Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-09@15:36:18 GMT

جلسه پارلمان اقلیم کردستان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۲۶۱۸

پارلمان اقلیم کردستان عراق فردا یکشنبه در ساعت ۱۴ به وقت محلی نشست برگزار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فمان فیصل عضو این پارلمان اعلام کرد: قرار است نشست پارلمان اقلیم کردستان در ساعت ۲ بعد از ظهر فردا یکشنبه( به وقت محلی) برگزار شود.


وی افزود: پارلمان اقلیم برنامه جلسه را اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شایان ذکر است که قبلا منابع وابسته به پارلمان اقلیم کردستان عراق اعلام کرده بودند: جلسه پارلمان این اقلیم به روز شنبه موکول شده است.

به گفته این منابع: جلسه پارلمان که قرار بود پنجشنبه برگزار شود به شنبه موکول شده است.

قبلا اخباری مبنی بر بررسی وضعیت ریاست و دولت اقلیم در این نشست مخابره شده بود.

گفتنی است مسعود بارزانی از سال ۲۰۰۵ تاکنون ریاست منطقه کردستان عراق را بر عهده دارد. بارزانی نخستین بار در سال ۲۰۰۵ از طریق پارلمان منطقه کردستان و دومین بار در سال ۲۰۰۹ از طریق آراء مردمی به سمت ریاست این منطقه برگزیده شد.

دوره ریاست بارزانی باید در تابستان ۲۰۱۳ پایان می‌یافت، اما نمایندگان اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان در نشست پارلمان این منطقه در ژوئن ۲۰۱۳ با تصویب ماده‌ قانونی شماره‌ ۱۹ توافق کردند که انتخابات ریاست منطقه و همه‌پرسی قانون اساسی برای دو سال به تعویق بیافتد. در عین حال مقرر شد تمدید ریاست منطقه کردستان به دو سال محدود شود و قابل تمدید دوباره نباشد.

با این حال، سه روز مانده به پایان دوره دو ساله تمدید شده مسعود بارزانی بر منطقه کردستان عراق، شورای قضایی این منطقه دوره ریاست وی را برای دو سال دیگر تمدید کرد؛ اما این بار هنوز نمایندگان احزاب مخالف که حزب اتحادیه میهنی نیز از جمله آنها است، با تمدید دوره ریاست بارزانی موافقت نکردند.

نکته مهم این است که نمایندگان احزاب مخالف در پارلمان کردستان صرفاً درباره نحوه انتخاب رئیس منطقه و ریاست مسعود بارزانی بر این منطقه با حزب دمکرات اختلاف ندارند بلکه درباره حدود اختیارات رئیس این منطقه نیز با هم اختلاف دارند.

در حالی که حزب دموکرات خواستار برخورداری رئیس منطقه کردستان عراق از حق وتو و حق اعلام حالت فوق العاده است، چهار حزب دیگر با آن مخالف هستند. منبع: مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت میزبان نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و هیات همراه بود.

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سفر نیچروان بارزانی به تهران، روابط میان ایران و اقلیم کردستان عراق را در حوزه رسمی و مردمی روابطی قدیمی، دوستانه و ناگسستنی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه سفر آقای بارزانی به تهران را فرصتی مهمی در تقویت روابط ایران و اقلیم کردستان عراق به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری دانست و ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین از این پس با شتاب بیشتری به پیش رود.

امیرعبداللهیان همچنین ارتقاء نقش اقلیم در چارچوب قانون اساسی عراق را مورد اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به روابط برادرانه میان مقامات اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران افزود: این روابط در خدمت مناسبات دوستانه و سازنده میان دو کشور ایران و عراق قرار دارد.

رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در تمامی تحولات تاریخی و مهم در کنار اقلیم کردستان و عراق بوده است، نقش جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات عراق را تاریخی، سازنده و ماندگار دانست.

نیچروان بارزانی با تجلیل از نقش سردار سلیمانی در تقویت امنیت منطقه افزود: از آنجایی که از نظر ما امنیت ایران امنیت عراق و اقلیم کردستان است، خاک اقلیم هرگز نقطه تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

وی با اشاره به توافق امنیتی و تشکیل کمیته مشترک امنیتی میان دو کشور ایران و عراق گفت: گام‌های مؤثری در اجرای این توافق برداشته شده و ما با جدیت تمام، اجرای کامل این توافق را دنبال خواهیم کرد.

بارزانی همچنین با اشاره به دیدار بسیار خوب خود با رهبر معظم انقلاب، این ملاقات را بسیار شیرین، مفید و راهگشا توصیف کرد و افزود: با توجه به صحبت های امروز مقام معظم رهبری و نیز مباحث مطرح شده در دیدار امروز با دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران، برای تحقق منافع مشترک در روابط دوجانبه از جمله در حوزه اقتصادی و تجاری حداکثر تلاش و همکاری را خواهیم داشت.

در پایان این دیدار امیرعبداللهیان از نقش اقلیم در استقبال و میزبانی از زائران امام حسین(ع) و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • ادعای خبرنگار عراقی درباره بارزانی در سفر به تهران
  • ادعای خبرنگار عراقی : بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد
  • ادعای خبرنگار عراقی: بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد
  • رایزنی نظامی - امنیتی فرمانده کل سپاه و نیچروان بارزانی +جزئیات مهم
  • پیام بارز «نیچروان» از ایران برای جهان
  • انگیزه بارزانی از حضور در تهران؛ درخواست اقلیم کردستان از ایران چیست؟
  • پیام بارز «بارزانی» از ایران برای جهان
  • پیام بارز «نیچروان» از ایران برای جهان
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس مجلس دیدار کرد
  • روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است