Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- سفیر افغانستان در تهران گفت: برجام راه گشایی برای همه مسایل و به نفع منطقه و صلح و ثبات بین المللی است.

نصیر احمد نور امروز شنبه بعد از بازدید از غرفه ایرنا در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره برجام و تحریم هایی آمریکا علیه کشورمان گفت: خوشبختانه جامعه بین المللی بر ادامه برجام اتفاق نظر دارند و همه صراحتا بر اجرای آن تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: امیدواریم که این توافقی که صورت گرفته عملی شود تا راه برای همکاری های بیشتر در حوزه های دیگر هم فراهم شود.
سفیر افغانستان در تهران درباره وضعیت نشریات افغانستان و کمک دولت به مطبوعات افغانستان که اثرگذاری بیشتر داشته باشند گفت: در افغانستان مطبوعات و رسانه ها عموما نقش فعال دارند و دلیلش این است که آزادی کامل در اظهار نظر دارند.
وی ادامه داد: ما امروز رسانه و تلویزیون هایی داریم که در بخش اطلاعات و معلومات هیچ گونه محدودیتی ندارند و همه مورد اعتماد نخبگان و مردم افغانستان هستند.
احمدنور گفت: مردم و نخبگان ما به این باور رسیدند که اخبار و صحیح و دقیق را رسانه های افغانستان در اختیارشان قرار می دهند.
سفیر افغانستان در تهران درباره تاثیرگذاری دولت در مطبوعات و رسانه هایشان گفت: رسانه های دولتی که از نام آن پیدا است معمولا اخبار و فعالیت های دولت را پخش می کنند ولی در مجموع نقش بیشتر را خبرگزاری های غیردولتی دارند چرا که از آزادی عمل بیشتری برخوردارند.
وی درباره چشم انداز آینده کارهای فرهنگی ایران و افغانستان گفت: این همکاری ها میان دو کشور همیشه بوده است و از تاریخ گذشته ریشه دارد. طبیعی است که در دنیای امروز که براثر پیشرفت تکنولوژی، جهان به دهکده تبدیل شده است دو کشور بیش از پیش می توانند از فعالیت های فرهنگی خود بهره ببرند.
احمدنور افزود: هر کتابی که در تهران به نشر می رسد خواننده آن را هم در افغانستان می توانید پیدا کنید و برعکس و این همزبانی عرصه های زیادی را برای همکاری دو کشور به خصوص برای کارهای فرهنگی ایجاد کرده است.
بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه مطبوعات، محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، محمد علی وکیلی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و نیز جمعی از مدیران مسئول مطبوعات و خبرگزاری ها و مهمانان داخلی و خارجی در مصلای امام خمینی(ره) تهران بطور رسمی آغاز به کار کرد.
این رویداد تا 12 آبان ماه دایر است.
سیام**1058 *خبرنگار:محمد افضلی*ناشر:امیرکاردان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان

هدایت‌الله بدری، رئیس بانک مرکزی افغانستان با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دیدار و گفتگو کرد.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی افغانستان، در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله توسعه همکاری‌های تجاری و بانکی بین دو کشور گفتگو شده است.

گفتنی است هیاتی دیپلماتیک از ایران به ریاست سفیر ایران در کابل امروز با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • باقری: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان