Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، آیت الله سید محمد شاهچراغی پیش از ظهرشنبه در دیدار با مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان در محل دفتر خود ضمن بیان اینکه پدافند غیر عامل  باید طی ایام سال برای مردم تبیین شود، ابراز داشت: باتوجه به اینکه پدافند غیرعامل مسئله نوین در کشور محسوب می شود که شاید حدود ۱۰ درصد افراد به صورت مختصر درباره آن آگاهی داشته باشند لذا این مهم می طلبد که پدافند غیر عامل مختص یک روز و یک هفته نباشد بلکه در تمام ایام سال به بهانه های مختلف اهداف آن برای عموم بازگو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد پدافند غیرعامل به عامل برسد، افزود: با سخنرانی در تربیون نماز جمعه و برگزاری همایش های مختلف نمی توان به اهداف مورد نظر پدافند غیرعامل دست یافت لذا اهمیت این مسئله باید در نشریات،  جراید و صداسیما به کرات برای عموم مردم تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه پدافند را می توان به تقوا و توبه تشبیه کرد، ابراز داشت: هر فردی در زندگی خود به تقوا و توبه نیاز دارد چراکه تقوا پیشگری و توبه درمان می کند پدافند غیر عامل نیز نقش تقوا و پیشگیری را در جامعه ایفا می کند که نه فقط دستگاه های دولتی بلکه همه افراد باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند تا جامعه به آسیب دچار نشود.

شاهچراغی در ادامه تصریح کرد: پدافند غیر عامل محکم کاری است و ریشه قرآانی دارد که اگر خدای نکرده کسی خواست اقدامی بر خلاف امنیت کشور انجام دهد این آمادگی در بین همه افراد جامعه وجود داشته باشد تا در برابر آسیب موجود عکس العمل به موقع داشته باشند.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل باید به صورت یک فرهنگ در کشور نهادینه شود، افزود: باید از فرصتی که در اختیار داریم به نحو احسن استفاده کنیم و با افزایش آموزش به عموم مردم در سطوح مختلف جامعه آمادگی همه جانبه را در برابر انواع بحران ها در کشور تقویت کنیم تا نوبت به مراحل پیشرفته پدافند عامل نرسد.

ششم تا دوازدهم آبان به نام هفته پدافند غیر عامل در تقویم ملی ایران نام گذاری شده است

true برچسب ها : آیت الله سید محمد شاهچراغی قدرت دفاعی هفته پدافند غیرعامل true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌

حجت الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر شد و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است اظهار داشت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

منبع: ایلنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است