Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقدیم استوارنامه های سفرای جدید ۴ کشور به رییس جمهور، دیده شدن ممنوع، آمادگی مجید انصاری برای مناظره با اعضای شورای نگهبان درباره سپنتا نیکنام و پاسخ کدخدایی به پیشنهاد مجید انصاری در این باره، بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات، مرزهای «تمرچین» و «پرویزخان» همچنان مسدود است، نامه سناتورهای جمهوری‌خواه به نیکی هیلی برای تشدید بازرسی‌های هسته‌ای از ایران، توصیه‌های احمد توکلی به شورای نگهبان درباره سپنتا نیکنام، پیام سرلشکر جعفری به فرمانده کل ارتش، تشکیل کارگروه اندیشه ورزی در مجلس خبرگان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، ششم آبان ماه ۱۳۹۶ است.

استوارنامه های سفرای جدید ۴ کشور به رییس جمهور تقدیم شد.روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید تانزانیا گفت:ایران علاقمند است سطح روابط و همکاری‌های خود را با تانزانیا افزایش دهد. وی همچنین هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید سریلانکا خاطر نشان کرد:اراده دو دولت، بر توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌های تهران – کلمبو است. رییس جمهور کشورمان هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید فیلیپین تصریح کرد:ایران از گسترش و تعمیق همکاری ها با فیلیپین بویژه در حوزه اقتصادی استقبال می کند.وی همچنین هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید فنلاند افزود: تقویت مناسبات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تهران – هلسینکی ضروری است.

رئیس‌جمهور همچنین  فردا برای دفاع از «غلامی» و «اردکانیان» به مجلس می‌رود. سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر با اشاره به روال بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: آقای روحانی یک ساعت برای دفاع از آقایان غلامی و اردکانیان فرصت دارد و هر کدام از وزرا نیم ساعت زمان دارند که از برنامه خود دفاع کنند. همچنین برای هر وزیر پیشنهادی دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف اظهار نظر خواهند کرد که ممکن است وقتشان را با نمایندگان دیگر تقسیم کنند.

دیده شدن ممنوع !

چند سالی است که داستان کش‌دار ممنوع‌التصویری بعضی چهره‌ها نقل محافل رسانه‌ای شده و بسیاری در تایید یا رد آن صحبت می‌کنند. ممنوعیتی که در قانون ریشه ندارد و به نوعی سلیقه‌ای اعمال می‌شود.

کارگروه اندیشه ورزی در مجلس خبرگان با دستورکار پیگیری مطالبات رهبری در زمینه ارزیابی و نظارت بر ارزش‌های انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد.آیت الله سید احمد خاتمی  با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان و مقام معظم رهبری عنوان کرد: معظم له در آن جلسه پروژه‌ای را از مجلس خبرگان طلب کردند.خاتمی با بیان اینکه لازم است بررسی شود ارزشهایی که اول انقلاب مطرح بود امروز در چه وضعیتی هستند؛ پیشرفت حاصل شده، توقف داشته یا پس‌رفت کرده است گفت: در این راستا هیئت رئیسه مجلس خبرگان با برگزاری دو جلسه چگونگی اجرایی کردن امر مقام معظم رهبری را بررسی کردند و این نتیجه حاصل شد که معظم له هیئت اندیشه ورزی را از مجلس خبرگان طلبیده‌اند.

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ، با ستایش از رویشهای ارزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: بی تردید وحدت برادرانه ارکان ارتش و سپاه ترکیب مرصوصی برای شکست دشمنان اسلام و نظام به شمار می رود. سرلشکر جعفری در این پیام تاکید کرد: وحدت ارتش و سپاه ترکیبی مرصوص برای شکست دشمنان اسلام و نظام است.

مجید انصاری برای مناظره با اعضای شورای نگهبان درباره سپنتا نیکنام اعلام آمادگی کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون سابق رئیس‌جمهور -  با انتشار عکس‌نوشتی در اینستاگرام خود درباره موضع امام خمینی (ره) نسبت به هموطنان زرتشتی با انتقاد از موضع شورای نگهبان درمورد موضوع سپنتا نیکنام، منتخب زرتشتی مردم یزد در شورای شهر، برای مناظره با یکی از اعضای شورای نگهبان درباره این موضوع اعلام آمادگی کرد.کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این پیشنهاد گفت: نظرات شورای نگهبان به دلیل اینکه فقهی و حقوقی است، قابل مناظره نیست.

عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران نیز  با اشاره به نظر شورای نگهبان درباره تعلیق عضو زرتشتی شورای شهر یزد، اظهار داشت: موضوع سپنتا نیکنام یک اختلاف کارشناسی بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بوده که قابل حل است. همچنین احمد توکلی به شورای نگهبان درباره سپنتا نیکنام توصیه کرد و در یادداشتی شورای نگهبان را به ارایه توضیحات بیشتر پیرامون این مساله دعوت کرد.

بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات بازدید کرد. اسحاق جهانگیری در جریان حضور در محل بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات که در مصلی تهران برگزار می شود، از غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این نمایشگاه بازدید کرد. وی در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که در مصلای تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه سرمایه های نمادین کشور برای روزهای مبادا به کار می آیند، اظهار کرد: از این سرمایه های نمادین کشور باید به خاطر ایران، انقلاب و رهبری حفاظت کنیم و مرتبا برای آنها محدودیت ایجاد نکنیم.

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با بیان اینکه ایران تنها تامین‌کننده غذا و داروی مردم ما در زمان محاصره بود  گفت: اختلاف نظرهای زیادی با ایران داریم اما تنها راه ما برای تامین غذا و دارو برای مردم‌مان در زمان محاصره از طریق ایران بود. وی در بخشی از  گفت‌وگوی خود با شبکه سی بی اس نیوز، گفت: ایران همسایه ماست، ما بیش از آنها (کشورهای محاصره کننده قطر) با  ایران اختلاف نظر و روابط خارجی زیاد داریم، اما اجازه دهید یک چیزی را بگویم زمانی که آن کشورها، برادارانمان همه چیز را محاصره کردند، دارو و غذا را محاصره کردند تنها راه ما برای تامین غذا و دارو برای مردممان از طریق ایران بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با یک رسانه عربی ضمن ابراز نگرانی از تشکیل هلال شیعی مدعی شد: نفوذ ایران باید متوقف شود.  هیتر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه الحره در پاسخ به این سوال که آیا ‌آمریکا به ایران اجازه خواهد داد تا هلال شیعی از تهران تا بیروت را تشکیل دهد، با بیان اینکه اولویت دولت آمریکا مقابله با نفوذ ایران است مدعی شد: این امر بسیار نگران کننده است اگر ایران قصد دارد این پل را ایجاد کند.

جمعی از سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای خطاب به نماینده این کشور در سازمان ملل با ادعای اینکه کاستی‌هایی در رژیم بازرسی و راستی‌آزمایی‌های تعهدات ایران در برجام وجود دارد، خواستار تشدید بازرسی‌ها شدند. ۱۳ سناتور آمریکایی در نامه‌ای خطاب به نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل از دولت ترامپ خواستند تا به آنچه آنها گزارش‌های ناکافی درباره برنامه هسته‌ای ایران و رژیم بازرسی و راستی آزمایی ناکارآمد خواندند، رسیدگی کند.

سرکنسولگری ایران در اربیل، در بیانیه‌ای تاکید کرد: مرزهای بین‌المللی«تمرچین» و «پرویزخان» همچنان نظر به درخواست دولت عراق مسدود است. در بیانیه سرکنسولگری ایران در اربیل آمده است: با توجه به پرسش‌های فراوان ارسال شده، اعلام می‌گردد تاکنون تصمیم جدیدی در خصوص مرزهای بین‌المللی تمرچین و پرویزخان اتخاذ نشده است. لذا این مرزها همچنان نظر به درخواست دولت جمهوری عراق مسدود هستند.

همچنین دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه تمام زیرساخت‌ها و امنیت مرز خسروی از طرف ایران تامین شده است گفت: هر زمان دولت عراق آمادگی خود را اعلام کند، مرز خسروی باز می‌شود. مجید آقابابایی در این باره اظهار کرد: فردا جلسه‌ای در بغداد درباره بازگشایی مرز خسروی برگزار می‌شود و ما این موضوع را از طریق سفارت خود در بغداد پیگیری می‌کنیم. هر زمان که دولت عراق اعلام آمادگی کند، مرز برای تردد زائران باز می‌شود.

دبیر شورای نگهبان با حضور در منزل پدر شهید حججی با خانواده این شهید بزرگوار دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت‌الله احمد جنتی در منزل پدر شهید سرافراز اسلام محسن حججی حضور یافت  و ضمن تاکید بر بزرگداشت حماسه این شهید سرافراز و تکریم از خانواده مکرم وی، بر لزوم چاپ خاطرات شهید محسن حججی تاکید کرد.  حجت الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه نجف‌آباد و هیاتی از مسئولان و فرماندهان نظامی استان ایشان را در این دیدار همراهی کردند.

با پیگیری‌های معاونت اجتماعی قوه قضاییه شعب ویژه حل اختلاف اصحاب رسانه تشکیل می‌شود. دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از تغییر رویکرد دستگاه قضایی در مورد فرآیند رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بازپرس «قاسم‌زاده» اظهارات «حمید بقایی» را تکذیب کرد. بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده «حمید بقایی»، اظهارات منتسب به خود را که از سوی بقایی مطرح شده بود، تکذیب کرد. حمید بقایی اخیرا در کانال تلگرامی خود اظهاراتی را از قول بیژن قاسم زاده بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه منتشر کرده که بیژن قاسم زاده بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده «حمید بقایی» این اظهارات تکذیب کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس

مساح دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: کلاس‌های آموزشی برای یادآوری مسائل نظارتی انتخابات در طول هفته آینده برای این ناظران برگزار خواهد شد.

 وی افزود: ملزومات مورد نیاز برای برگزاری این مرحله به استان رسیده و تا پایان هفته بین ۳ شهرستان توزیع خواهد شد.

مساح در خصوص افرادی که در این مرحله می‌توانند رای دهند، گفت: کسانی که در مرحله قبل در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف رای داده اند و یا کسانی که در مرحله قبل در هیچ حوزه انتخابیه موفق به رای دادن نشدند؛ می‌تواند در این مرحله شرکت کنند.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به تبصره ۴ ماده ۱۱ قانون انتخابات بیان کرد: مجوز اخذ رای از واجدان شرایط بر اساس نتیجه استعلام دستگاه‌های احراز هویت خواهد بود.

مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • پیام تبریک فرمانده کل ارتش به مناسبت روز معلم
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!