Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه ماکو گفت:مسئولین و خانواده ها باید روشهای صحیح استفاده از فضای مجازی را به نسل جوان بیاموزند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام ایوب رنجبری در خطبه های نماز جمعه این هفته ماکو افزود: انسانها نباید تحت تاثیر عوامل مخرب فضای مجازی قرارگیرند و خانواده ها و مسئولین روش های صحیح بهره مندی از فضای مجازی را به نسل های جوان بیاموزند تا جامعه از پایه سست نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سبک زندگی اسلامی از دیدگاه امام صادق، و لزوم توجه به خدا محوری در ابعاد و شئونات زندگی و فراگیری علم و دانش افزایی در تمام مقاطع زندگی افزود: انسان باید تا زمانی که می تواند علم بیاموزد و ثمرات آن را در جامعه نشر دهد.

حجت الاسلام ایوب رنجبری در ادامه افزود: علم آموزی فقط مختص حضور در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها نیست و انسان باید از آموزه های زندگی نیز پند گرفته و به سایر خویشاوندان خود انتقال دهد.

امام جمعه ماکو به دیدارمقام معظم رهبری با دانش‌آموختگی در مراسم تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند قدرت دفاعی و موشکی کشورمان به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

وی بر سالروز شهادت عمار بن یاسر اشاره کرد و گفت: این فرد و خاندان با عظمتش همیشه پیرو و انتقال دهنده اهداف اصیل اسلام بودند.

امام جمعه ماکو ضمن تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله قاضی طباطبایی گفت: آذربایجان باید بر این بزرگ‌مرد افتخار کنند زیراکه اولین شهید محراب از خطه آذربایجان است.

وی با اشاره به جایگاه والای سالار شهیدان افزود: هیچ امامی بغیر امام حسین (ع) مراسم اربعین ندارد و این یک ویژگی خاص برای سرور و سالار شهیدان است.

حجت الاسلام رنجبری گفت: در شهر بازرگان نیز یک موکب به منظور ارائه خدمات به زائرانی که از کشور ترکیه برای عزیمت به کربلا معلی از این مرز عبور می‌کنند برپاشده است.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه زائرین باید از گرفتن بسته هایی از سوی افراد ناشناس خودداری کنند افزود: باید تمامی زائرین به توصیه های پلیس گذرنامه در جهت تسهیل در ترافیک و جلوگیری از هرج و مرج همکاری لازم را نمایند.

حجت الاسلام رنجبری گفت: در شهرستان ماکو نیز در روز اربعین به نیت پیاده روی اربعین حسینی از مزار شهداء ماکو به سمت مسجدجامع این شهرستان، پیاده رویی انجام می شود.

وی بر سالروز شهادت شهید حسین فهمیده اشاره کرد و گفت: مسئولین ذیربط باید بر چرایی حذف شدن این موضوع از کتب درسی جواب دهند.


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید هادی محمودی، شامگاه جمعه در مراسم عزاداری شب شهادت امام صادق (ع) در مسجد امام جعفر صادق (ع) اردستان، اظهار کرد: امام صادق (ع) مسئولیت تبلیغ دین را برعهده داشت در ابتدا برای این کار، شاگردان خود را زیاد می‌کرد و به یاران خود حکم می‌کرد در مناطق مختلف به تبلیغ دین بپردازند.

وی افزود: امام روش‌های مناظره و علم کلام را برای شاگردان خود آموزش می‌داد، برخی از افراد با صحنه‌ها و مطالب علمی، فلسفی و عقلانی ممکن است مسلمان و شیعه شوند.

شاگرد مرحوم آیت‌الله ناصری خاطرنشان کرد: در زمان امام صادق به موضوع عقلانی بودن دین نیاز بود چرا که فرقه‌های بسیاری وجود داشت، هرشخصی نسبت به ایجاد فرقه‌های مختلف اقدام می‌کرد و حرف‌های ناپسندی را به دین اسلام نسبت می‌دادند.

محمودی تصریح کرد: این دوران نیز همچون دوران امام صادق (ع)، عصر فرقه‌هاست‌، مهم‌ترین وظیفه شیعه این است که منطق و استدلال را فراگیرد و بتواند از دین خود دفاع کند استدلال کردن و دفاع درست و منطقی بسیار مهم است.

وی بیان کرد: در بین تمام امامان تنها امام صادق (ع) با زهد مخالف می‌کردند، شعار فرقه صوفیه در زمان امام، زهد بود و با این ابزار مردم را به سمت خود جذب می‌کردند.

کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: باید امروز در زمینه فضای مجازی کار کرد و نمی‌توان آن را رها کرد، در اثر همین رسانه و فضای مجازی در کشور اغتشاشات ایجاد کردند چرا که رسانه قدرتمند است و رهبر انقلاب نیز بر توجه به رسانه تاکید دارد.

محمودی ادامه داد: امروزه توجه به فضای مجازی و رسانه اهمیت دارد، مسئولان کشورهای دیگر سخنرانی‌های رهبر انقلاب را با دقت گوش می‌دهند و به موضع‌گیری‌ها توجه می‌کنند

وی گفت: باید شبهات مختلفی را که در نسل جوان درخصوص امامان و دین وجود دارد را مورد توجه قرار گرفته و به آنان پاسخ داد.

شاگرد مرحوم آیت‌الله ناصری تصریح کرد: اسلام با کلام عزت خود را حفظ می‌کند امام صادق کلام را بین افراد رواج می‌داد و به یاران خود دفاع منطقی از دین را توصیه می‌کرد.

محمودی یادآور شد: امام از دو مسیر علمی شاگردان خود را تربیت می‌کرد یک مسیر علمی ظاهری همان یادگیری قرآن، اخلاق و احکام بود و دیگری مسیر علم نوری است.

کد خبر 6096033

دیگر خبرها

  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • عزت و اقتدار یک کشور در گرو هدایت صحیح نوجوانان وجوانان است
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • نقش تاثیرگذار مادران برای جذب جوانان به مساجد