Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@06:22:05 GMT

نمایشگاه بین المللی مطبوعات از ابتدا تا اکنون

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۳۲۰۱

نمایشگاه بین المللی مطبوعات از ابتدا تا اکنون

نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون به دوره بیست و سوم رسیده است.

به گزارش ایمنا، بیست و سومین دوره از نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها ۵ تا ۱۲ آبان ماه در محل مصلی امام خمینی(ره) در تهران برگزار می شود. در این گزارش، بر روند برگزاری نمایشگاه مطبوعات از نخستین دوره تا بیست و سوم نمایشگاه، مروری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوره نخست نمایشگاه در سال ۱۳۷۳ و از ۱۳ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به طور همزمان در تالار وحدت و محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد که بیش از ۲۰۰ نشریه در این نمایشگاه حضور داشتند.

دوره دوم نیز در سال ۱۳۷۴ از ۶ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران و با حضور بیش از ۲۵۰ نشریه برگزار شد.

سومین دوره هم در سال ۱۳۷۵ از ۶ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین المللی تهران با حضور ۳۰۰ نشریه برگزار شد.
دوره چهارم نمایشگاه در سال در سال ۱۳۷۶ از ششم تا ۱۷ اردیبهشت ماه  در نمایشگاه بین المللی تهران و با حضور۳۰۰ نشریه برگزار شد.

دوره پنجم نمایشگاه در سال ۱۳۷۷ از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین المللی تهران و با حضور ۵۰۰ نشریه برگزار شد.
پس از برگزاری دوره ششم، دوره هفتم در سال ۱۳۷۹ جشنواره مطبوعات برگزار نشد و کار داوری و معرفی برترین ها به تعویق افتاد و سپس به مناسبت روز خبرنگار ۱۷ مرداد، از برترین های رسانه ها تقدیر به عمل آمد.

 مطبوعات و اقتدار ملی

دوره هشتم نمایشگاه در سال ۱۳۸۰ از ۱۸ تا ۲۸ اردیبهشت ماه  در محل دایمی نمایشگاه بین المللی در تهران با حضور بیش از ۵۷۰ نشریه و با شعار «مطبوعات و اقتدار ملی» برگزار شد.

مطبوعات؛ گفتگو و تفاهم

نهمین دوره از نمایشگاه در سال در سال ۱۳۸۱ از ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران و با حضور ۶۶۰ رسانه با شعار «مطبوعات؛ گفتگو و تفاهم» برگزار شد. دوره دهم نیز در سال ۱۳۸۲ از ۱۴ تا ۲۱ اردیبهشت در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران و با حضور۹۱۱ رسانه برگزار شد.

مطبوعات، پرسشگری و پاسخگویی 

این دوره از نمایشگاه در سال ۱۳۸۳  از ۱۷ تا ۲۴ اردیبهشت ماه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی در تهران با شعار «مطبوعات، پرسشگری و پاسخگویی» و با حضور تعداد ۴۴۰ نشریه برگزار شد.

دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی مطبوعات 

این دوره از نمایشگاه اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ با شعار «مطبوعات، همبستگی ملی، مشارکت عمومی» و با حضور بیش از ۱۳۰۰ نشریه، در ۷۲۵ غرفه و پنج سالن اصلی، برگزار شد. ۱۳ خبرگزاری در این نمایشگاه برگزار شد، ضمن این که غرفه ای نیز به منظور بزرگداشت شهدا و مفقودین عرصه مطبوعات، برپا شد. پیش از برگزاری دوازدهمین دوره، همواره محل دایمی نمایشگاه بین المللی در تهران مکان برپایی این جشنواره در اردیبهشت بود. هم چنین از نخستین سال برگزاری جشنواره مطبوعات در ۱۳۷۲  تا دوره هفتم، این نمایشگاه در تبریز و در سالن شهریار همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب به فعالیت می پرداخت.
پس از برگزاره دوره سیزدهم درسال ۱۳۸۵، دوره چهاردهم در سال ۱۳۸۶ از ۱۶ تا ۲۲ آبان ماه در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. این دوره برای اولین بار به صورت مستقل از نمایشگاه کتاب برگزار شد. در این دوره، تعداد  ۴۱۲ نشریه حضور داشتند ضمن این که برای نخستین بار نشریه هایی از ۲۴ کشور و ۱۰۸ نمایندگی رسانه های خارجی نیز در چهاردهمین دوره نمایشگاه مطبوعات شرکت کردند.

ارتقای محتوا مطبوعات و تقویت روزنامه نگاری حرفه ای

دوره سیزدهم نمایشگاه در سال ۱۳۸۷ از ۲۶ آبان تا دوم آذرماه در مصلای امام خمینی(ره) با شعار «ارتقای محتوا مطبوعات و تقویت روزنامه نگاری حرفه ای» برگزار شد. در این دوره، تعداد ۲۷ کشور با داشتن بیش از ۴۹ رسانه حضور داشتند.

دوره شانزدهم

این دوره از نمایشگاه در سال ۱۳۸۸ از سوم آبان ۱۳۸۸ در مصلای امام خمینی(ره) و با حضور یک هزار و ۸۰۰ نشریه دانشجویی از ۲۱ دانشگاه کشور برگزار شد. ویژگی این نمایشگاه، حضور پایگاه های خبری اینترنتی و خبرگزاری ها برای نخستین بار در نمایشگاه بود. ضمن این که نمایشگاه عکس همزمان با نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها نیز با بیش از صد عکس در حوزه های هنری، ورزشی، سیاسی و اجتماعی در این مکان به فعالیت پرداخت.

حضور بیش از ۲۵۰ میهمان خارجی از ۵۵ کشور

دوره هفدهم نمایشگاه در سال ۱۳۸۹ از سوم تا ۱۰آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) و با حضور یک هزار و ۶۰۰ نشریه و مطبوعات استانی برگزار شد. از ویژگی های این نمایشگاه حضور بیش از ۲۵۰ میهمان خارجی از ۵۵ کشور مختلف جهان بود.

جهاد اقتصادی، توسعه کیفی و تهذیب رسانه

هجدهمین دوره از نمایشگاه در سال ۱۳۹۰ از سوم تا ۱۰ آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) با شعار «جهاد اقتصادی، توسعه کیفی و تهذیب رسانه» برگزار شد. در این نمایشگاه، تعداد ۱۰۰ رسانه از بیش از ۵۰ کشور جهان حضور داشتند. این دوره در ۶ بخش مطبوعات سراسری، مطبوعات استانی، خبرگزاری ها، پایگاه های اطلاع رسانی مجازی و هم چنین بخش ویژه و رسانه های خارجی فعال در کشور برگزار شد.

رسانه، کلام صادقانه، نگاه منصفانه

دوره نوزدهم در سال ۱۳۹۱ از هفتم تا ۱۳ آبان ماه با شعار «رسانه، کلام صادقانه، نگاه منصفانه» برگزار شد. از نکات قابل توجه در این زمینه، رونمایی از نقشه اطلس ایران بود. این دوره از نمایشگاه با حضور ۳۱ استان  و ۵۰ نشریه استانی در قالب ۸۳۰ غرفه برگزار شد.

رسانه، آزادی مسوولانه

دوره بیستم از نمایشگاه در سال ۱۳۹۲ از ۱۷ تا ۲۳ آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) با شعار «رسانه، آزادی مسوولانه» و در قالب ۵۰۹ غرفه اصلی برگزار شد. از نکات شایان توجه در این دوره، برگزاری مسابقه های معلومات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی است. بیستمین دروه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در قالب ۱۵ محور عمومی و خانوادگی با موضوع هایی مانند غیرفارسی زبان، سیاسی و اقتصادی، رسانه های محلی، فرهنگی و هنری، کودک و نوجوان، دین و اندیشه، روابط عمومی، روزنامه، موسسات، ورزشی، خبرگزاری ها، آموزش تخصصی، نشریه های دانشجویی و کسب و کار مرتبط برگزار شد.

نقد منصفانه، پاسخ مسئولان

بیست و یکمین دوره از نمایشگاه در سال ۱۳۹۴ در مصلای امام خمینی (ره) با حضور بالغ بر ۶۰۰ رسانه در ۵۶۷ غرفه و با شعار شعار این دوره نمایشگاه   «نقد منصفانه، پاسخ مسئولان» برگزار شد.

شفافیت و صداقت

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با رشد ۲۵ درصدی ثبت نام مواجه بوده به طوری که ۱۶ موسسه مطبوعاتی، ۲۲ خبرگزاری، ۸۵ روزنامه، ۸۷ هفته نامه، ۴۵ دوهفته نامه، ۱۴۵ ماهنامه، ۳۰ دو ماهنامه، ۵۷ فصلنامه، ۷ فصلنامه، ۱۲۵ پایگاه خبری با درخواست ۱۴ هزار متر مربع برای حضور در نمایشگاه امسال ثبت نام کردند.

دوره بیست و سوم

بیست و سومین دوره نمایشگاه از ۵ تا ۱۲ آبانماه در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود. این دوره از نمایشگاه مطبوعات با شعار «جامعه آگاه‌تر: توسعه بیشتر و شعار کمتر» برگزار می شود. در نمایشگاه امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقه‌ای و استانی) و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند. همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه به نمایشگاه مطبوعات امسال آمده‌اند. علاوه بر ادارات کل ارشاد استان‌ها و برخی خانه‌های مطبوعات استانی بیش از ۵۵ رسانه استانی، منطقه‌ای و محلی با مساحتی حدود ۱۰۰۰ مترمربع در نمایشگاه حضور دارند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۳۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در پیامی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت:

«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • اکسپو کنسرت‌ها را لغو کرد
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد