Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت : دولت همراه با نظارت بر ارایه و هزینه‌کرد تسهیلات رونق تولید و با هدف افزایش رونق اقتصاد داخلی به صنعتگران برای بازاریابی کالاهای تولیدی آنان کمک کند.

غلامرضا کاتب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : رفع موانع تولید نباید فقط به پرداخت تسهیلات معطوف باشد و با ساز و کارهایی هماهنگ برای نظارت بر هزینه‌کرد این تسهیلات در واحدها، برای رفع مشکل بازار فروش باید اولویت‌هایی تعریف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر این که نحوه نظارت و عملکرد اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان سمنان بر روند اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال باید مطلوب‌تر باشد، اظهارداشت : اقدام دولت تدبیر و امید در بازگرداندن تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال بسیار ارزشمند است، اما نباید تنها به ارایه تسهیلات بسنده کرد و رفع کامل مشکلات اقتصادی این واحدها نیازمند نظارت های دقیق است.
وی خاطرنشان کرد : پسابرجام فرصتی ارزشمند برای افزایش رونق اقتصادی و کسب و کار در کشور بوده است و باید واحدهای تولید و صنعتی استان کالاهای خود را با معیارهای جهانی تولید کنند.
کاتب ادامه داد : از مسوولان اجرایی استان سمنان انتظار می رود بر اساس آمار و بازدیدهای میدانی، میزان اشتغال ایجاد شده با اعطای تسهیلات رونق تولید را در دوره کوتاه مدت و به صورت متوالی اعلام کنند.
نماینده مردم شهرستان گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت : بیش از 85 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه اقتصادی در دولت تدبیر و امید با تلاش نمایندگان و دستگاه های اجرایی سمنان منعقد شده است که با همدلی و وحدت مسوولان استانی درصدد اجرایی کردن این تفاهم نامه ها هستیم.
کاتب تصریح کرد : وحدت و همدلی ارزشمندی بین مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات سمنان وجود دارد و باید با افزایش هم افزایی و حمایت گسترده تر از دولت دوازدهم برای رفع مشکلات مردم اقدام کرد.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری هشت هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است و تاکنون بیش از چهارهزار و 40 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد

صفدری، با اشاره به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده دادگستری گرمسار در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان، فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی، موانع مشارکت فعالان اقتصادی و تولیدی مردم را با همکاری سایر دستگاه های اجرایی رفع می‌کند.

وی افزود: به همین سبب طی سال گذشته هیچ واحد تولیدی در این شهرستان با آرا محاکم قضایی غیرفعال و توقیف نشده است و این امر در سال جاری نیز ادامه‌دار خواهد بود.

رییس دادگستری گرمسار، جامعه کارگران را گروه عظیم زحمت‌کشان که بار تولید را برعهده دارند نامید و خاطرنشان کرد: استیفای حقوق کارگران و برقراری تعادل در حوزه کار را باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ عذری برای به تعویق‌انداختن پرداخت حقوق کارگران وجود ندارد، بیان کرد: در عین‌حال نباید به گونه ای در حمایت از حقوق کارگران عمل شود که سرمایه گذار را از فعالیت اقتصادی منصرف کند و از سوی دیگر دلالان و واسطه‌ها هم بدون آنکه در فعالیت مولد اقتصادی شرکت کنند از تولیدکنندگان با انواع مشکلات، بهره بیشتری ببرند

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت