Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@20:13:33 GMT

تاثیر منفی رکود مسکن بر صنایع جانبی ساختمان

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۵۷۸۸

تاثیر منفی رکود مسکن بر صنایع جانبی ساختمان

فعال بخش ساختمان و صنایع جانبی با اشاره به تاثیر رکود بخش مسکن بر صنایع جانبی ساختمان، گفت: وقتی ۹۶ درصد اقتصاد کشور در حاشیه است طبیعی است که نمی‌توانیم پویایی لازم مربوط به اقتصاد مقاومتی را داشته باشیم.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، رامین قاسمپور در نشست خبری با اشاره به تاثیر منفی رکود مسکن بر صنایع وابسته، اظهار کرد:‌مسکن از اواخر سال 91 وارد رکود شد که این موضوع روی صنایع جانبی این بخش تاثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که خوشبختانه نشانه‌هایی از پیش رونق مسکن در کشور دیده می‌شود، تصریح کرد: تمام تجهیزات مورد استفاده در صنایع جانبی مانند هتل و رستوران جزو مصالح ساختمانی است، برای به کار گیری جدیدترین و به روزترین محصولات صنعت ساختمان در صنایع وابسته نمایشگاهی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که کشور سالانه نیازمند ساخت یک میلیون واحد مسکونی برای متناسب عرضه و تقاضاست، تصریح کرد:‌ این در حالی است که سالانه تقریبا یک سوم تولید می‌شود و عرضه و تقاضای مسکن تناسب ندارد.

وی با بیان این‌که رکود بخش مسکن که با 300 صنعت جانبی ارتباط دارد باعث رکود صنایع جانبی ساختمان از جمله ساخت و ساز هتل در کشور شده است، افزود: به طور قطع با رونق مسکن، چرخ صنایع مختلف جانبی از دکوراسیون داخلی، صنعت چوب، روشنایی،‌ سیستم‌های تهویه، برودتی، گرمایشی و سرمایشی و... به حرکت در می آید.

فعال صنعتی با اشاره به این‌که 96 درصد مجوزهای صادر شده مربوط به بنگاه‌های کوچک و متوسط است، گفت:‌ این بنگاه‌ها 53 درصد اشتغال و 33 درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده‌اند، اما تنها 8 درصد تسهیلات بانکی به آنها پرداخت می‌شود که این مسئله با اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

به گفته قاسمپور، وقتی 96 درصد اقتصاد کشور در حاشیه است طبیعی است که نمی‌توانیم پویایی لازم مربوط به اقتصاد مقاومتی را داشته باشیم.

وی جامعه پویا در اقتصاد مقاومتی یکی از عوامل موثر و تاثیرگذار است و پرداختن به صنعت عذا در اقتصاد مقاومتیجزو ضروریات است. اقتصاد مقاومتی معمولا در رویایی با اقتصاد وابسته و مصرف‌کننده کشور قرار دارد که منفعل نیست. برای آنکه یک اقتصاد پویا داشته باشیم نیازمند هم افزایی،‌ استفاده از ظرفیت‌ها،‌ نخبگان و... است که در نمایشگاه‌ها می‌توان به این هدف دست یافت.

وی با بیان این‌که همکاری صنعت و دانشگاه باعث می‌شود نیازی به واردات کالای بی کیفیت چینی نداشته باشیم، اظهار کرد:‌هدف ما از برگزاری نمایشگاه رفع نواقص صنعت و بهینه‌سازی است، یعنی فقط به دنبال برگزاری یک نمایشگاه صرف نیستیم. با بررسی‌های به عمل آمده نواقص را برطرف کرده و رویدادهای جانبی از جمله ارتباط نخبگان با تولیدکنندگان را اجرا می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی هتل و صنایع وابسته 19 تا 22 آبان‌ماه امسال در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب با حضور 83 شرکت ایرانی بر ضرورت احداث زیرساخت های گردشگری از جمله هتل تاکید کرد و گفت: 20 ساله تا سال 2025 سالانه باید 30 میلیارد دلار درآمد از ورود گردشگران به دست آورد که تنها فقظ 50 درصد این درآمدها محقق شده است.

منبع:‌تسنیم

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه

 به گزارش اتاق خبر به نقل از اقتصاد نیوز :نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

  15 اردیبهشت 1354؛ ایران در طرح‌های کشاورزی ونزوئلا سرمایه‌گذاری می‌کند

شاهنشاه آریامهر و علیا حضرت شهبانو دیروز در راه سفرشان از پاریس به ونزوئلا ساعت 21 به وقت تهران جکسون ویل در ایالت فلوریدای آمریکا شدند و در فرودگاه این شهر اردشیر زاهدی، سفیر ایران در واشنگتن در داخل هواپیما از اعلیحضرتین استقبال کرد.

 

اعلیحضرتین دیشب را در جکسون ویل اقامت فرمودند و امروز به کاراکاس پایتخت ونزوئلا تشریف‌فرما خواهند شد.

شاهنشاه آریامهر و علیاحضرت شهبانو در مدت اقامت در ونزوئلا از تاسیسات نیشکر، آبشار آنژل که با 1050 متر ارتفاع مرتفع‌ترین آبشار جهان است، از مرکز صنایع – گویان – و چند بخش صنعتی دیگر دیدن می‌کنند.

   

روزنامه انگلیسی‌زبان کاراکاس به نام دیلی جورنال در مقاله اساسی دیروز خود درباره مسافرت اعلیحضرتین به ونزوئلا پیش‌بینی کرد اگرچه در برنامه رسمی اشاره‌ای به موضوع نفت نشده،‌ اما محافل مطلع کاراکاس معتقدند که نفت محور اصلی گفت‌و‌گوهای شاهنشاه و پرزیدنت پرز را تشکیل می‌دهد.

سال آینده مساله‌ای به نام پیاز و سیب‌زمینی نخواهیم داشت

 

 وزارت بازرگانی از تمام استانداران خواسته که میزان تولید محصولات کشاورزی و زمان بهره‌برداری را اعلام دارند تا نسبت به عقد قرارداد خرید با تولیدکنندگان اصلی اقدام شود. وزارت بازرگانی طرح خرید و حمل‌و‌نقل کالای تولیدی کشاورزی را از محل تولید به محل‌های مصرف به موقع اجرا می‌گذارد و با تشکیل اولین شرکت حمل‌و‌نقل میوه تولیدی منطقه جیرفت، راه تازه‌ای برای سروسامان دادن به خرید محصولات و تولیدات میوه گشوده است.

وزیر بازرگانی گفت: مطمئن باشید سال آینده مساله‌ای به نام پیاز و سیب‌زمینی نخواهیم داشت و از هم‌اکنون میزان تولید سال آینده معلوم شده و چنانچه کمبود داشته باشیم، اقدام به خرید خواهیم کرد.

15 اردیبهشت 1364؛ میزان سوددهی واحدهای تولیدی تحت پوشش صنایع ملی اعلام شد

مدیرعامل سازمان صنایع ملی گفت: در حال حاضر 500 شرکت و کارخانه صنعتی تحت پوشش صنایع ملی قرار دارند که بازوان قدرتمند اقتصاد کشور محسوب می‌شوند.

وی افزود: کارخانجات و واحدهای تولیدی کشور تا سال 61 زیان‌دهی داشتند؛ به‌طوری‌که مجموعه شرکت‌های تحت پوشش این سازمان در سال 58 حدود 41 میلیارد ریال، در سال 59 حدود پنجاه میلیارد ریال و در سال 60 حدود 24 میلیارد ریال زیان داده‌اند، ولی از سال 61 دوره سوددهی مجموعه کارخانجات شروع شد.

به نحوی که در این سال 14 میلیارد ریال و در سال 62، 32 میلیارد ریال سوددهی داشتند و امیدواریم سود ویژه سال 63 که هنوز مشخص نشده است، رقم بالاتری را نشان دهد.

  15 اردیبهشت 1384؛ ایران به استرالیا هواپیمای 4 نفره صادر می‌کند

معاون طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از صادرات هواپیمای 4 نفره ایران به استرالیا خبر داد.

علی گلستانه با اشاره به توانمندی‌های ایران در زمینه ساخت هواپیماهای 4 نفره فجر 3 آن را نشانه تلاش متخصصان و مهندسان ایرانی در بخش صنایع هوایی عنوان کرد.

«شل» تمایلی به فروش «بازل» به ایران ندارد

یک مقام آگاه از روند مذاکرات فروش شرکت پتروشیمی بازل گفت: شرکت شل تمایلی به فروش بازل به ایران ندارد و در پی فروش آن به کنسرسیوم هندی شامل شرکت پتروشیمی هالدیا است.

 

این مقام آگاه به خبرگزاری داوجونز گفت: شرکت شل به دلایل سیاسی که احتمالا در معامله با ایران بروز خواهد کرد، کنسرسیوم هندی را به شرکت ملی پتروشیمی ایران ترجیح می‌دهد. این گزارش افزود: هرچند شرکت شل قراردادهای نفتی با ایران امضا کرده است، ولی امضای این قراردادها پنج سال پیش رخ داد و در آن زمان تنش بین ایران و آمریکا به اندازه کنونی بالا نبود.

بنابر این گزارش، 50 درصد شرکت پتروشیمی بازل که بیش از 7 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است، متعلق به شرکت شل است و مابقی سهام آن نیز در اختیار شرکت آلمانی باسف می‌باشد.

15 اردیبهشت 1394؛ جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه  

نشست بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران با فدراسیون روسیه در حالی در اتاق ایران برگزار شد که «جایگزینی روبل و ریال در تبادلات تجاری ایران و روسیه»، «افتتاح حساب مشترک و پایاپای بین ایران و روسیه»، «انجام مبادلات از طریق میر بیزنیس بانک»، «تعیین یک بانک روسی برای مبادلات ریالی در این کشور» و «تلاش برای برقراری تعرفه ترجیحی بین این کشور» مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته تاکنون در جهت تسهیل در تجارت با روس‌ها بوده است.

در این نشست رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه به برگزاری جلسات متعدد طی یک سال گذشته در جهت توسعه همکاری‌های تجاری با روسیه اشاره کرد و گفت: به علت تحریم‌های اروپا علیه روسیه، دولتمردان این کشور همواره علاقه خود را برای تامین نیازهای این کشور از ایران ابراز کرده‌اند، ولی بخش‌های خصوصی ما از فرصت به‌وجود آمده بهره کافی را نبرده و تنها 10 درصد از حجم صادرات کل کشور مربوط به روسیه بوده است.

در این نشست قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از مصوبه ستاد ویژه تدابیر اقتصادی برای جایگزینی روبل و ریال در تبادلات تجاری ایران و روسیه خبر داد و اعلام کرد: این مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ شده است.

 

دیگر خبرها

  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • رقابت منفی دلار نیما و بازار آزاد
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه