Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملی‌پوش ژیمناستیک می‌گوید که مسابقات اسلوونی گام خوبی برای آغاز تمرینات برای بازی‌های آسیایی جاکارتا بود.

سعیدرضا کیخا در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد حضور در رقابت‌های بین‌المللی ژیمناستیک اسلوونی، اظهار کرد: فدراسیون چند مسابقه بین‌المللی برای ژیمناست‌ها در نظر گرفته تا هم ژیمناست‌ها نقاط ضعف و قوت خود را بسنجند و هم فدراسیون سطح ورزشکاران را ارزیابی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این رقابت‌ها همین مسابقات بین‌المللی اسلوونی بود. این رقابت‌ها برای خود من گام خوبی بود تا بتوانم تا بازی‌های آسیایی جاکارتا سیر صعودی را طی کنم.

او ادامه‌ داد: ژیمناست‌ها اگر دائم در رقابت‌ باشند هم به جو رقابت‌ها عادت می‌کنند و هم داوران بین‌المللی با آنها آشنا می‌شوند. ژیمناست‌ها هر چقدر هم که با تجربه باشند اما دور ماندن از جو مسابقات شرایط را برای آنها سخت خواهد کرد و سبب می‌شود که نتوانند حرکات را به خوبی اجرا کنند.

ملی‌پوش ژیمناستیک هدف اصلی فدراسیون را بازی‌های آسیایی جاکارتا عنوان کرد و گفت‌: هدف اصلی فدراسیون بازی‌های آسیایی است که بتوانیم دست پر بر گردیم. در دوره‌های قبل بازی‌های آسیایی ژیمناست‌های ایرانی به فینال رسیده اند، اما هنوز موفق به کسب هیچ مدالی نشده‌اند. خود من در اینچئون در خرک حلقه به فینال رسیدم و در فینال به دلیل نداشتن مسابقات داخلی و خارجی در آن زمان تا یک قدمی مدال رفتم اما به دلیل سقوط کردن از خرک از کسب مدال باز ماندم. در آن زمان به دلیل مشکلات مالی ما هیچ مسابقات داخلی و خارجی نداشتیم.

کیخا در ادامه‌ در مورد سطح رقابت‌های اسلوونی، گفت‌: در بخش تیمی سه تیم بر روی سکو رفتیم و همین سه تیم حضور داشتند. چیزی که برای من در این رقابت‌ها مهم بود آغاز تمرینات برای جاکارتا بود، هر چند مدال آوری هم اهمیت داشت. این مسابقات برای گام اول برای من خیلی خوب بود، به ویژه اینکه با گرفتن مدال در بخش خرک حلقه برای من شروع شد. در این وسیله ژیمناست‌های تقریبا خوبی شرکت کرده بودند. برخی از آنها مدعی بوند و برخی دیگر هم هنوز مطرح نشده‌اند و بعدها در مسابقات آتی بیشتر شناخته می‌شوند.

وی در مورد غیبت ایران در مسابقات جهانی کانادا، اظهار کرد: تغییر و تحولات فدراسیون در زمان ثبت‌نام انجام شد و به‌ هر حال زمانی که یک فدراسیون جدید می‌آید نیاز به زمان دارد. نمی‌تواند به  سرعت نفرات خود را مشخص و اعزام کند. ما هم خیلی مشتاق بودیم که در این رقابت‌ها حاضر شویم تا خود را محک بزنیم، اما خب شرایط پیش نیامد. در کشورهای خارجی با تغییر مدیریت برنامه‌ها ثابت است، اما در ایران این طور نیست و با آمدن مدیر جدید زمان نیاز است تا بتواند کارش را شروع کند.

کیخا در مورد برنامه آینده خود گفت‌: چیزی که من در جریان هستم قرار است به تویوتا کاپ ژاپن که یکی از جام‌های معتبر است و هر ساله در این کشور برگزار می‌شود، برویم. ورلد کاپ آذربایجان و چند مسابقه دیگر هم پیش رو خواهیم داشت.

او در پایان گفت‌: قبل از اسلوونی دو مرحله اردو در لرستان و همدان داشتیم و همه امکانات فراهم بود که باید از میزبانان تشکر کنیم. این اردوها قرار  است ادامه‌ داشته باشد، اما هنوز بعد از آمدن از مسابقات فدراسیون خبری به ما نداده است، ولی احتمالا از چند روز آینده اردوها آغاز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی کجاست؟

 حسن یزدانی بعد از بازگشت از بازی‌های آسیایی هانگژو کتفش را جراحی کرد و سال ۲۰۲۳ را با نقره مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک و همچنین طلای بازی‌های آسیایی به پایان رساند.

با وجودی که تا امروز همه مدعیان دوبنده تیم ملی در چرخه حضور داشته و در مسابقات مختلف شرکت کرده‌اند، قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو به دلیل شرایط ویژه‌اش هنوز وارد چرخه نشده و به او این فرصت داده شده است که با حضور در تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان که ۱۷ تا ۲۰ خرداد در بوداپست برگزار می‌شود، بتواند در صورت آمادگی بدنی و شرایط مناسب کتفش؛ حضور در سومین المپیک متوالی را تثبیت کند.

او پیش از این قرار بود از اردوی جاری تیم ملی کشتی آزاد، بعد از ماه‌ها دوری از جمع اردونشینان، به اردو ملحق شده و تمریناتش را زیر نظر کادر فنی تیم ملی دنبال کند، اما طبق هماهنگی با فدراسیون، ترجیح داد این اردو را هم نیاید و کار‌های درمانی و تمرینی‌اش را در شهر و سالن خودش پیگیری کند.

بعد از آن جلسه دو ساعته‌ای که بین حسن یزدانی و رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی در محل فدراسیون برگزار شد، چرخه وزن ۸۶ کیلوگرم رسانه‌ای شد. بر این اساس حسن یزدانی قرار است در تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان کشتی بگیرد و حالا این سؤال مطرح است که آیا با توجه به موضوع مهم انتخاب ملی‌پوش ۸۶ کیلوگرم بعد از مسابقات بوداپست، یزدانی در اردوی بعدی حاضر خواهد شد یا خیر؟

فدراسیون کشتی برای حسن یزدانی به‌عنوان قهرمان ۹ مداله کشتی ایران احترام زیادی قائل است، به همین دلیل این احتمال وجود دارد که اگر حسن یزدانی ترجیح بدهد تمریناتش را همچنان تا پیش از اعزام به مجارستان، در جویبار دنبال کند، با درخواست او موافقت شده و او از اردوی بعدی هم به خانه کشتی نیاید.

چیزی که اکنون اهمیت دارد، وضعیت جسمانی حسن یزدانی است و اینکه بتواند قابلیت‌های فنی خود را بعد از عمل جراحی کتف نیز در مسابقات به نمایش بگذارد.

نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران اعزامی به المپیک پاریس، بعد از بررسی وضعیت حسن یزدانی در تورنمنت مجارستان انتخاب خواهد شد.

حسن یزدانی در دو المپیک ریو و توکیو حضور داشته است و دو نشان طلا و نقره از المپیک و هفت مدال جهانی در کارنامه دارد.

دیگر خبرها

  • دستور تاج به ارکان قضایی برای هفته‌های پایانی
  • دستور تاج به ارکان قضایی برای هفته‌های پایانی/بازگشت به عقب ممنوع
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • نگاهی بر چند خبر ورزشی شانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • مروری بر چند خبر ورزشی شانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی