Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران > سیاست داخلی - همشهری آنلاین:
حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون سابق رئیس‌جمهور - با انتقاد از موضع شورای نگهبان درمورد موضوع سپنتا نیکنام، منتخب زرتشتی مردم یزد در شورای شهر، برای مناظره با یکی از اعضای شورای نگهبان درباره این موضوع اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایسنا، مجید انصاری با انتشار عکس‌نوشتی در اینستاگرام خود درباره موضع امام خمینی (ره) نسبت به هموطنان زرتشتی، نوشت:

«در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان متهم به نقض حقوق بشر و اقلیت‌های دینی و مذهبی می‌شود، اقدام ناموجه دیوان عدالت اداری به استناد نظریه شورای نگهبان در تعلیق فعالیت سپنتا نیکنام در شورای اسلامی شهر یزد بعد از آنکه یک دور عضویت این شورا را عهده‌دار بودند موجب ناراحتی و نگرانی دوستان انقلاب و خوشحالی عوامل ضد انقلاب گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه تاکنون در توجیه این اقدام نادرست صورت گرفته، خصوصاً مطالبی که از سوی دو تن از اعضای شورای نگهبان در شبکه دوم سیما گفته شد، بسیاری از فضلای حوزه و اساتید حقوق کشور را متعجب و متأسف نمود! و ضربه شدیدی بر اعتبار شورای نگهبان وارد ساخت.

مطالب مطرح‌شده ناسازگار با مبانی فقهی، قانون اساسی، مصلحت نظام و اصول اندیشه امام خمینی بود.

اینجانب آماده‌ام در مناظره‌ای فقهی حقوقی با یکی از اعضای محترم شورای نگهبان در این زمینه شرکت کنم.

امیدوارم با تدبیر مسئولان محترم مشکل حل و موجبات همبستگی ملی بیش از پیش فراهم گردد.»

 

در همین زمینه: ماموریت لاریجانی به کولیوند برای حل مشکل نیکام؛ رایزنی با دیوان عدالت اداری تاکید مجمع روحانیون مبارز بر حل مشکل عضو زرتشتی شورای شهر یزد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم شورای نگهبان برای کاندیداهای دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: براساس ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی این امکان برای نامزدها وجود دارد که نمایندگان خود را برای حضور در شعب اخذ رأی معرفی کنند.

بنابر روایت خبرگزاری صدا وسیما، طحان نظیف افزود: بر این اساس علاوه بر مجریان و ناظران نمایندگان کاندیداها هم از ابتدای فرایند رأی گیری تا انتهای فرایند یعنی تا شمارش آراء در شعب اخذ رأی می توانندحضور داشته باشند.

وی ادامه داد: این امکان از طریق سامانه داوطلب که نشانی آن در اختیار نامزدها قرار داده شده فراهم شده و نامزدها می توانند از طریق این سامانه نمایندگان خودشان را معرفی کنند، البته ثبت نام چند روزی است که آغاز شده و از طریق پیامک به داوطلبان هم اطلاع رسانی شده است.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: ساعت ۱۴ فردا آخرین مهلت معرفی این نمایندگان است که نامزدها می‌تواننداز طریق مراجعه به این سامانه آنها را معرفی کنند و این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903929

دیگر خبرها

  • ببینید | پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعای دریافت ۱۴۰ سکه توسط یک نماینده
  • برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس آمادگی کامل داریم
  • قالیباف: هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • خبر مهم شورای نگهبان برای کاندیداهای دور دوم انتخابات
  • ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳
  • (ویدئو) چرا خانم‌ها عضو شورای نگهبان نیستند؟
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه