Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@06:10:54 GMT

حضور کاروان شعر انقلاب بر سر مزار قیصر امین‌پور

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۲۰۶۲

حضور کاروان شعر انقلاب بر سر مزار قیصر امین‌پور

جمعی از شاعران و نویسندگان در آستانه سالروز درگذشت زنده‌یاد قیصر امین‌پور با حضور بر مزار این شاعر انقلاب در شهر گتوند، به مقام او ادای احترام می‌کنند.

میلاد عرفان‌پور، شاعر، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، از حضور شاعران بر مزار زنده‌یاد قیصر امین‌پور خبر داد و گفت: در آستانه دهمین سالگرد درگذشت مرحوم قیصر امین‌پور، از شاعران انقلاب، کاروانی از شعرا و نویسندگان از طرف موسسه شهرستان ادب به منظور پاسداشت یاد او، به استان خوزستان و شهرستان گتوند سفر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مراسم، می‌توان به دیدار شاعران و نویسندگان حاضر با پدر زنده‌یاد امین‌پور اشاره کرد. همچنین قرار است مراسم شب شعری نیز در دزفول برگزار شود. در این مراسم، شاعران به شعرخوانی با موضوعات عاشورایی و اربعین خواهند پرداخت و برخی از شاعران نیز سروده‌های خود درباره قیصر امین‌پور را به این شاعر تقدیم خواهند کرد.

به گفته عرفان‌پور؛ در این مراسم شاعران و نویسندگانی چون ناصر فیض، علی داودی، سیروس عبدی، محمدرضا وحیدزاده، مبین اردستانی، علی‌اصغر عزتی پاک، محمدجواد آسمان، سیدوحید سمنانی و ... حضور دارند.

این شاعر همچنین ادامه داد: خوب است مراسم‌های این‌چنینی برای شاعران برجسته انقلاب ادامه‌دار باشد و به سنتی ماندگار تبدیل شود تا یاد آن شاعران در این مسیر زنده شود. همچنین برگزاری مراسم‌های این‌چنینی به یادآوری و مرور دوباره آثار این دسته از شاعران در خلال این سفرها کمک مؤثری می‌کند.

زنده‌یاد قیصر امین‌پور، شاعر «آیینه‌های ناگهان»، «مثل چشمه، مثل رود» و «دستور زبان عشق»، در روز هشتم آبان‌ماه سال 86 در سن 48 سالگی دار فانی را وداع گفت. امین‌پور به نظر بسیاری از کارشناسان و اساتید نقد ادبی و شعر، یکی از شاعران تأثیرگذار در دوره معاصر است؛ به گونه‌ای که شعر انقلاب بدون قیصر بخشی از هستی خود را از دست می‌دهد.

قیصر به زعم بسیاری از دوستان و هم‌قطارانش از دغدغه‌مندان شعر انقلاب بود، به گونه‌ای که نه تنها نباید او را در شعر معاصر خلاصه کرد، بلکه می‌توان در دیدی وسیع‌تر او را یکی از جریان‌سازان ادبیات در این برهه دانست.

بیشتر بخوانید: قیصر زنده است، زنده‌تر از پیش، زنده‌تر از همیشه

بیشتر بخوانید: نزدیک‌ترین شعر، نزدیک‌ترین شاعر/ قیصر به‌روایت سیدحسن حسینی

انتهای پیام/

R1013197/P1013197/S4,35/CT3

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی گوینده و گزارشگر پیشکسوت رادیو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت با حضور جمعی از پیشکسوت های ورزشی و هنرمندان رادیو از جمله حمید استیلی، مریم نشیبا، مهدی تاج، علیرضا جاویدنیا از مقابل مسجد بلال صداوسیما آغاز شد.

مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت درگذشت.

این خبر به روز رسانی می‌شود ...

کد خبر 6096852 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • تشییع پیکر مرحوم اسکویی با حضور مسئولان ورزشی
  • تصاویری از مراسم بدرقه زنده یاد مسعود اسکویی
  • انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما
  • آغاز مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • در سرزمین ما شاعران پس از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه‌کاره هیچ‌کاره است
  • در سرزمین ما شاعران بعد از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه کاره هیچ کاره است