Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از سنندج، محمد رضایی ظهر امروز در نشست خبری نکوداشت هفته پدافند غیرعامل که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: اهداف حوزه پدافند غیرعامل در حوزه سرمایه و دارایی، صیانت و پاسداری از منابع در مقابل تهدیدات احتمالی است.

وی گفت: حوزه‌های زیستی، سایبری، و کالبدی جزو سرمایه‌های ملی بوده که مورد تهدید قرار گرفته و باید راهکارهای مناسبی برای مقابله با آن ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان با بیان اینکه تهدیدات انسان‌ساز و عمدی جزو حوزه پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: تهدیدات انسان‌ساز و عمدی هوشمند بوده و افراد با اراده و انگیزه فعالیت می‌کنند و این تهدیدات ماهیت ثابتی ندارد.

وی با بیان اینکه در ۱۵ سال گذشته تهدیدات سایبری نداشته‌ایم، گفت: امروزه تهدیدات سایبری حتی در زیرساخت‌ها خود را نشان داده است.

رضایی افزود: مقابله با تهدیدات در خصوص سرمایه‌ها احتیاج به راهکارها و زمینه‌های هوشمند و پاسخ‌گو با تهدیدات به‌روز دارد.

وی با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل در اسناد میان دستی و شورای برنامه توسعه اظهار کرد: امسال مقرر شده یک درصد از درآمد تملیکی ادارات در حوزه پدافند غیرعامل صرف شود.

۱۱ کارگروه تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل کردستان فعالیت می‌کنند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان گفت: در حوزه پدافند غیرعامل ۱۱ کارگروه تخصصی و دو قرارگاه زیستی و سایبری در سطح استان برای جلوگیری با تهدیدات احتمالی فعالیت می‌کنند.

وی تشکیل انجمن علمی پدافند غیرعامل در استان را از اقدامات مهم این حوزه خواند و گفت: به دلیل فقر منابع در کتابخانه‌ها تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه‌های زیربط به عنوان مرجع علمی امضاء شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان خاطر نشان کرد: یکی از رویکردهای اصلی پدافند غیرعامل اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی آحاد مردم در پیشبرد اهداف جامعه است.

وی بررسی میزان آمادگی دستگاه‌ها و هماهنگی در برابر تهدیدات سایبری را از اهداف پدافند غیرعامل خواند و گفت: پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف اقدام به برگزاری سمینارها و دوره‌های آموزشی کرده است.

رضایی افزود: حضور در میان قشرهای فرهنگی و دانش‌آموزی برای نهادینه کردن جامعه هدف با پدافند غیرعامل از اولویت‌های این حوزه است.

شعار امسال پدافند غیرعامل: «اصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور»

وی شعار امسال پدافند غیرعامل را «اصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور» عنوان و اظهار کرد: ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرایی کردن  طرح جامع مطالعاتی پدافند غیرعامل در استان اختصاص یافته و در این راستا رایزنی‌های لازم جهت بکارگیری ظرفیت شرکت‌های فعال این حوزه در کردستان انجام شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان گفت: از صفر تا صد اطلاع‌رسانی مردم مربوط به حوزه پدافند غیرعامل بوده و بر این مبنا باید جامعه هدف و کانال‌های ارتباطی پدافند غیرعامل مشخص شود.

وی  از مشخص شدن ۱۲۰ جامعه هدف در آخرین جلسه شورای پدافند غیرعامل خبر داد و عنوان کرد: باید در نظام مهندسی پدافند غیرعامل تمام اصول و ضوابط در ساختمان‌های درون شهری رعایت شود.

رضایی افزود: پراکندگی نیروگاه‌ها از رویکردهای اصلی پدافند غیرعامل است و نباید این مراکز در یک جا جمع شوند چراکه آسیب‌پذیر هستند.

وی اظهار کرد: استان کردستان به دلیل مرزی بودن تهدیدات خاص خود را دارد و این تهدیدات مشخص شده و با توجه به اعتبارات در راستای مقابله با آنها اقدام می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان «پدافند غیرعامل» را در دنیا نوپا خواند و عنوان کرد: پدافتد غیرعامل احتیاج به کار و فعالیت بیشتری دارد چراکه تهدیدات پویا و دینامیک است و باید با راهکارهای به روز با آنها مقابله کرد.

وی سنندج را هسته مرکزی خواند و تصریح کرد: تخلیه اضطراری شهر سنندج در شرایط بحران از اولویت‌های پدافند غیرعامل است.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند

ایسنا/لرستان شهردار سلسله گفت: راه‌ و شهرسازی لرستان در طرح‌های جامع و تفصیلی بازنگری کند و به اجرای این طرح‌ها شتاب بیشتری دهد.

محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: باید از ظرفیت قانون مولدسازی برای کمک به شهرداری‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: در ماده ۲۲ قانون هوای پاک به صراحت وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است که باید به آنها عمل کنند.

شهردار سلسله گفت: با هدف توسعه فضای سبز در شهرها، نیاز است راه و شهرسازی برخی املاک خود را برای سرانه فضای سبز در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد.

وی درباره تامین قیر برای شهرداری‌ها، بیان کرد: در لرستان کارخانه آسفالت داریم، اما قیر نداریم و حتی اگر قیر را تامین کنیم شرکت آب منطقه‌ای لرستان اجازه برداشت شن و ماسه را از رودخانه نمی‌دهد.

او درباره تامین ماشین‌آلات در شهرداری‌های استان، گفت: سهم شهرداری الشتر از ماشین‌آلات عمرانی اندک است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند