Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ دهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی (نوجوانان، جوانان و امیدهای) جهان از روز (چهارشنبه) با حضور بیش از یک هزار و 700 ورزشکار از 109 کشور به میزبانی شهر «تنه ریف» اسپانیا آغاز شده است.

تیم ایران در هر سه رده سنی و در دو بخش کاتا و کومیته دختران و پسران در این رویداد مهم شرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امروز (شنبه) کاراته کاهای رده سنی نوجوانان و سه کاراته کار امید تیم بانوان به مصاف حریفان رفتند که «آویشن باقری» و «سارا بهمنیار» در رده سنی امید دختران فینالیست شدند. این دو تا ساعتی دیگر برای کسب مدال طلا روی تاتامی می روند.

همچنین «علیرضا فرجی» در وزن منهای 52 کیلوگرم رده سنی نوجوانان به مدال برنز رسید.

**نتایج نمایندگان ایران در مسابقات امروز بدین شرح است:

*نوجوانان

*پسران

وزن منهای 52 کیلوگرم، «پوریا اقدسی» با نتایج مشابه یک بر صفر «جاکوب اسمارت» از اسکاتلند و «پاوله دوجاکویچ» را شکست داد و سپس «آندره تردون» از اسلواکی را مغلوب کرد.

وی در چهارمین دیدار 3 بر صفر «ویکتور کوئروا» از اسپانیا را شکست داد و به نیمه نهایی رسید، اما با قبول شکست از «صالح محمد» مصری از رسیدن به فینال بازماند تا در رده بندی برای کسب مدال برنز رقابت کند.

نماینده ایران در دیدار رده بندی نتیجه را به «لوچیانو» از ایتالیا واگذار کرد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

وزن منهای 57 کیلوگرم «علیرضا فرجی» با سه برد متوالی برابر نمایندگان هلند، اردن و اتریش به نیمه نهایی رسید، اما در این مرحله شکست سنگینی را از حریف اهل روسیه پذیرفت تا وی نیز برای کسب مدال برنز تلاش کند.

وی در مبارزه رده بندی موفق شد حریف اهل مقدونیه را شکست داده و مدال برنز را از آن خود کند.

وزن منهای 63 کیلوگرم «عرفان داودی» ابتدا نمایندگان ایتالیا و مالزی را شکست داد و در سومین مبارزه نتیجه را به نماینده ژاپن واگذار کرد تا به گروه بازنده ها برود.

وی در گروه بازنده ها ابتدا حریف ترکیه ای را سه بر صفر مغلوب کرد و در ادامه کومیته کای عربستانی را چهار بر یک برد.

داودی در دیدار رده بندی برابر «عبدالرحمن محمد» از مصر چهار بر سه شکست خورد و مدال برنز را از دست داد.

وزن منهای 70 کیلوگرم « امیرحسین بیگدلی» ابتدا کومیته کای مراکشی را برد و سپس نماینده کوزوو را مغلوب کرد.

وی در سومین مبارزه برابر «نامیک قلی اف» از جمهوری آذربایجان دو بر یک شکست را پذیرفت و از دور مسابقات کنار رفت.

وزن به اضافه 70 کیلوگرم «کامران بصیری» کار خود را با برتری مقابل حریف ترکیه ای آغاز کرد و سپس اسلواکی را از پیش روی برداشت.

وی در دور سوم نتیجه را به نماینده دانمارک واگذار کرد و در گروه بازنده ها نیز به کاراته کای گرجستانی باخت و از رسیدن به مدال بازماند.

*دختران

وزن منهای 47 کیلوگرم «معصومه محسنیان» با شکست از « پولینا هورنکو» از مولداوی در دور نخست حذف شد.

وززن منهای 54 کیلوگرم «صدیقه صادقی» نتیجه را در همان دیدار اول به « الکساندار ایوانکویچ» از مجارستان واگذار کرد تا خیلی زود حذف شود.

وزن به اضافه 54 کیلوگرم «زهرا یعقوبیان» نیز در گام نخست به «آنیکا سوما» آلمانی باخت و حذف شد.

**رده سنی امید

*دختران

وزن منهای 50 کیلوگرم «سارا بهمنیار» در نخستین مبارزه ورزشکار اهل دومنیکن را مغلوب کرد و در ادامه پرو را برد.

دختر شایسته کاراته ایران در دوم سوم حریف مراکشی را مغلوب کرد و به نیمه نهایی رسید که در این مرحله نیز برابر «سارا هوبریچ» از آلمان ودارنده مدال برنز اروپا پیروز شد و به فینال صعود کرد.

بهمنیار در دیدار فینال با «نادیا گومز» اسپانیایی که از حمایت تماشاگران سود می برد رقابت می‌کند.

وزن منهای 61 کیلوگرم «ملیکا احدی» ابتدا حریف مقدونیه ای را در رقابتی نزدیک پنج بر چهار از پیش روی برداشت، اما در دور دوم مغلوب نماینده اوکراین شد.

وزن منهای 66 کیلوگرم «آویشن باقری» نماینده روسیه را در نخستین گام مغلوب کرد و سپس قزاقستان را شکست داد.

او در سومین مبارزه نیز نماینده بلاروس را مغلوب کرد و به نیمه نهایی رسید.

باقری در نیمه نهایی موفق شد با مبارزه ای حساب شده با حساب پنج بر صفر نماینده چین را مغلوب کرده و به فینال راه یابد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور

کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات قهرمانی کشور به کسب دو مدال طلا و دو مدال برنز در جایگاه ششم تیمی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان، رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی کشور روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و در پایان این رقابت‌ها کشتی‌گیران کهگیلویه و بویراحمد موفق به کسب دو مدال طلا و دو مدال برنز شدند.

در روز نخست این مسابقات علی اصغر صبوری‌زاده در وزن ۳۵ کیلوگرم با غلبه بر کشتی‌گیرانی از اصفهان، سیستان‌وبلوچستان، خراسان رضوی و خوزستان به فینال مسابقات راه پیدا کرد.

صبوری‌زاده در دیدار نهایی در یک کشتی بسیار خوب و هوشمندانه با نتیجه ۹ بر یک کشتی‌گیری از اروند را مغلوب کرد و با اقتدار مدال خوش‌رنگ طلا را برگردن آویخت و بر سکوی قهرمانی کشتی ایران ایستاد.

در روز دوم این مسابقات محمد پورابراهیمی دارنده مدال نقره استعدادهای برتر کشور در سال ۱۴۰۲ مشهد، در وزن ۳۸ کیلوگرم در فینال این مسابقات و در دیدار نهایی برابر کشتی‌گیری از خوزستان قرار گرفت و در پایان با نتیجه ۹ بر ۶ به برتری رسید و صاحب مدال طلای قهرمانی نونهالان فرنگی کشور شد.

پورابراهیمی پیش‌از فینال بر حریفانی از استان‌های اروند، اردبیل، خراسان رضوی و کردستان با اقتدار غلبه کرده بود.

آرمین قاسمی دیگر نماینده استان در وزن ۶۲ کیلوگرم و دارنده مدال برنز استعدادهای برتر کشور در سال ۱۴۰۲ مشهد توانست با غلبه بر کشتی‌گیرانی از استان‌های زنجان، آذربایجان‌غربی، توابع تهران، مازندران و گیلان و با شکست مقابل کشتی‌گیری از اروند بر سکوی سوم این مسابقات قرار گیرد و صاحب مدال برنز شود.

ایلیا خردمند واعظ نماینده وزن ۱۰۰ کیلوگرم استان و دارنده مدال طلای استعدادهای برتر کشور در سال ۱۴۰۲ در شهرمشهد مقدس در این مسابقات با غلبه بر کشتی‌گیرانی از استان‌های تهران، ایلام، البرز و خوزستان و شکست ناباورانه مقابل کشتی‌گیری از لرستان صاحب مدال برنز شد و بر سکوی سوم ایستاد.

در پایان این رقابت‌ها تیم منتخب کشتی نونهالان فرنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با کسب دو مدال طلا و دو برنز بعد از استان‌های مازندران، خوزستان، لرستان، اصفهان و فارس در مکان ششم تیمی قرار گرفت.

کد خبر 749699

دیگر خبرها

  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد
  • برنز محشری در بوکس قطعی شد
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد