسخ به آن حضرت به این فرد اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) فرمود:' پنج کار انجام بده بعد هرچه خواستی معصیت کن' و ادامه داد: اول از روزی خدا استفاده نکن و چیزی نخور بعد هرچه خواستی گناه کن، دوم هر گناهی خواستی انجام دهی در محیط ولایت الهی انجام نده، سوم هر وقت خواستی گناه کنی خلوتی پیدا کن که خدا تو را نبیند و اگر چنین جایی پیدا کردی برو و مرتکب گناه شو، چهارم اگر عزرائیل برای قبض روح تو آمد، اگر می‌توانی او را از خود دور کن و از دستش نجات پیدا کن، برو و هرچه می‌خواهی گناه کن و پنجم وقتی مالک جهنم آمد تا تو را وارد جهنم کند قبول نکن و وارد جهنم نشو'.
وی ادامه داد: در روایات آمده اگر کسی چهل شبانه روز معصیت نکند و خودش را برای خدا خالص کند، چشمه‌ های معرفت و حکمت از قلب او به جوشش درآمده و بر زبانش جاری می‌شود.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کاظمی در اولین جلسه ستاد مرکزی اربعین استان قزوین در سال جاری با بیان اینکه گره خوردن خدمت به نام اربعین و سیدالشهدا توفیقی است که باید قدر آن را بدانیم، تصریح‌کرد: بیش از یک دهه است که شاهد انسجام مدیریتی و ظرفیت‌های مردمی در حوزه اربعین هستیم، این انسجام سال به سال در حال افزایش است؛ در این سال‌ها با ورود قاعده‌مند دولت، مجموعه خدمات ارائه شده در ایام اربعین به طور قابل توجهی رشد و ارتقا پیدا کرده است، ما نیز در استان با تکیه بر همین تجربه این مسیر را با قدرت بیشتری دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان قزوین اقدامات خوبی در حوزه خدمات رسانی در ایام اربعین شکل گرفته است که می‌توان به ارائه خدمات حمل و نقل، توزیع یک میلیون بطری آب معدنی، تأمین کولرهای مورد نیاز مواکب اشاره کرد؛ در سال جاری نیز باید نیازهای حوزه‌ی آموزش، امنیت و فرهنگی احصا شود و مطالعه صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: کارهای گذشته را باید استمرار و در عین حال خدمات را گسترش دهیم، با مرور تجربه‌های گذشته می‌توان اقدامات بهتری ارائه داد؛ چندین گلوگاه در حوزه اربعین وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد که مهمترین آن مسئله گذرنامه است، البته سال گذشته با برنامه ریزی درست فراجا با کمترین اعتراض در حوزه گذرنامه در سطح کشور مواجه بودیم و در استان عملکرد خوبی داشتیم، امسال نیز باید تلاش کنیم که این هماهنگی و برنامه ریزی صورت بگیرد و اعتراض‌ها نیز به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: گلوگاه بعدی حمل و نقل است که باید بر حمل و نقل داخل کشور تا مرز تمرکز کنیم، در این حوزه می‌توان از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد تا خدمات کامل‌تری ارائه دهیم و فشار کمتری به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای وارد شود.

کاظمی یادآور شد: در این مدت باقی مانده باید کمیته‌های ستاد اربعین به سرعت تشکیل و احکام اعضای آن صادر شود تا به نحو احسن اقدامات مورد نیاز پیگیری شود.

کد خبر 6094744

دیگر خبرها

  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • انتقاد امام جمعه یاسوج از شراب‌خواری پزشکان در شیراز
  • وضعیت میدان در جنگ شناختی را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • ‌کوهپیمایی کارکنان و پایوران سپاه در خوی
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران