Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان از معین‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاران به‌عنوان مجاهدان اقتصادی یاد کرد و گفت: از معین‌های اقتصادی درخواست سرمایه‌گذاری نداشته‌ایم بلکه خواسته‌ایم که مدیریت توسعه را در مناطق مختلف بر عهده گیرند تا مردم به توانمندی برسند.

به گزارش ایسنا، «علیرضا رزم‌حسینی» در نشست اقتصاد مقاومتی رودبار جنوب افزود: معین‌های اقتصادی آمده‌اند تا فرهنگ اقتصادی را در مناطق محروم و مستعد، توسعه داده و مردم را به توانمندسازی رسانده و آن‌ها را از فقر فرهنگی و اقتصادی نجات دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توانمندسازی محلی را از اولویت‌های اصلی طرح‌های اقتصادی و اجتماعی استان کرمان برشمرد و افزود: تایید مدل توسعه اقتصادی استان کرمان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشان می‌دهد که این مسیر به درستی طی شده و باید تداوم یابد و از این رو با ایجاد هشت منطقه اقتصادی در استان کرمان، 23 معین اقتصادی به مسیر توسعه استان کرمان وارد شده‌اند.

رزم‌حسینی با اشاره به آمادگی استان برای پرداخت 80 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره کشاورزی در رودبار جنوب، تصریح کرد: در سال جاری 620 میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت برای پرداخت تسهیلات چهار درصد در کشور در نظر گرفته شده که بخشی از آن نیز تاکنون ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: معین اقتصادی رودبار جنوب با استفاده از این تسهیلات، ظرفیت‌های خدادادی منطقه، جلب همراهی و سرمایه‌گذاری‌های مردمی می‌تواند در این منطقه تحولات بزرگی را در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه کشاورزی ایجاد کند.

استاندار کرمان با تأکید بر این‌که معین‌های اقتصادی باید حلقه اعتماد بین مردم و دولت‌ها باشند، تصریح کرد: بوروکراسی اداری مانعی در مسیر توسعه است که برای رفع این مشکل پیگیری‌های زیادی در استان کرمان انجام شده و دولت در این زمینه نگاه مثبتی دارد.

فرمانده اقتصاد مقاومتی استان کرمان با تأکید بر موفقیت معین‌های اقتصادی در قلعه گنج، شهداد، گلباف و سایر نقاط این استان، تصریح کرد: در رودبار جنوب نیز به‌دنبال تکرار چنین موفقیت‌هایی برای توسعه اقتصاد مردم و توانمندسازی آن‌ها هستیم و ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء به‌عنوان معین اقتصادی رودبار جنوب می‌تواند تحولات بزرگی را در این منطقه ایجاد کند.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: اگر اعتماد مردم جلب شود، سرمایه‌های اجتماعی نیز در جهت توسعه اقتصادی به کار گرفته می‌شود و در کنار آن ظرفیت‌های خدادادی بسیاری در این مناطق وجود دارد که می‌تواند مسیر توسعه را هموار کند.

وی با اشاره به اجرای ایده مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان و راهبرد اصلی این استان با عنوان ولایت و توسعه، تصریح کرد: معتقدیم معاد مردم با معاش آن‌ها در ارتباط است و با توسعه اقتصادی می‌توان توسعه فرهنگی، اجتماعی، علمی و .... را ایجاد کرد.

وی یادآور شد: در استان کرمان در مسیر اجرای منویات رهبری، اجرای اقتصادمقاومتی را دنبال می‌کنیم و هدفمان انجام کارهای عملگرایانه است و معتقدیم که با شعار نمی‌توان نظام را به آرمان‌ها و اهداف مورد نظر رساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، خالقی پور در جمع بانوان صنعتگر استان یزد با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها زنان در فعالیت‌های اقتصادی گفت: شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری «جهش تولید، مشارکت مردمی» نامگذاری شده است که فعالان اقتصادی در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه بانوان صنعتگران هم در تحقق شعار نقش سنگینی برعهده دارند اظهار کرد: امیدواریم با همراهی همگان و بخش خصوصی بتوانیم در جهت جهش تولید و رونق اقتصادی گام برداریم.

مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده تصریح کرد: برای پررنگ‎تر شدن فعالیت‌های زنان در صنعت و تولید اقداماتی در دست اقدام است.

خالقی پور اظهار داشت: برای منتخبین دیدار با رییس جمهوری در روز صنعت معدن امسال، بر اساس ۲ فاکتور انتخاب می‌شوند که یکی اینکه رئیس واحد تولیدی زن باشد و دیگر اینکه که بانوان شاغل در واحد تولیدی ۵۰ درصد آنها سرپرست خانوار باشند.

دیگر خبرها

  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی