Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@04:20:49 GMT

جلسه پارلمان اقلیم کردستان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۴۳۰۲

مهر نوشت :

فمان فیصل عضو این پارلمان اعلام کرد: قرار است نشست پارلمان اقلیم کردستان در ساعت ۲ بعد از ظهر فردا یکشنبه( به وقت محلی) برگزار شود.
وی افزود: پارلمان اقلیم برنامه جلسه را اعلام نکرده است.

شایان ذکر است که قبلا منابع وابسته به پارلمان اقلیم کردستان عراق اعلام کرده بودند: جلسه پارلمان این اقلیم به روز شنبه موکول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این منابع: جلسه پارلمان که قرار بود پنجشنبه برگزار شود به شنبه موکول شده است.

قبلا اخباری مبنی بر بررسی وضعیت ریاست و دولت اقلیم در این نشست مخابره شده بود.

گفتنی است مسعود بارزانی از سال ۲۰۰۵ تاکنون ریاست منطقه کردستان عراق را بر عهده دارد. بارزانی نخستین بار در سال ۲۰۰۵ از طریق پارلمان منطقه کردستان و دومین بار در سال ۲۰۰۹ از طریق آراء مردمی به سمت ریاست این منطقه برگزیده شد.

دوره ریاست بارزانی باید در تابستان ۲۰۱۳ پایان می‌یافت، اما نمایندگان اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان در نشست پارلمان این منطقه در ژوئن ۲۰۱۳ با تصویب ماده‌ قانونی شماره‌ ۱۹ توافق کردند که انتخابات ریاست منطقه و همه‌پرسی قانون اساسی برای دو سال به تعویق بیافتد. در عین حال مقرر شد تمدید ریاست منطقه کردستان به دو سال محدود شود و قابل تمدید دوباره نباشد.

با این حال، سه روز مانده به پایان دوره دو ساله تمدید شده مسعود بارزانی بر منطقه کردستان عراق، شورای قضایی این منطقه دوره ریاست وی را برای دو سال دیگر تمدید کرد؛ اما این بار هنوز نمایندگان احزاب مخالف که حزب اتحادیه میهنی نیز از جمله آنها است، با تمدید دوره ریاست بارزانی موافقت نکردند.

نکته مهم این است که نمایندگان احزاب مخالف در پارلمان کردستان صرفاً درباره نحوه انتخاب رئیس منطقه و ریاست مسعود بارزانی بر این منطقه با حزب دمکرات اختلاف ندارند بلکه درباره حدود اختیارات رئیس این منطقه نیز با هم اختلاف دارند.

در حالی که حزب دموکرات خواستار برخورداری رئیس منطقه کردستان عراق از حق وتو و حق اعلام حالت فوق العاده است، چهار حزب دیگر با آن مخالف هستند.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۴۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود

کاوه شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حجاج زیارت حج تمتع از کردستان هزار و ۱۴۵ نفر هستند که در قالب ۱۰ کاروان شامل ۹ کاروان اهل تسنن و یک کاروان اهل تشییع سامان یافته‌اند.

رییس سازمان حج و زیارت کردستان بیان کرد: از شهر سنندج تعداد ۳۶۰ نفر در قالب ۳ کاروان، از شهر بانه تعداد ۲۶۰ نفر در قالب ۲ کاروان، از شهر مریوان تعداد ۲۱۵ نفر و در قالب۲ کاروان و از شهر بیجار یک کاروان ۹۵ نفره عازم حج تمتع امسال خواهند شد.

وی اظهار کرد: از شهر سقز هم ۲ کاروان با تعداد ۲۱۵ نفر به زیارت حج تمتع مشرف می‌شوند.

رییس سازمان حج و زیارت کردستان ادامه داد: تاریخ اعزام‌ها هنوز به صورت دقیق مشخص نیست ولی اعزام‌های استان کردستان احتمالاً از تاریخ ۸ خرداد آغاز خواهد شد.

شیرزادی گفت: همایش هفته حج هم در تاریخ ۲۰ اردیبهشت و با حضور ۳ کاروان سنندج و حضور تقریبی ۶۰۰ نفر در مجتمع فجر سنندج برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: درباره معاینات زائران برای حضور در حج امسال هم مقدمات حج از چندین ماه قبل شروع شده و معاینات زائران هم طبق روال گذشته در مراکز پزشکی جمعیت هلال احمر انجام شد.

وی اذعان کرد: زائران در حال حاضر در حال سپری کردن آموزش‌های شرعی و احکامی هستند.

کد خبر 6093944

دیگر خبرها

  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد