Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- معاون اول رئيس جمهور گفت: دولت، رسانه حساس شجاع را هم به سود جامعه و هم به سود دولت مي داند.

اهم سخنان اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهوري در افتتاحيه بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات؛
نمايشگاه مطبوعات ميدان گفتگو است بويژه در ارتباط با حوزه عمومي کشور
نمايشگاه مطبوعات فرصتي است که در آن رسانه هاي مکتوب براي ارتقاي ظرفيت خود تلاش مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمايشگاه مطبوعات مکاني است که همه دور هم جمع مي شوند کنار هم مي نشينند و با هم گفتگو مي کنند.
به عنوان مسوول بخش اجرايي کشور  بايد بگويم رييس جمهور با علاقه همه ساله در نمايشگاه حضور مي يابند امسال هم برنامه ريزي کرده بوديم اما کثرت کار و برنامه هاي واجب تري پيش آمد و از من خواستند بيايم لازم است مراتب سپاس رييس جمهور و دولت را به اصحاب رسانه برسانم خسته نباشيد و خدا قوت بگوييم ما صميمانه از شما مچکريم.
از رسانه نبايد ترسيد بايد کار کرد حتي اگر زبان رسانه تند باشد
مطبوعات محل ترويج اخلاق اند نه ميدان بي انصافي، روزنامه مزرعه محبت است نه کشت زار نفرت رسانه ميدان دوستي است نه محل دشمني؛ محل همبستگي ملي است نه  واگرايي؛ جامعه ما به  نکات مثبت رسانه نياز دارد
دولت، رسانه حساس شجاع را هم به سود جامعه مي داند هم به سود دولت
جامعه نيازمند رسانه اي است که مورد اطمينان مردم باشد مرجعيت سياسي اجتماعي داشته باشند ديده شوند و خريده شوند.
ما مکلف هستيم امنيت جامعه رسانه را فراهم کنيم
سعي نکنند با استفاده از قانون متن را به حاشيه ببرند.
روزنامه نگار متخصص حرفه اي و با اخلاق نياز جامعه ما است.
موضوع تاسيس نظام رسانه اي از چهارشنبه به جلسه اصلي دولت آمده و در مجلس هم بحث مي شود. از وزير ارشاد مي خواهم اخرين وضعيت اين موضوع را  اطلاع رساني کند.
توسعه نيافتگي مطبوعات در همه جوانب توسعه اي کشور اثر مي گذارد. رسانه و رشد مطبوعات يکي از اهرم هاي رشد کشور است.
نمايشگاه مطبوعات ميدان گفتگو است بويژه در ارتباط با حوزه عمومي کشور
نمايشگاه مطبوعات فرصتي است که در آن رسانه هاي مکتوب براي ارتقاي ظرفيت خود تلاش مي کنند.
نمايشگاه مطبوعات مکاني است که همه دور هم جمع مي شوند کنار هم مي نشينند و با هم گفتگو مي کنند.
مطبوعات محل ترويج اخلاق اند نه ميدان بي انصافي، روزنامه مزرعه محبت است نه کشت زار نفرت رسانه ميدان دوستي است نه محل دشمني؛ محل همبستگي ملي است نه  واگرايي؛ جامعه ما به  نکات مثبت رسانه نياز دارد
دولت، رسانه حساس شجاع را هم به سود جامعه مي داند هم به سود دولت
جامعه نيازمند رسانه اي است که مورد اطمينان مردم باشد مرجعيت سياسي اجتماعي داشته باشند ديده شوند و خريده شوند.
دولت تنگناهايي براي پاسخگويي به مردم دارد از رسانه مي خواهيم در اين زمينه به ما کمک کنند از همه براي منافع ملي کشور که لازمه رفاه کشور و پيشبرد اقتصاد مقاومتي است دعوت مي کنيم   دست به دست هم دهيم ما منافع مشترکي داريم.
قانون اساسي و امام و رهبري مورد توافق ماست و مسائل مشترکي داريم. مطالبات مردم عميق، جدي و بر حق است؛ مي شود با راهکارهاي مناسب با چالش ها مقابله کنيم.
نياز داريم براي چالش هاي بزرگ رو به روي ما در منطقه و جهان سياستي پيش بگيريم تا مورد اتفاق همه باشد
مسائل جهاني ما را به اين نقطه رسانده که سياست شفافي داشته باشيم مثل موضوع برجام تا با حمايت رهبري و مسولان پيشروي کنيم.
نياز داريم سرمايه گذاري داخلي و خارجي را افزايش دهيم ما به بخش خصوصي توانمند نياز داريم.
رانت و عدم شفافيت باعث ايجاد فساد است؛ ريشه کني بخش مهمي از آن ها بر عهده رسانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري آريا، اسحاق جهانگيري در آيين گشايش بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات افزود: نمايشگاه مطبوعات فرصتي است که در آن رسانه هاي مکتوب براي ارتقاي ظرفيت خود تلاش مي کنند.
وي ادامه داد: نمايشگاه مطبوعات مکاني است که همه دور هم جمع مي شوند کنار هم مي نشينند و با هم گفتگو مي کنند.
جهانگيري افزود: به عنوان مسئول بخش اجرايي کشور بايد بگويم رييس جمهور با علاقه همه ساله در نمايشگاه حضور مي يابند امسال هم برنامه ريزي کرده بوديم اما کثرت کار و برنامه هاي واجب تري پيش آمد و از من خواستند بيايم لازم است مراتب سپاس رييس جمهور و دولت را به اصحاب رسانه برسانم، خسته نباشيد و خدا قوت بگوييم ما صميمانه از شما متشکريم.
معاون اول رئيس جمهور گفت: ما مکلف هستيم امنيت جامعه رسانه را فراهم کنيم.
جهانگيري در اين مراسم با بيان اينکه سعي نکنند با استفاده از قانون، متن را به حاشيه ببرند افزود: روزنامه نگار متخصص حرفه‌اي و با اخلاق نياز جامعه ماست.
وي اضافه کرد: موضوع تاسيس نظام رسانه‌اي از چهارشنبه به جلسه اصلي دولت آمده است و در مجلس هم بحث مي‌شود.
جهانگيري ادامه داد: از وزير ارشاد مي‌خواهم آخرين وضعيت اين موضوع را اطلاع رساني کند.
وي با بيان اينکه توسعه نيافتگي مطبوعات در همه جوانب توسعه‌اي کشور اثر مي‌گذارد افزود: رسانه و رشد مطبوعات يکي از اهرم‌هاي رشد کشور است.
 
مطبوعات هم عامل و هم محصول توسعه هستند
­معاون اول رئيس جمهور گفت: جوانمرگي مطبوعات به دلايل اقتصادي، سياسي يا قضايي نشان از توسعه نيافتگي کشور است.
اسحاق جهانگيري در مراسم گشايش بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات تاکيد کرد : مطبوعات هم عامل توسعه يافتگي هستند و هم محصول توسعه کشور ، و توسعه نيافتگي آن بر توسعه همه بخشها اثرگذار است .
وي افزود : مسئولان بايد از بيکاري خبرنگاران و اداره غير اقتصادي مطبوعات نگران باشند و بايد براي اين معضل چاره انديشي جدي شود.
جهانگيري دوام مطبوعات را نشان توسعه يافتگي کشور دانست و تاکيد کرد : کشور امروز در شرايط تعيين کننده اي قرار دارد هم فرصتها و هم تهديدهايي پيش روي ماست که لازمه مقابله با انها درک صحيح و واقعي از منافع و سرمايه هاي ملي و استفاده از فرصتهاي تاريخي پيش روست و مطبوعات به عنوان واسط مهم بين جامعه و حکومت نقشي تاثيرگذار در اين فرايند دارند.

دليل غيبت روحاني در نمايشگاه مطبوعات
 معاون اول رئيس جمهور گفت: عدم حضور روحاني در مراسم افتتاحيه نمايشگاه مطبوعات به دليل کثرت کار و مسائل واجب‌تري که در برنامه‌ها پيش آمد از من خواستند در نمايشگاه حاضر شوم.
اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور در مراسم افتتاحيه بيست‌وسومين نمايشگاه مطبوعات که صبح امروز (6 آبان ماه) در مصلي تهران برگزار شد، اظهارداشت: آقاي رئيس‌جمهور هميشه مثل سال گذشته خودشان با علاقه در نمايشگاه مطبوعات حضور پيدا مي‌کردند، امسال هم برنامه‌ريزي کرده بودند اما به دليل کثرت کار و مسائل واجبتري که در برنامه‌ها پيش آمد از من خواستند در نمايشگاه حاضر شوم.
جهانگيري ادامه داد: لازم مي‌دارم مراتب سپاس و تشکر دولت و رئيس‌جمهور را از يکايک اصحاب رسانه که تلاش مي‌کنند فضا را براي توسعه و پيشرفت کشور مهيا ميکنند، تشکر کنم.
وي همچنين افزود: ما نبايد از رسانه دوري کنيم يا به رسانه‌هراسي روي آوريم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است

به گزارش صدای ایران از ایرنا، عباس علی‌آبادی، در افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، با بیان اینکه اکنون ایران با وجود تحریم‌ها یکی از قطب‌های اقتصاد و صنعت منطقه است، اظهار داشت: بالغ بر ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور شامل صادرات غیرنفتی، نفتی و واردات است که از این رقم نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی است.

وی افزود: کشور‌های همسایه افریقایی، کشور‌های اسلامی و دوست در اولویت توسعه روابط و همکاری اقتصاد با جمهوری اسلامی ایران هستم ضمن اینکه عضو ناظر تجارت جهانی هستیم و با حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعامل سازنده‌ای با این پیمان‌های این کشور‌ها داریم.

علی‌آبادی بیان داشت: در سازمان همکاری اکو با ۹ کشور همسایه و منطقه همکاری داریم و موافقتنامه تجاری در حال پیگیری است با هشت کشور اسلامی در حال توسعه، موافقتنامه تجارت ترجیحی امضا کرده و در حال اجرا هستیم. همچنین در سازمان همکاری اسلامی با کشور‌های عضو موافقتنامه تجارت ترجیحی داشته و همکاری‌های تجاری را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با کشور‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا، موافقتنامه تجارت آزاد و با تعدادی دیگر از کشور‌ها موافقتنامه تجارت ترجیهی به امضا رسیده و با برخی دیگر از کشور‌ها در حال مذاکره هستیم، ما آماده عامل هستیم و دست همکاری اقتصادی با کشور‌ها و ملت‌های جهان را می‌فشاریم.

توسعه روابط تجاری با کشور‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه اکسپو

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ گفت: تلاش می‌کنیم این نمایشگاه بتواند با ارائه شفافیت توانمندی‌ها و شناسایی نیازمند‌های طرفین گام جدی را در توسعه اقتصادی بردارد.

علی‌آبادی ادامه داد: مهم‌ترین هدف این نمایشگاه توسعه روابط تجاری با کشور‌های شرکت‌کننده است، ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی بسیاری دارد که می‌تواند تسهیل گر بسیاری از تعاملات در سطوح مختلف راهبردی باشد.

وی بیان کرد: زمینه‌های همکاری را تسهیل می‌کند ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی دارد که می‌تواند تسهیل گر در حوزه راهبردی باشد همچنین چهره واقعی بخشی از توانمندی‌های ایران در این نمایشگاه‌ها معرفی می‌شود و زمینه برای همکاری‌های اقتصادی فراهم می‌گردد.

حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا گفت: توجه به جایگاه ایران در کنار ظرفیت معدنی و کشاورزی و صنعتی فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند در این راستا رویکرد اصلی برنامه‌های وزارت صمت مبتنی بر تعاملات در عرصه بین‌الملل و کسب و کار دانش بنیان است.

وی بیان داشت: برنامه ما در مرحله اول جهت‌دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد اقتصادی پایدار با تعاملات بین‌المللی با محصولات فناورانه است، دوم توسعه زیرساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین‌المللی از دیپلماسی اقتصادی است.

اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری

علی‌آبادی با بیان اینکه اولویت‌دادن به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری است گفت: تعامل سازنده با کشور‌های منطقه در انتقال فناوری و صنعتی مهم‌ترین اقدام است، فعال‌سازی میز‌های کالایی کشور و استانی با هدف شناسایی ظرفیت صادرات به کشور‌های هدف با همکاری وزارت امور خارجه و بهره‌مندی حداکثری از روابط سیاسی در ایجاد بازار‌های جدید و حوزه تامین است.

وی اضافه کرد: افزایش کارایی و فعال کردن رایزنان بازرگانی در حرکت رقبای ایران، ارائه اطلاعات کامل به بازرگانان ایرانی و تنوع‌بخشی به تجارت با کمک ارز‌های محلی، توسعه بازار‌های مرزی جهت افزایش صادرات و منابع خارج از کشور، بهره‌گیری از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی با سایر کشور‌ها و بخش خصوصی در روابط خارجی و گسترش بازار‌های صادراتی از مهم‌ترین اقدامات است.

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • توسعه بازارهای تجاری با روش های غیرسنتی
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • قانون حجاب و عفاف باید در کشور اجرا شود
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی