Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@18:01:44 GMT

کمبود تقاضا مهم‌ترین عامل رکود در بخش مسکن است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۱۴۲۷

کمبود تقاضا مهم‌ترین عامل رکود در بخش مسکن است

تین‌نیوز | 

یک دکترای اقتصاد عوامل رونق یا رکود در بخش مسکن ایران را تشریح کرد.

مسعود سعادت‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه بخش مسکن یکی از بخش‌های مهم در اقتصاد است، اظهار کرد: بیش از صد صنعت وجود دارد که به بخش مسکن ارتباط دارند و بخش مسکن بخش پیشرو در اقتصاد ایران است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بخش مسکن با رکود مواجه شده است، ادامه داد: مهم‌ترین و شاید تنهاترین عامل برای رکود در بخش مسکن کمبود تقاضا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 منظور از تقاضا، تقاضای موثر است، یعنی تقاضایی که پشت آن قدرت خرید وجود داشته باشد. بسیاری از زوج‌های جوان و خانواده‌ها به مسکن نیاز دارند اما چون قدرت خرید ندارند این نیاز تبدیل به تقاضا نمی‌شود.

این دکترای اقتصاد یادآور شد: چون تقاضا برای مسکن وجود ندارد و هم ساخت و ساز و هم خرید و فروش در این بخش متوقف شده است، این امر باعث رکود در چند سال اخیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ورود به بحث ساخت و ساز در بخش مسکن راحت‌تر از تولید در بخش‌های دیگر اقتصاد است و هر فرد با کم‌ترین اطلاعات و سرمایه اندک می‌تواند با خرید یک زمین اقدام به ساخت و ساز کند و به راحتی مسکن تولید و عرضه کند، رکود در این حوزه در کشور ایجاد شده است. رکود در بخش مسکن مربوط به عرضه نیست؛ یعنی از لحاظ سرمایه‌گذاری در مسکن و تولید مشکلی وجود ندارد و کافیست تقاضا ایجاد شود.

این دکترای اقتصاد گفت: برای اینکه تقاضا در مسکن افزایش یابد باید دولت منابع و تسهیلاتی را در اختیار خریداران مسکن قرار دهد تا این گروه تقاضای مسکن کنند که با این کار رونق در بخش مسکن اتفاق می‌افتد.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا محمدی، عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درپی انتشار فیلم خشونت‌آمیز فرد شروری در کمربندی جاده سرچشمه که با سلاح سرد قدرت نمایی و به موتورسواران حمله می کرد، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران موفق شدند با اقدامات تخصصی و اشراف اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با بنده در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کنند.

دادستان رفسنجان، تصریح کرد: افرادی که بخواهند با اقدامات مجرمانه خود سعی در قدرت‌نمایی، جلب توجه و اعلام موجودیت کنند بدون اغماض با آنها طبق قانون برخورد و با پایش و رصد مستمر این اقدامات و تحرکات توسط پلیس فرصت عرض اندام از آنها گرفته خواهد شد.

کد خبر 6093545

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان
  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست