Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- شايد بتوان گفت پيچيده ترين معماي تاريخ بشريت همانا منافع ملي و مشکل ايالات متحده با ديگر کشورهاي جهان به حساب مي آيد که ظاهرا نه پاياني دارد و نه تعريف.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، عماد آبشناس در تحليلي خود در خبرگزاري اسپوتنيک روسيه با ذکر اين مطلب، نوشت:
بستگي به سليقه روساي جمهوري و منافع کنگره ايالات متحده اين منافع دائما در حال تغيير است وجهان را سردرگم کرده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از زمان پايان جنگ جهاني دوم تا به حال روزي نيست که ايالات متحده در امور داخلي کشورهاي ديگر دخالت نکند و روزي بر بشريت نگذشته که در جايي از جهان انسان هاي بي گناه توسط نيروهاي مسلح ايالات متحده وهمپيمانانش کشته نشوند و در همه اين موارد آمريکايي ها مدعي هستند که از منافع ملي خود دفاع مي کنند.
بد نيست يکبار هم که شده آمريکايي ها تعريفي از منافع ملي خود براي جهانيان ترسيم کنند تا تکليف همه روشن باشد و کاري نکنند که با منافع ملي ايالات متحده در تضاد باشد.
حال سوالي که اينجا مطرح است منافع ملي ديگر کشورها چه مي شود؟
آمريکايي ها از پانزده هزار کيلومتر دورتر به خليج هميشه فارس مي آيند و مدعي مي باشند که براي دفاع از منافع ملي خود و دمکراسي به اين منطقه لشکر کشي کرده اند.
اگر مردمان اين منطقه دمکراسي آمريکايي نخواهند چه کار بايد کنند؟
آيا دمکراسي آمريکايي را بايد با زور به آنها خوراند؟
اين دمکراسي که خيري براي اهالي اين مناطق نداشته و هر جايي که ايالات متحده تلاش کرده دمکراسي خود را در آن پياده کند مردم با ويراني و نا امني و تروريسم و… مواجه شدند.
نمونه پياده سازي اين دمکراسي را مي توان در افغانستان و عراق به وضوع مشاهده کرد.
برخي باور دارند منافع ملي ايالات متحده به معناي حذف ديگر کشورها و استعمار کشورهاي ديگر به روش هاي نوين به حساب مي آيد.
در واقع در دوراني که کشورهاي استعمار کننده مانند فرانسه و انگليس و… کشورهاي ديگري را اشغال مي کردند حد اقل حق و حقوق و مزايايي براي مستعمره هاي خود قايل مي شدند و برخي مسئوليت ها مانند تامين امنيت را به گردن مي گرفتند اما در روش جديد آمريکايي اشغال کنندگان هيچ مسئوليتي را به گردن نمي گيرند و فقط منابع خدادادي کشورهاي مختلف را به يغما مي برند.
اگر هم کشوري بخواهد از منافع ملي خود دفاع کند متهم به دخالت در امور کشورهاي ديگر ، بست نفوذ و تهديد امنيت همسايگان مي شود.
بد نيست آمريکايي ها تفسير کنند اگر آنها از پانزده هزار کيلومتر دورتر به خاورميانه و يا شرق آسيا و يا غرب اوروپا و يا آفريقا و يا آمريکاي جنوبي و يا… مي روند چگونه است که مثلا ايران حق ندارد چند صد کيلومتر آنطرفتر به دنبال منافع ملي و تامين امنيت ملي خود باشد؟
زماني که رسانه هايي عملکرد آمريکايي ها را رسوا مي کنند مي بينيم که آمريکايي ها تلاش مي کنند صداي آنها را خفه کنند، مانند اتفاقاتي که امروزه براي RT و اسپوتنيک روسيه مي افتد يا قبلا براي پرس تي وي و يا شبکه العالم ايران افتاد.
مشکل اصلي آمريکايي ها امروزه اين است که همه طرح هاي آنها در خاورميانه توسط ايران و روسيه ناکام مانده و تلاش دارند با روش هاي کثيف خود نقشه تجزيه منطقه را پياده کنند.
آنها با اعمال تحريم بر عليه ايران و جلوگيري از فعاليت رسانه هاي روسي و استفاده از کمسيون هاي خلع سلاح سازمان ملل که زماني در عراق ناتواني خود در کشف حقايق را نشان داده اند تلاش دارند تا سهمي براي خود پس از پايان داعش در سوريه و عراق داشته باشند و منطقه را به مناطق نفوذ ميان خود و ديگران تقسيم کنند.
آمريکايي ها مي دانند امروزه نيروهاي همپيمان ايران و روسيه هستند که داعش ساخته آمريکا در سوريه و عراق را نابود کرده اند و چند صباحي بيش نمانده تا کار اين گروه تروريستي تمام شود و مي دانند که پس از اينکه کار داعش تمام شد در سوريه ارتش سوريه و همپيمانانش به دنبال آن خواهند بود که تکليف باقيمانده نيروهاي خارجي را روشن کنند.
در واقع منافع ملي ايالات متحده ظاهرا امروزه اين است که کشورهاي منطقه و جهان با تروريسم بين المللي درگير باشند، خاور ميانه به کشورهاي کوچکتر که تا ابد با هم درگير هستند تقسيم شود و کشورهاي بزرگ منطقه ها در دشمني قرار داشته باشند تا ايالات متحده هم سلاح هاي بنجل خود را به فروش برساند هم اينکه آمريکا به بهانه هاي مختلف دائم در منطقه حضور داشته باشد.
تا وقتي که کشورهاي منطقه با هم متحد نشوند تا جلوي زيادي خواهي هاي آمريکا در منطقه خاورميانه را بگيرند قطعا اين ماجرا ادامه خواهد يافت و با توجه به اينکه سران بسياري از کشورهاي منطقه دست نشانده آمريکايي ها هستند بعيد به نظر مي آيد تا زماني که اينان قدرت را در دست دارند بتوان اميدوار بود که منطقه خاورميانه و جهان بتواند نفسي آرام بکشند و تنها اميد مردمان اين منطقه به ايران و روسيه خواهد بود تا دست آمريکا و همپيمانانش را کوتاه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به حمله پلیس آمریکا به دانشجویان معترض نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقاً مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی افزود: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در پی نسل‌کشی دهها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.
کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فوراً متوقف کند و پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند
  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • عملیات پیچیده ایران در جهان طنین انداخته است