Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر پدافند غیرعامل جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: در راستای آگاه سازی مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی علاوه‌بر اقداماتی که در هفته پدافند غیرعامل انجام می‌شود باید کارگاه‌های آموزش تخصصی پدافند غیرعامل در حوزه استانی و خارج استانی صورت تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در شهرکرد، طهمورث فتاحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: هدف پدافند غیرعامل در سازمان در 2 بعد پدافند کشاورزی و پدافند زیستی است و بیشتر در این زمینه فعالیت می‌کند که برای موفقیت در پدافند غیرعامل به اصلاح نگرش مدیریت‌هاو کارشناسان نیازمند هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارتقاء شاخص‌های سازمان برای جلوگیری از خطرات احتمالی افزود: باید ارتقاء کیفی سیستم تشخیص، کنترل شدید در حوزه ورود کود، سم و دام به کشور و طراحی الگوی بومی برای جلوگیری از خطرها در دستور کار قرار گیرد.

دبیر پدافند غیرعامل جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری بیان کرد: اگر براساس اقلیم و اولویت‌ها محصولات را در مناطق مختلف تولید و الگوی کشت را رعایت کنیم مشکلات موجود رفع می‌شود.

فتاحی با بیان اینکه باید تهدیدات زیستی در بخش کشاورزی شناخته شود، خاطرنشان کرد: امروز باید از ضربه‌هایی که به بخش کشاورزی وارد شده درس بگیریم هر چند شناخت تهدیدهای زیستی سخت است اما با جدیت به دنبال شناسایی آنها هستیم، اقدامات فیزیکی در این زمینه و مقابله با تهدیدات زیستی که می‌تواند به شکل بیوتروریستی بخش کشاورزی را مورد تهدید قرار دهد.

وی گفت: هر حادثه یا رویداد طبیعی و غیرطبیعی با استفاده از منابع زیستی می‌تواند منجر به تخریب و نابودی سرمایه کشاورزی و انسانی شود بنابراین مجموعه اقدامات توسط این سازمان در حوزه پدافند غیرعامل شامل رصد، پیمایش، آشکارسازی، هشدار دهی، تشخیص تصمیم به عملیات، کنترل کردن و حفاظت و پیشگیری و امداد و نجات در زمان بازیابی و باز توانی بعد از تهدید، محدودسازی و دفع آلودگی پدافند زیستی است که در این چارچوب در بخش کشاورزی آماده سازی شده است.

دبیر پدافند غیرعامل جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: در راستای آگاه‌سازی مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی علاوه‌بر اقداماتی که در هفته پدافند غیرعامل انجام می‌شود بایدکارگاه‌های آموزش تخصصی پدافند غیرعامل در حوزه استانی و خارج استانی صورت تشکیل شود.

انتهای پیام/

R41350/P1486/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور ابلاغ شد.

بر اساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم‌الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری