Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آمار مرکز آمار کشور گفت: آمار گیری در کشور ما با استاندارد های بین المللی مطابقت دارد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، علیرضا زاهدی امروز مهمان ویژه مراسم ویژه روز ملی آمار بود و از زیر سوال رفتن داده‌های آماری در کشور گفت و نحوه قضاوت و استفاده از تولیدات آماری را در کشور را نادرست دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:کشور ما در حال حاضر در حال گذر از نظام آماری سنتی به مدرن است.
معاون آمار مرکز آمار با تاکید بر اینکه، درک صحیح داده‌های آماری و داشتن سواد و تحلیل این داده‌ها برای جامعه ضروری به نظر می‌رسد، افزود: تا به این مهم دست نیابیم راه توسعه هموار نخواهد شد.
نماینده، ولی فقیه نیز در این جلسه، به اهمیت آمار در اسلام اشاره کرد و گفت: اولویت بندی برنامه‌های دستگاه‌ها باید طبق داده‌های آماری انجام شود چراکه آمار و برنامه ریزی لازم و ملزوم همدیگربوده و برای توسعه همه جانبه استان باید بیش از پیش به داده‌های آماری توجه شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هم با اشاره به نحوه مناسب و صحیح جمع آوری آمار در کردستان گفت: در سرشماری سال ۱۳۹۵ از نظر کیفیت رتبه اول کشوررا بدست آورده ایم.
نصراللهی زاده در ادامه افزود: ما متولی تولید آمار هستیم و باید این داده‌ها در خدمت توسعه استان قرار گیرد تا موازی کاری و اتلاف وقت وهزینه در ادارات ونهاد‌ها حذف شود.
معاون همانگی اموراقتصادی و منابع انسانی استاندار کردستان نیزگفت: تولید، عرضه واستفاده درست از آمار در برنامه ریزی برای توسعه استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
حسین فیروزی افزود: استفاده از اطلاعات آماری در زمینه تربیت نیروی متخصص دانشگاهی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و برای جلوگیری از اشباع رشته‌های مختلف دانشگاهی و استفاده درست ومناسب برای بازار کار از داده‌های آماری باید نهایت استفاده را برد.
بایزید مردوخی از اساتید رشته آمار درکشور نیز با بیان این که درکشور کمبود داده‌های آماری وجود ندارد، گفت: شفاف سازی در بیان آمار‌های تولیدی و توجه به خواست‌های استان‌های مختلف در برنامه ریزی مدیریتی از مهمترین ارکان پیشرفت هر جامعه‌ای است.
وی افزود: شیوه مدیریت و برنامه ریزی در کشور ماباید تغییر کند.
معاون آماری سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کردستان نیز به فعالیت‌های مختلف آماری در کردستان اشاره کرد و از سرشماری سال ۹۵ داده‌هایی را در موضوعات مختلف ازجمله افزایش ۱۰۳ هزارنفری رشد جمعیت، افزایش ۴ درصدی نسبت سنی مردان به زنان و آمار ۹۲ هزار نفری بیکاران در کردستان، ارائه داد.
در پایان این گردهمایی از کارمندان و آمارگیران نمونه کشوری و استانی تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، اولین نشست شورای اداری شهرستان تفت در سال ۱۴۰۳ به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و با حضور امام‌جمعه و فرماندار تفت و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری تفت برگزار شد.
محمدعلی شاه‌حسینی در این نشست با ابراز اینکه مخاطب اصلی رهبر معظم انقلاب در تحقق جهش تولید دولت است، بررسی راهکار‌های جهش تولید و نیز جذب حداکثری مشارکت مردم را از الزامات تحقق شعار سال دانست و اضافه کرد: همه مسئولان مرتبط موظف‌اند برنامه اجرایی دقیق و کارشناسی شده تحقق شعار سال را با لحاظ وظایف و مأموریت‌های زیرمجموعه‌های خود، تدوین و ارائه کنند.
وی با اشاره به عزم جدی استان جهت تحقق شعار سال، گفت: در این راستا در دومین روز از آغاز سال جدید ستاد سهام (ساماندهی هماهنگی اقتصاد مردمی) تشکیل و سه کمیته تخصصی «گفتمان‌سازی»، «مدل‌سازی» و «عملیاتی و اجرایی» ذیل آن تعریف شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد ادامه داد: توسعه متوازن شهرستان‌ها و پاسخ به مطالبات و درخواست‌های مردم با مشارکت خود مردم و تقویت نقش تعاونی‌ها به‌ویژه تعاونی‌های فراگیر در شهرستان‌ها و ارائه مدل‌های موفق مردمی‌سازی اقتصاد در استان از برنامه‌های حوزه اقتصادی است.
شاه‌حسینی با اشاره به تورم بالای استان یزد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلیل مشکل تورم استان در زمینه اجاره‌بها است که علت آن مهاجرت بالای استان یزد است و در این زمینه استقرار صنایع در برخی دشت‌ها را ممنوع کردیم؛ ولی در حال حاضر واحد‌های نیمه تمامی وجود دارد که نمی‌توان مانع آن شد و علی‌رغم این موضوع تورم ماهانه به‌صورت محسوسی کاهش‌یافته است که نویدبخش آینده روشنی است.
وی گفت: مهم‌ترین دلیل مشکل تورم استان در زمینه اجاره‌بها است که علت آن مهاجرت بالای استان یزد است و در این زمینه استقرار صنایع در برخی دشت‌ها را ممنوع کردیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد به پائین بودن نرخ بیکاری استان یزد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: جایگاه بیکاری استان از ۲۹ به ۲ کاهش یافته است و رشد اقتصادی استان دوبرابر میانگین کشور بود و میزان سرمایه گذاری داخلی دوسال گذشته در استان یزد حدود ۵۰ همت انجام شده است و در بهبود فضای کسب و کار استان یزد جزو بهترین‌های کشور است.
شاه‌حسینی هزینه ۷ درصد و درامد ۲ درصد مردمان استان یزد بیشتر از متوسط کشور است تصریح کرد: صادرات استان یزد از مبادی گمرکی کشور تقریبا ۹۰۰ میلیون یورو است و ۶۵ هزار واحد صنفی در استان یزد مشغول به فعالیت هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری دولت سیزدهم برای چشم‌انداز آینده استان در سند تحول یزد نوین گنجانده شده که این سند با نگاه نوآورانه و آینده‌پژوهانه در ۱۵ محور تحولی با ۱۸۰ طرح اقدامی تدوین شده است.
وی افزود: یکی از مزیت‌های استان خورشید است که در این زمینه سیاست‌گذاری شده است توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • آماری ویژه برای پیکان؛ جای پیرمردان در فوتبال نیست!
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی درباره برنامه هسته ای ایران