Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@01:15:11 GMT

زنگ انقراض روستاهای مرزی به صدا در آمد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۷۱۴۷

زنگ انقراض روستاهای مرزی به صدا در آمد

مردم شمال استان سیستان و بلوچستان در طول 18 سال گذشته بیشترین آسیب های اجتماعی و فرهنگی را متحمل شده اند اما در مقابل کمترین امکانات و یا بودجه برای این منطقه در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ندای هیرمند؛ یکی از عوامل مهاجرت از حاشیه مرزها را می توان فقر و همچنین عدم توجه به زیرساخت های شهری و روستایی در آن منطقه دانست، عواملی که به سرعت در برخی از مناطق مرزی کشور در حال شکل گیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک بیکاری و عاملی همچون اعتیاد را می توان از دیگر عوامل تشدید فقر در جوامع دانست که امروزه بسیاری از ناهنجاری ها به دلیل اعتیاد بالای افراد رخ می دهد.

با این حال جمهوری اسلامی ایران که حکومت آن بر پایه و اساس مستضعفین شکل گرفته است، همواره یکی از بزرگترین حامیان مستضعفین نه تنها داخل کشور بلکه خارج از مرزهای ایران بوده است.

امروزه برخی از کارشناسان بسیاری از مشکلات اساسی در جامعه های بحران زاده را عدم رایزنی مسئولین محلی با دولت می دانند، این کارشناسان همچنین معتقدند که هزینه و اعتبارات در نظر گرفته شده برای یک منطقه به طور کامل مصرف نمی شود و بسیاری از هزینه های اضافی باعث می شود تا مجموعه در نظر گرفته شده در حد استاندارد احداث نشود.

مردم شمال استان سیستان و بلوچستان در طول 18 سال گذشته بیشترین آسیب های اجتماعی و فرهنگی را متحمل شده اند اما در مقابل کمترین امکانات و یا بودجه برای این منطقه در نظر گرفته شده است.

در این بین عدم پیگیری نمایندگان و همچنین، عدم نشان دادن واقعیت توسط نمایندگان دولت در شهرستان های مختلف سیستان باعث شده است تا وجود محرومیت در شمال استان سیستان و بلوچستان تشدید پیدا کند.

کلنگ احداث مدرسه 6 کلاسه در شمال شهرستان هیرمند

در چند روز گذشته یک موسسه خیریه از تهران به وسیله شبکه های اجتماعی با روستایی در مرز جنوب شرق کشور و در شمال استان سیستان و بلوچستان آشنا می شود تا حرکت وسیعی را در راستای کمک به محرومین برای روستائیان  این منطقه آغاز کند.

این گروه موسسه با همکاری گروه خیریه کودکان رنج سیستان قرار است در روستای تپه کنیز بخش قرقری شهرستان هیرمند مدرسه احداث کنند.

مسئول گروه خیریه کودکان رنج در این خصوص گفت: زمینی به مساحت دو هزار متر مربع از یک خیر بومی برای احداث مدرسه اهداء شده است.

حمید رضا گرگ افزود: این مدرسه 6 کلاسه در روستای تپه کنیز بخش قرقری شهرستان هیرمند احداث خواهد شد تا دانش آموزان این روستا برای رفتن به مدرسه مسیر 10 کیلومتری را پیاده طی نکنند.

وی همچنین گفت: در مدت احداث مدرسه نیز از کارگران خود روستا استفاده خواهد شد تا ضمن ایجاد یک مدرسه اشتغال مقطعی نیز در این روستا راه اندازی شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، ایوب کرد گفت: ۹۱۵ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر در سال ۱۴۰۲ از طریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه جابجا شدند.که افزایش ۴۶درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود:از این تعداد جابجایی مسافر ۴۶۴ هزار و ۴۹۶ نفر از پایانه مرزی میلک و ۴۵۱ هزار و ۲۶۶ نفر نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه تردد کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مدت حدود دو هزار اتوبوس و بیش از ۳۷ هزار دستگاه سواری کار جابجایی مسافر را از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه انجام دادند.
وی خاطرنشان کرد: پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک نیز از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است