Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان گفت: کنگره ملی شهید زینب کمایی ۷ آذرماه در گلستان شهدای اصفهان و در جوار مزار این شهید برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد ادیب پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسب هفته بسیج دانش‌آموزی با حضور اصحاب رسانه اصفهان برگزار شد، شهادت محمدحسین فهمیده را نماد مبارزه با استکبار دانست و اظهار داشت: شهید زینب کمایی و شهید محمدحسین ذوالفقاری شاهد شاخص 36 هزار شهید دانش‌آموزش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شعار بسیج دانش‌آموزی در سال جاری «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی»، افزود: کنگره ملی شهید کمایی 7 آذرماه در گلستان شهدای اصفهان و در جوار مزار این شهید برگزار می‌شود.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان بیان کرد: تدوین کتاب، نگارش دانشنامه برای مدارس با بیش از 100 شهید از جمله فعالیت‌هایی است که هم‌زمان با این مراسم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش یادواره شهید کمایی در شاهین‌شهر و در مدرسه این شهید برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: زینب کمایی پس از ربوده شدن به دست منافقین در اول فروردین سال 1361 به شهادت رسید و با شهدای عملیات فتح المبین به خاک سپرده شد، از این شهید دفترچه‌ای به‌جا ماند که نشان از محاسبه نفس او دارد.

ادیب بسیج دانش‌آموزی را بزرگ‌ترین شبکه دانش‌آموزی استان و کشور معرفی کرد و اظهار داشت: بسیج دانش‌آموزی یک طرح بومی است و افتخار ما بر این است که این طرح را از غرب وارد نکرده‌ایم، طرح‌های تربیتی غربی بر اساس شاخص‌های معنوی است اما بسیج دانش‌آموزی ریشه‌ای قوی دارد.

وی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی گفت: 8 آبان صبحگاه سراسری با نواختن زنگ ایثار با نام شهدای شاخص نواخته می‌شود، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از دانش‌آموزان بسیجی نمونه در فعالیت‌های قرآنی، ورزشی کوهنوردی و عطرافشانی قبور شهدا و سخنرانی دانش‌آموزان قبل از خطبه‌های نماز جمعه و حضور سازمان یافته در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان از حضور در راهپیمایی 13 آبان خبر داد و افزود: این راهپیمایی نشان استکبارستیزی است و بسیج دانش‌آموزی هر سال در کنار دیگر اقشار در این راهپیمایی حضور پیدا می‌کند.

وی با اشاره به تبدیل محتوای کتب درسی به فعالیت‌های اردویی گفت: این ابتکار بسیج دانش‌آموزی اصفهان از سوی مسئولان کشوری مورد استقبال قرار گرفت و از آن برای الگوبرداری در استان‌های دیگر استفاده شد، این طرح روزانه 250 دانش‌آموز را شامل می‌شود و برای دانش‌آموزان چهارم ابتدایی در مهر و آبان با عنوان فرمانده دل‌ها برگزار می‌شود.

ادیب از برگزاری اردوی مدافعان در تاریخ 22 آبان خبر داد و بیان کرد: این اردو که تا آذرماه ادامه پیدا می‌کند برای دانش‌آموزان پایه ششم برگزار می‌شود، در این طرح شهدای مدافع، یعنی افرادی که در تاریخ کشور با استعمار و استکبار مقابله کردند با رویکرد تاریخی و با همکاری خانه مشروطیت انجام می‌گیرد.

وی افزود: اردوی راهیان نور دانش‌آموزی از 22 مهر آغاز شده که برای نخستین بار به مقصد جنوب غرب است، این اردو مورد استقبال قرار گرفته و روزانه 8 دستگاه اتوبوس اعزام می‌شود.

رئیس بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان با اشاره به اینکه تا کنون هیچ حادثه‌ای برای راهیان نور اصفهان رخ نداده است، گفت: بر اساس دستورالعمل جدید اردوهای دانش‌آموزی، یک روز به این اردو افزوده شده چرا که حرکت اتوبوس از ساعت 12 تا 5 صبح ممنوع شده و علاوه بر این نظارت ویژه‌ای بر اردوی راهیان نور صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

R41346/P4001/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی، روز‌های ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در این مسابقات ۱۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ دسته از جمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه نویسی، آتش نشان و مین‌یاب شرکت دارند.

مراسم اختتامیه مسابقات نیز ۲۰ اردیبهشت، در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است دانش‌آموزان سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات، مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌نمایند.

دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و کمیته ارزیابی حداکثر تا پایان تیر ماه اعضای اصلی تیم جهانی را انتخاب خواهند کرد.

لازم به ذکر است پیش از این تیم جهانی روباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی و مقام نایب قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده بود.

سال گذشته نیز نوجوانان نخبه کشور در مالزی قهرمان آسیا شدند.

دیگر خبرها

  • لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان
  • کنگره علمی پژواک با ارائه دستاورد‌های دانش آموزی در کاشان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد