Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در دیدار با اعضای کمیسیون کشاوزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ما در حوزه مدیریتی کشور با آن روبرو هستیم اینکه متاسفانه بین ستاد و صف فاصله و اختلاف افتاده است در حالی که باید در تصمیم گیری های کلان کشور و رفع مشکلات کشور از نزدیک نارسائی ها و مشکلات را دیده و در مورد حل آنها تصمیم گیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به جایگاه استان اردبیل به عنوان کهن شهر کشور اشاره کرد و گفت: استان اردبیل حق بزرگی بر گردن سرزمین بزرگ ایران دارد به طوری که در سایه حاکمیت صفویان این کشور به یکپارچگی واقعی رسیده و در عصر معاصر نیز ما در حالی که در سرازیری وحشتناکی قرار داشتیم انقلاب اسلامی با هدایت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به داد این ملت رسید تا در عرصه های مختلف امروز بتوانیم احیای هویت کشور خود را شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس زمینه خوبی را فراهم آورده تا آنها از نزدیک با قابلیت های استان اردبیل آشنا شوند تصریح کرد: اقتدار و حاکمیت و عزت این کشور در گرو توجه به بخش کشاورزی است چرا که در شرایط آرمانی و رسیدن به بهترین وضعیت باید به بخش کشاورزی و تولیدکنندگان این حوزه بها داده و برای آن اهمیت قایل شویم.

آیت الله عاملی ادامه داد: به نظر می رسد در کشور مجلس و دولت در تشخیص این اولویت ها با برخی قصو و کوتاهی ها روبرو شده به طوری که عشایر، روستائیان و تولیدکنندگان ما با مشکلاتی جدی در تولید و فروش محصولات خود روبرو هستند که انتظار می رود مجلس و دولت به تولیدکنندگان در بخش کشاورزی و صنعت به معنای واقعی بها دهند.

وی با بیان اینکه بدون برنامه ریزی کشاورزان و زارعین ما در سال های متمادی دچار خسارت می شوند تصریح کرد: شایسته نیست به دلیل بی برنامگی کشاورزان ما یک سال از بابت سرمازدگی و یک سال از بابت خشکسالی و سال دیگر از بابت پرداخت نشدن حق و حقوق واقعی خود متضرر شوند.

امام جمعه اردبیل ضرورت تقویت مدیریت قوی را در حوزه تولید و تنظیم بازار در بخش کشاورزی یادآور شد و اظهار داشت: ما اگر می خواهیم وارد سازمان جهانی در حوزه تجارت و تعاملات و ارتباطات و افزایش صادرات شویم باید کیفیت تولید و شرایط موجود را در این بخش بهبود بخشیم تا در بهترین شرایط امکان تولید و عرضه و صادرات فراهم آید.

آیت الله عاملی به پیچیدگی های بخش تولید و صادرات در این پیچ تاریخی معاصر اشاره کرد و افزود: حلقه مفقوده در عرصه تولید و عرضه آن به بازار بحث مدیریت است و ما باید قدرت بهره وری خود را به حدی بالا ببریم که در کنار محصولات متنوع و در عین حال با کیفیت زمینه ارتقای حلقه بهره وری و ارزش افزوده را توانمند کرده و در این بخش به یک شرایط مطلوب برسیم.

وی ضرورت تبدیل علم به ثروت و ایده به نوآوری های جدید را یادآور شد و اضافه کرد: باید در این عرصه مراکز علمی و دانشگاهی ما به معنای واقعی مجریان را کمک کار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان به شرایط اقتصادی کشور و ابرچالش های دولت روحانی اشاره کرد و گفت: بنده قصد دارم در نامه ای این ابرچالش ها را به رئیس جمهور کشورمان یادآور شوم تا از بن بستی که ما در آن به دام افتاده ایم به نحوی شایسته نجات پیدا کنیم.

آیت الله عاملی به وضعیت نامناسب مصرف انرژی در کشور و غفلت از تامین بودجه عمرانی از محل زیرساخت ها و دیگر مشکلات اقتصادی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ما با الزام کشاورزان به استفاده از روش های نوین آبیاری می توانیم به تقویت منابع آب سطحی و زیرزمینی کمک کنیم چرا که در حال حاضر صدها دریاچه بالاتر از ارومیه در این کشور در حال از بین رفتن هستند.

 

انتهای پیام/ح

حضور اعضای کمسیون کشاورزی مجلس در اردبیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین حسینی بعد از ظهر شنبه در نشست شهر مولد استان بوشهر با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرا شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

وی شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

حسینی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریاپایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

در این آئین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

کد خبر 6090286

دیگر خبرها

  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان