Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@23:18:35 GMT

صنایع اراک به صورت لجام گسیخته استقرار یافته‌اند

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۲۲۹۸

صنایع اراک به صورت لجام گسیخته استقرار یافته‌اند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: صنایع در اراک به صورت لجام گسیخته استقرار یافته و استانداردهای حریمی در این راستا رعایت نشده و فعالیت چهار صنعت بزرگ پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاه و ایرالکو تاثیر زیادی بر آلودگی هوا در اراک دارد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید محمودی ظهر امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: شهر اراک به سبب شرایط ویژه ای که دارد جزء یکی از شهرهای آلوده دنیا است و همچنین قرارداشتن این شهر در معرض طوفان‌های غرب کشور و استقرار صنایع در این شهر ویژگی ویژه‌ای را برای این شهر رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آلودگی هوای اراک به سبب منابع متحرک که شامل 300 هزار خودرو و تردد 30 هزار خودرو عبوری از کمربندی شمالی و جنوبی، منابع ثابت که شامل استقرار صنایع مختلف و آلودگی های طبیعی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: در شهر اراک با اثرات تجمعی آلودگی هوا مواجه هستیم و چهار واحد صنعتی بزرگ که شامل پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاه و ایرالکو هستند از بیشتر تاثیر آلایندگی را در آلودگی شهر اراک دارند.

محمودی بیان کرد: دغدغه محیط زیست در زمینه آلودگی صنایع بیشتر بر ایرالکو معطوف است و همچنین قول‌های متعددی مسئولان این شرکت در زمینه بهسازی خط 5 که بحرانی‌ترین خطوط آلودگی هستند این شرکت داده بودند که این وعده‌ها هنوز محقق نشده است و گفتنی است که شرکت ایرالکو هیچگونه اراده‌ای در راستای بهسازی خط 5 کارگاه احیا ندارد.

وی ادامه داد: مدیران شرکت ایرالکو پس از مکاتبه‌های بسیاری که با آن‌ها شده است وعده‌های خود را در زمینه بهسازی خط 5 بع تاخیر و تعویق می‌اندازند که این تاخیر‌ها به ضرر مردم اراک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: شرکت پتروشیمی با رعایت استانداردها از لیست صنایع آلاینده خارج شده و شرایط پالایشگاه هم در راستای کاتالیست‌ها بهتر شده اما هنوز مشکلات در این بخش زیاد است.

محمودی خاطرنشان کرد: نیروگاه شازند در گذشته از مازوت استفاده می‌کرد اما با تلاش‌های انجام شده و توجه ویژه دولت یازدهم مصرف سوخت این صنعت به گاز تغییر کرده و از 365 روز در سال به 4 یا 5 روز رسیده است.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر

هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴ با شعار «عصر جدید، خودروهای جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا ، این نمایشگاه از امروز تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل جدید نمایشگاه بین المللی چین در حال برگزاری است .

موضوع نمایشگاه اتوکِینای چین ۲۰۲۴ “عصر جدید، خودروهای جدید” است که با حمایت فدراسیون صنایع ماشین سازی چین، شرکت ملی صنایع ماشین سازی چین، شورای چین برای ترویج تجارت بین المللی و انجمن تولیدکنندگان خودرو چین  برگزار شد.

این نمایشگاه به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های خودرو در آسیا، میزبان طیف گسترده ای از خودروسازان، قطعه سازان، تامین کنندگان و شرکت های مرتبط از سراسر جهان است.

در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن 2024، شاهد رونمایی از جدیدترین مدل های خودرو، پیشرفته ترین فناوری ها و نوآوری های صنعت خودرو خواهیم بود. خودروهای برقی، هیبریدی، خودران و متصل در صدر توجه بازدیدکنندگان و رسانه ها قرار خواهند داشت.  

برندهای مطرحی مانند ب‌ام‌و، بنز، شورولت، هوندا، هیوندای، جگوار، جیپ، کیا، لکسوس، مرسدس بنز، نیسان، پژو، پورشه، رولز رویس، تویوتا، ولوو و فولکس واگن در این نمایشگاه حضور دارند.

گزارش تصویری خبرنگار ایسنا از اولین روز برگزاری نمایشگاه پکن

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • ناکامی قرمزها مقابل ایرالکو در همه جام‌ها
  • دومین پنالتی مهم از دست رفته امیری
  • ایرالکو با میانگین سنی 26 مقابل پرسپولیس
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه