Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:رئیس جمهور تاکید کرد: دولت راه خود را و مسیر خود را در زمینه احترام به علم و دانشگاه، غیر امنیتی بودن محیط دانشگاه و احترام به دانشجویان احترام به آزادی اندیشه و بیان آزاد در دانشگاه ادامه می‌دهد و ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.
به گزارش خرداد به نقل از ایلنا، حجت‌السالام حسن روحانی در دفاع از وزرای پیشنهادی خود در صحن علنی مجلس گفت: خوشحالم که در این روز در خدمت شما هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو قدری با تاخیر اتفاق افتاد. شاید این تاخیر خواصی هم داشت و نشان داد که فضای جامعه ما و به ویژه دانشگاهیان عزیزمان نسبت به آینده سرنوشت دانشگاه علم و محیط دانشگاه و آینده پژوهش در کشور تا چه حد حساسیت دارند.
رییس جمهور ادامه داد: همه نکاتی که در روزهای اخیر در فضای مختلف درباره دانشگاه و لزوم حساسیت دولت نسبت به استقلال دانشگاه، محیط دانشگاه و آینده دانشجویان و شیوه فعالیت تشکل‌های دانشجویی در ایران مطرح شد، نشان آن است که دانشگاه ما زنده است؛ یعنی اساتید ما فعال هستند و به سرنوشت خودشان توجه دارند.
وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر خیلی‌ها نقد کردند، مقاله نوشتند که از همه آنها سپاسگذارم، گفت: این موضوع مفهموش اهمیت علم و دانشگاه و سرزنده بودن نسل جوان ما و دانشگاه‌هاست. من در همین آغاز سخن لازم می‌دانم که به ملت ایران و به ویژه دانشجویان، اساتید خطاب کنم که دولت راه خود را و مسیر خود را در زمینه احترام به علم و دانشگاه، غیر امنیتی بودن محیط دانشگاه و احترام به دانشجویان احترام به آزادی اندیشه و بیان آزاد در دانشگاه ادامه می‌دهد و ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.
روحانی اضافه کرد:‌ هر چه در انتخابات ۹۲ و ۹۶ درباره محیط دانشگاه‌ها ، امن بودن دانشگاه و نه امنیتی بودن دانشگاه‌ها، فضای آزاد و امنیت لازم برای دانشجو و برای استاد مطرح شد، همچنان رییس‌جمهور و دولت دوازدهم به عهد خود وفادار خواهد بود. من برای امنیت دانشجویان، فضای دانشگاه و خطی که اعلام کردم، معامله نخواهم کرد.
 رئیس دولت دوازدهم گفت: من در این جا در محضر نمایندگان محترم ایران عرض می‌کنم مبنای من در نحوه معرفی وزرایی که تا امروز انتخاب شده اند و  همچنین دو وزیری که به کمک شما انتخاب خواهند شد، پیوست حکم است.
وی خاطرنشان کرد: تمام وزاری ما در دولت دوزاردهم در کنار حکم وزیری، یک پیوسته حکم دارند که در آن مشخص شده است که قدم به قدم اولویت‌های دولت دوازدهم چیست، به طور منظم دولت این پیوست را پایش خواهد کرد و هر سه ماه عملکرد وزرا بررسی خواهیم کرد.
روحانی با بیان این که مبنای من با وزرا برای ادامه کار یا توقف کار پیوست حکم آنان است، عنوان کرد: این برنامه از دولت استخراج شده است که دولت به ملت ایران رای داده‌اند و اسناد بالادستی قانونی نسبت به وزارت‌خانه و وزرا مشخص است.
وی تاکید کرد: دانشگاه و وزیر علوم از حساسیت ویژه‌ای برخودار است. البته نیاز ی به گفتن ندارد همه شما می‌دانید هماهنگ کردن برای معرفی وزیر به مجلس در برخی از موارد طولانی خواهد بود. اما برخی طولانی‌تر است که ما صبر ، حوصله و  تامل کردیم اما معامله نکردیم .
رئبس دولت دوازدهم تاکید کرد: من بر دانشگاه، آزادی، امنیت و برای دانشجویان آینده می‌خواهم؛ خطی که دولت از ابتدا اعلام کرده همین است و در این راه با هیچ کس معامله نکرده‌ام و نخواهم کرد. آنچه وعده من با ملت ایران بوده به حول قوه الهی و در صورت ادامه حیات به آن عمل خواهم کرد.
وی خطاب به بهارستان‌نشینان گفت: شما نمایندگان شاهد بر سر عهد بودن ما خواهید بود و نیازی نیست که با عجله درباره افراد قضاوت کنیم، از معیارها کوتاه نیامدم و ممکن  است انتخاب‌ها طولانی شده باشد می‌دانید برای ایجاد هماهنگی نیاز به فرصت است  اما در عین حال پای همه اصولم ایستادم من به آقای دکتر غلامی که استادی با تجربه و دارای مراحل علمی طی شده در علم و پژوهش تمامی شروطم را گفتم همان‌طور که به بقیه گفتم و همه این شرایط را مطرح کرده بودم.
وی با اشاره به اینکه شرط من با وزیر علوم این بود که محیط دانشگاه برای همه دانشجویان، احزاب، جناح‌ها و تفکرات مختلف است، تصریح کرد: هیچ کس، هیچ انجمنی، هیچ جمعی و هیچ جناحی در داخل دانشگاه نباید احساس بی‌پشتوانگی کند. هیچ جمعی نباید احساس کند که برای دیگران امنیت است و برای او نیست. هیچ جمعی نباید احساس کند که نظر وزارتخانه نسبت به جناح‌ها متفاوت است؛ مبنای ما از اول، مبنای اعتدال بوده است؛ مبنا این بوده که اکثریت باید حاکم باشد و اقلیت از حقوق خود برخوردار باشد. نه اسلام، نه قانون و نه شرایط امروز به ما اجازه می‌دهد که در مسائل جزیی رو در روی هم بایستیم؛ اگر هم اختلافات جزیی دو سال پیش جایز و مکروه بود، امروز باید بگویم گناه است و گاهی گناه کبیره. امروز شرایط خاصی داریم و نیاز به وحدت بیشتری داریم.
وی در ادامه به شرایط سیاسی امروز و روابط خارجی با دنیا اشاره کرد و گفت: یک بار بزرگ مسئولیت در وحدت و انسجام ملی و در ایستادگی ملت در برابر دیگران، دانشگاه است. آن روز که در مسیر نهضت اسلامی بودیم بار اول بر دوش دانشگاه بود؛ دانشگاهیان در کنار حوزویان و سایر اقشار مردم پرچم انقلاب را بر دوش کشیدند. اساتید دانشگاه بودند که در کنار مدرسان حوزه نهضت و انقلاب را برای مردم تبیین و رهبری کردند. 
روحانی افزود:‌ آن روز که وارد جنگ تحمیلی شدیم و دشمن بر ما هجوم آورد، باز هم دانشگاه نقش بزرگی ایفا کرد. یادم نمی‌رود در زمان جنگ برخی دستگاه‌های پیچیده نظامی بود که فروشندگان آن حاضر نبودند دفترچههای آن را در اختیار ما بگذارند، در اینجا دانشگاه‌ها بودند به ما کمک کردند. در بسیاری از موارد دانشگاه‌های علمی و صنعتی از جمله دانشگاه شریف به ما یاری رساند، علاوه بر اینکه دانشجویان ما در جبهه‌های جنگ بودند و پزشکان ما در بیمارستان ‌ها خط مقدم بودند، هر جا مشکلاتی برای کشور پیش آمده دانشگاه در صف مقدم بوده، امروز هم برای اداره دولت عمدتا دست نیازمان به سوی فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها است. فردا هم برای اداره کشور دست به سوی دانشجویان امروز دانشگاه‌ها دراز خواهد بود.
رییس‌جمهور با بیان این مطلب که اگر به فکر  اقتصاد مقاومتی هستیم، راهی جز اقتصاد دانش بنیان وجود ندارد، افزود: اگر به دنبال روابط سیاسی با عزت هستیم؛ راهی به جز داشتن دیپلمات‌های متخصص وجود ندارد. اگر می‌خواهیم از حقوق ملت ایران در دادگاه‌های بین‌الملی دفاع کنیم، راهی جز داشتن متخصصان حقوقی نخواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد:‌ برای اقتصاد کشور و حقوق ملت نیازمند دانشگاه هستیم. دانشگاهی که بتواند آزاد اندیش باشد، دانشگاهی که بتواند کرسی آزاد اندیشی در آن به پا باشد، دانشگاهی که تفکرات مختلف سیاسی فضا را برای فعالیت سیاسی خودشان آماده و باز ببینند. وزارت علوم و وزیر علوم باید شرایط را برای فعال‌تر شدن دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان و سیر مراحل علمی در سطح جهان و رقابت با دنیا فراهم کند. من از شما نمایندگان و دانشجویان ملت ایران می پرسم آیا فضای دانشگاه‌ها نسبت به سال ۹۱بهتر شده است یا نه؟

ادامه دارد...

برچسب ها: حسن روحانی ، رئیس جمهور ، حجت‌السالام حسن روحانی ، صحن علنی مجلس

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه ای در حوزه‌ آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا نصیرزاده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی این واحد اظهار کرد: احیای پایگاه‌های بسیج در سطح دانشگاه اولین مطالبه از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ارومیه است.

وی افزود: تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی ۳ اصل مهم بوده که باید در برنامه‌ی اجرایی حوزه‌های بسیج دانشجویی مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

نصیرزاده ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه ای در حوزه آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات، ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

کد خبر 748048

دیگر خبرها

  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • هفته گرافیک افتتاح شد/ دفاع تمام قد کلهرنیا از سیاست جدید انجمن
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • نزدیک شدن منوریل به تکمیل پس از ده سال