Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در قاره آسیا کشورهای بسیار زیبایی وجود دارند که هر یک سعی می‌کنند با فراهم کردن امکانات و شرایط لازم، گردشگران بیشتری را به سمت خود بکشانند.  یکی از کشورهایی که توانسته جایگاه خود را بیابد، مالزی است. سرزمین مالزی با طبیعت زیبا و جشنواره‌های مختلفی که هر ساله برگزار می‌کند، توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذهب رسمی مالزی اسلام است و ۶۰ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند. مالزی در زمینه اقتصادی نیز وضعیت مطلوبی دارد و توانسته در بازارهای جهانی موفق ظاهر شود، در ادامه گزارش شما می‌توانید با مکان های دیدنی و سوغاتی‌های کشور مالزی آشنا شوید.

 

آکواریوم کوالالامپور - KL Aquaria

یکی‌ از اماکن توریستی در مالزی اکواریوم کوالالامپور است. یک آکواریوم بسیار بزرگ که میزبان 5000 گونه مختلف آبزیان مناطق حاره‌ای است. مجموعه شامل یک تونل شیشه‌ای زیر آب به طول 90 متر، نمایشگاه‌های مختلف پوشش‌های گیاهی و جانوران، آبزیان و گیاهان دریایی، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی چندرسانه‌ای و فروشگاه هدایا است. برنامه‌های گوناگون آموزشی نیز بخشی از خدمات این مجموعه است. تماشای غذا دادن به کوسه‌ها یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های این آکواریوم است که همه روزه ساعت 15 اجرا می‌شود.

 

پارک آبی سان وی لاگون - Sunway Lagoon

مجموعه تفریحی سان وی لاگون که بیشتر به خاطر پارک آبی آن معروف می‌باشد، یک مجموعه تفریحی و توریستی بزرگ است که در سال 1993 افتتاح شده و در چند سال گذشته همواره رتبه اول در جذب گردشگر در مالزی را به خود اختصاص داده است و توصیه می‌کنیم حتما در سفر به مالزی یک روز کامل وقت خود را به این مجموعه اختصاص دهید. مجموعه توریستی سان وی لاگون از 3 بخش مجزا تشکیل شده و در مجاورت آن یک مرکز فروشگاهی بسیار بزرگ و مدرن قرار دارد که در بخش جدید این مجتمع اکثر برندهای معروف و معتبر عرضه می‌شوند.

 

 

موزه اسباب بازی پنانگ مالزی Toy Museum Penang

بزرگترین موزه اسباب بازی دنیا تو شهر پنانگ مالزی با بیش از 100.000 برند معروف یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری پنانگ مالزی را به خودش اختصاص داده و عروسک‌ها و اسباب بازی‌های معروفی مثل بتمن، جوکر، باربی، سوپرمن، هالک، لاک پشت‌های نینجا و خیلی از این قبیل اسباب بازی‌ها را می‌توانید اینجا با اندازه‌های مختلف پیدا کنید. این موزه سالن‌های مختلفی دارد مثل سالن وحشت، سالن فانتزی، سالن کارتون، سالن زیبایی، سالن قهرمانان کتاب، اتاق هیولاها و … که کاملا تفکیک شده می‌توانید اسباب بازی‌های مورد علاقه خود را پیدا کنید. این مجموعه از 9 صبح تا 9 شب یکسره باز است و قیمت بلیطش هم برای بزرگسالان 7000 تومن (10 رینگینگ) و برای کودکان 4500 تومان است. (6رینگینگ)

 

ارتفاعات گنتینگ - Genting Highlands

ارتفاعات و شهربازی گنتینگ یکی از نقاط تفریحی و دیدنی مالزی در قسمت شمالی پایتخت این کشور كوالالامپور می‌باشد. مجموعه گنتینگ با پنج هتل متفاوت از یک مجموعه با بیش از ده هزار اتاق یکی از بزرگترین مجموعه هتل‌های جهان است. در این مجموعه پارک بازی در فضای باز و همچنین پارک بازی در فضای بسته وجود دارد. تعداد زیادی فروشگاه و رستوران متنوع در این مجموعه وجود دارد که روزانه میهمان هزاران گردشگراز نقاط مختلف دنیا و به ویژه آسیای شرقی هستند. برای رسیدن به ارتفاعات گنتینگ می‌توان از تله كابین مجموعه استفاده کرد که حدود ۳٫۳۸ کیلومتر طول دارد و بلندترین و سریع‌ترین تله کابین آسیای جنوب شرقی قلمداد شده است. سیرك بزرگ گنتینگ, نمایشگاه دنیای سنگ‌ها و نیز امکاناتی بسیار متنوع دیگر در این مجموعه به جذابیت‌های آن می‌افزاید.

 

بازار مرکزی - Central Market

پنجاه سال پیش این بازار میدان تره بار شهر کوالالامپور بوده و امروزه به صورت بنایی کلاسیک با سبکی خاص در آمده است و محل فروش صنایع دستی و کارهای هنری است. شما می‌توانید با بازدید از این بازار، علاوه بر آشنایی با قسمتی از فرهنگ و هنر مالزی تولیدات عرضه شده در این بازار را که جنبه یادبود و سوغاتی دارند با قیمت‌های مناسب خریداری نمایید.

 

 موزه ملی مالزی - National Museum of Malaysia

موزه ملی مالزی در بنایی به سبک خانه‌های سراوق (یکی از دو ایالت مالزی) دهه 1960 میلادی قرار دارد، این موزه مجموعه نمایشگاه‌هایی از تاریخ، اقتصاد، هنر‌ها، صنایع و فرهنگ مالزی را به نمایش گذارده است. گالری‌ها به آرامی در حال نوسازی هستند اما به نظر می‌رسد که بیشتر ویترین‌ها به دست‌آورد‌های امروزی اشراف و سیاست‌مداران مالایی اختصاص یافته‌اند. از جالب‌ترین بخش‌های موزه، می‌توان به ویترین‌های فرهنگی در بنای اصلی اشاره کرد، گنج‌هایی از کشتی‌های غرق‌شده و خانه‌ای پادراز در حیاط که قبلاً به سلطان ترنگانو تعلق داشته است. دفتر انجمن گردشگری مالزی در یک پاویلیون چوبی در طبقه اول قرار دارد و تورهای رایگان موزه به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی در ساعت 10 روزهای سه‌شنبه و ساعت 11 روزهای پنج‌شنبه از بلیط فروشی به راه می‌افتند.

 

 غار میمونها - Batu Caves

یکی‌ از مراکز توریستی مالزی باتو کیو یا غار میمون‌ها است. این مکان از اماکن مقدس هندو هاست با پله‌های بسیار و منظره زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه‌ای هندو و چند معبد کوچک. این غار که در سال 1881 میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف شد، در شمال شهر کوالالامپور و درحدود 11 کیلومتری مرکز آن واقع گردیده. این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست‌ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت، پرستش و تجمع هندوها است.

 

محله چینی‌ها - China Town

چاینا تاون یکی‌ از جذاب‌ترین مراکز خرید و از نقاط دیدنی‌ مالزی است. محله چینی‌ها یا همان خیابان پتالینگ یکی از شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین مکان‌های خرید شهر کوالالامپور است. این بازار محل فروش اجناس بدلی و ارزان قیمت بوده و شما می‌توانید بدل خیلی از اجناس مارک دار و معروف در جهان را آنجا بیابید. انواع ساعت‌های مچی، پوشاک، لوازم تزئینی، کیف، کفش و... از عمده اجناس عرضه شده در این بازار است. چانه زنی شیوه همیشگی و رسم معمول محله چینی‌هاست، فروشنده‌ها بابت اجناس خود هر قیمتی به شما پیشنهاد کردند و هر چقدر هم به نظر شما ارزان بود باز هم جای چانه زدن و ارزانتر خریدن هست. خریداران این اجناس بیشتر خارجی‌ها و به خصوص جهانگردان هستند چون برای خریدن یادگاری و سوغاتی با نرخ‌های ارزان ایده‌آل است.

 

مسجد نگارا - Masjid Negara

مسجد بزرگ نِگارا یا مسجد ملی مالزی، اصلی‌ترین نمازخانه مسلمانان کوالالامپور است. این مسجد در 1965 تأسیس شد و طرح بنای آن از مسجد بزرگ مکه الهام گرفته شده است. این مسجد گنجایش 5000 نیایشگر را دارد و در میان 13 هکتار باغ واقع شده‌ است. گنبد چتری شکل و آبی رنگ آن هجده گوشه دارد که نشانی از 13 ایالت مالزی و پنج رکن اصلی اسلام هستند. یک مناره 74 متری بر فراز مسجد قرار دارد و صدای اذان آن را می‌توان در تمامی چاینا‌تاون نیز شنید. غیرمسلمانان نیز می‌توانند خارج از زمان‌های نمازگزاری از مسجد بازدید کنند. پوشش مناسب برای ورود به مسجد اجباری است. در نزدیکی این مسجد آرامگاه بزرگان مالزی به نام مقام پهلوان قرار دارد.


موزه هنر‌های اسلامی مالزی - Islamic Arts Museum

تاریخ جذاب اسلام در مالزی در موزه هنرهای اسلامی به نمایش گذارده شده است، که یکی از بهترین مجموعه‌های هنر اسلامی در جهان است. بنای موزه خود مملو از جزئیات زیبای معماری اسلامی است و گالری‌های موزه انواع فرش، اشیاء گوناگون، کاشی و سرامیک، جواهرات، اسلحه‌ها، نسخ خطی و قرآن‌ها، و پارچه‌ها را به نمایش گذارده‌اند. موزه همچنین بخش‌هایی برای معرفی معماری اسلامی و همچنین هنر چین و هند دارد. دیدنی‌های جذاب موزه شامل بازسازی یک اتاق دوره عثمانی، طلاکاری‌ها و جواهرات و ماکت مساجد معروف در سراسر گیتی است. مجموعه همچنین شامل یک رستوران با غذاهای خاورمیانه‌ای و یک فروشگاه بی‌نظیر از آثار هنری اسلامی با کیفیت بسیار عالی است.

 

پارک پروانه کوالالامپور - KL Butterfly Park

مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از بیش از 6 هزار پروانه از 120 گونه مختلف در بوم طبیعی خود. پارک پروانه همچنین بیش از 15 هزار گیاه و گونه‌های گیاهی گوناگون برای بازآفرینی فضای جنگل‌های بارانی را شامل می‌شود. برخی از پروانه‌های رنگین کمانی که در قفس‌ها پرواز می‌کنند هیولاوار بزرگ هستند. گالری حشرات نیز بخشی دیگر از مجموعه است، جایی که از هیبت هزارپاها و عنکبوت‌های مالزیایی به لرزه می‌افتید. فروشگاه پارک پروانه‌ها و سایر حشرات خشک‌شده را به فروش می‌رساند.

 

 

طراحی روی چوب (batik)

این واژه به معنی نقاشی با موم هست. این یک نماد ملی و ملی برای کشور مالزی هست و یکی از مشهورترین سوغات مالزی هست. بیشتر نقش گیاهان و جانوران رو این پارچه‌ها کشیده می‌شود.

 

Songket

یکی دیگر از سوغاتی‌های مشهور توریست‌های این کشور هست. پارچه ابریشمی که در آن بافت زر و نقره به کار رفته است و این پارچه یک محصول لوکس و گرانقیمت نیز می‌باشد که بیشتر تجار برای یکدیگر از سفر مالزی از آن سوغات تهیه می‌کنند.

 

محصولات الکتریکی و اکترونیکی

دوربین‌های عکاسی، دوربین‌های دیجیتال، قاب عکس دیجیتال، گوشی‌های موبایل، نوت بوک‌ها و برخی از اقلام الکترونیکی دیگر، که در مالزی خریداری می‌شود. محصولات کیفیت خوبی دارند و قیمت آن نیز به صورت رقابتی هست. لوازم منزل را می‌توان در جای جای مالزی یافت. فروشگاه‌های زنجیره‌ای ikeaوviva home در مالزی شعبه دارند که انواع لوازم تزیینی و کادویی منزل و حتی لوازم بزرگ منزل را به فروش می‌رسانند. در برخی از این فروشگاه‌ها خدمات حمل و نقل نیز ارائه می‌شود بنابراین اگر ساکن مالزی هستید، می‌توانید از فروشگاه‌ها با این سرویس ویژه بهره‌مند شوید.

 

 

جواهرات و ساعت


مشهورترین مارک‌های جواهرات و ساعت مانند:tag heuer,tissot,omega,rolex,…..حضور فعال دارند.

مرواریدهای مالزی بسیار مشهور هستند که از قسمت شرق مالزی بدست می‌آید و این کشور را تبدیل به یکی از صادرکنندگان بزرگ مروارید در جهان تبدیل کرده است.

 

 

عطر

یکی دیگر از چیزهایی که ایرانی‌ها هم برای سوغاتی زیاد از آن استقبال می‌کنند، عطر و ادکلن است. در مالزی انواع رایحه‌های خاص به فروش می‌رسند که مختص خود مالزی هستند و می‌توان به آن ها به عنوان یک سوغات اصیل نگاه کرد.

 

ظروف تزیینی برنجی

برای خرید یک سوغاتی ویژه و گران و شیک که حالت سنتی نیز داشته باشد، و مطمئن باشید که عزیزانتان آن را در بهترین جای منزل خود نگهداری خواهند کرد، می‌توانید از ظروف تزیینی برنجی و نقره‌ای استفاده کنید. در مالزی این ظروف به وفور در طرح و اندازه‌های مختلف یافت می شود.

 

 

انتهای پیام/

جاذبه‌های گردشگری مالزی+ تصاویر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۰۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • ۷ سوغاتی خوشمزه زنجان که باید حتماً امتحان کنید
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم / ادعای حقوق بشر غربی‌ها دیدنی است
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • مکان دقیق مثلث برمودای ایران
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف