Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس گفت: من بر سر دانشگاه، آزادی دانشگاه، فضای دانشگاه، امنیت دانشجویان، آینده دانشجویان، خطی که دولت از ابتدا اعلام کرده است، با هیچ کسی معامله نکردم. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در صحن علنی مجلس و در جلسه بررسی برنامه و صلاحیت وزیران پیشنهادی علوم و نیرو، بیان داشت: صحبت‌ها راجع به دانشگاه و لزوم حساسیت دولت نسبت به استقلال دانشگاه‌ها و نسبت به محیط دانشگاه و نسبت به آینده دانشجویان و همچنین نسبت به شیوه فعالیت تشکل‌های دانشجویی که مطرح شد نشان از آن است که دانشگاه ما زنده است و اساتید ما فعال هستند و به سرنوشت خودشان به دقت توجه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از همه آنهایی که در این فضا سخن گفتند، مقاله نوشتند و نقد کردند، سپاسگزارم. مفهومش اهمیت علم و دانشگاه است و مفهومش سرزنده بودن نسل جوان ما و دانشگاه است.

روحانی اضافه کرد: در همین آغاز سخن لازم می‌دانم خطاب کنم به ملت ایران و به ویژه به دانشجویان عزیز، اساتید دانشگاه‌ها و آن اینکه دولت راه خود را و مسیر خود را در زمینه احترام به علم و دانشگاه و غیرامنیتی بودن محیط دانشگاه، احترام به دانشجویان و احترام به آزادی اندیشه و بیان در دانشگاه ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.

وی در این‌باره خاطرنشان کرد: هر آنچه در انتخابات ۹۲ و ۹۶ راجع به محیط دانشگاه‌ها، امن بودن دانشگاه‌ها و نه امنیتی بودن دانشگاه‌ها فضای آزاد و امنیت لازم برای دانشجو و استاد همچنان رئیس‌جمهور و دولت دوازدهم به عهد خود وفادار خواهد بود.

رئیس‌جمهور بیان داشت: در محضر نمایندگان محترم ملت ایران عرض می‌کنم مبنای من در نحوه سلوک به وزرایی که امروز انتخاب شده‌اند و ۲ وزیری که انشاالله به کمک شما امروز انتخاب خواهند شد، مبنا پیوست حکم است.

روحانی ادامه داد: تمام وزرای ما در دولت دوازدهم در کنار حکم وزیری یک پیوست حکم دارند و در آن پیوست حکم دقیقا مشخص شده است که قدم به قدم اولویت دولت دوازدهم در اجرای ماموریت آن‌ها چیست.

وی تصریح کرد: به طور منظم دولت این پیوست را پایش خواهد کرد. ۳ ماه به ۳ ماه آن را ارزیابی خواهد کرد. مبنای من با وزرای من برای اداره کار یا توقف کار پیوست احکام آنهاست.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آن پیوست استخراج شده از برنامه دولت است که ملت ایران به آن رای دادند و اسناد بالادستی قانونی که نسبت به وزارتخانه‌ها و دولت در اختیار همه ما است.

روحانی در مورد اهمیت دانشگاه تاکید کرد: دانشگاه و وزیر علوم از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. البته نیازی به گفتن ندارد همه شما نمایندگان محترم می‌دانید که هماهنگ کردن برای معرفی وزیر به مجلس در برخی از موارد طولانی‌تر خواهد بود. برخی از وزارتخانه‌ها هماهنگی‌اش آسان‌تر انجام می‌شود، اما برخی طولانی‌تر. صبر، حوصله و تعامل کردیم، اما معامله نکردیم. من بر سر دانشگاه، آزادی دانشگاه، فضای دانشگاه، امنیت دانشجویان، آینده دانشجویان، خطی که دولت از ابتدا اعلام کرده است، با هیچ کسی معامله نکردم.

ادامه دارد..

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم

آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی در حساب کاربری توییتر خود باا انتشار تصویری از دیدار خود با آویگیل ایدان ۴ ساله که توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی آزاد شده است، نوشت: من تا زمانی که همه گروگان‌ها مانند ابیگل که توسط حماس از خانواده‌های خود جدا و به اسارت گرفته شده اند، به آغوش خانواده‌های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت.

رئیس جمهور آمریکا با مظلوم نمایی درباره اسرای اسرائیلی و نادیده گرفتن هزاران فلسطینی در بند اسرائیل افزود: به آن‌ها قول می‌دهم. به خانواده‌های آن‌ها قول می‌دهم

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است