Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:34:11 GMT

درخواست یک عضو شورا از صدا و سیما

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۳۹۶۴

درخواست یک عضو شورا از صدا و سیما

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران خواستار اصلاح رویه صدا و سیما نسبت به اخبار شهردار تهران شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، زهرا صدراعظم نوری در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با وجود آنکه رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرده است «شهردار تهران ممنوعیتی برای حضور در صدا و سیما ندارد»، گفت: تاکنون برنامه مستقلی از شهردار تهران در صدا و سیما انعکاس نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در طی چند ماه گذشته اقدامات خبری شهرداری تهران مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، روز جمعه اجلاس شهرداران کلانشهرها در مشهد مقدس برگزار شد و علی‌رغم حضور فعال شهردار تهران و طرح مباحث کلیدی تعامل دولت و مجلس جهت حل مسایل مدیریت شهری سخنان ایشان هیچ انعکاسی نداشت و روز شنبه در خبر ساعت ۸ صبح صدای جمهوری اسلامی از شهرداران مشهد و شیراز و تبریز گفته شد، اما دریغ از اینکه راجع به شهردار پایتخت و دیدگاه‌های علمی و ارزشمند او سخنی گفته شود!

صدراعظم نوری افزود: همچنین هفته گذشته نجفی شهردار تهران طی سفر کاری، حضور مؤثری در اجلاس شهرداران جهان به کره جنوبی داشت، اما علیرغم ملاقات‌ها و تفاهمات انجام شده فیمابین تهران ـ سئول و شهرداران جهان، بار دیگر اخبار شهردار پایتخت پوشش داده نشده و این در شرایطی است که صدا و سیما در شبکه‌های سراسری از جمله شبکه ۱ و ۲ شهردار سابق تهران را به عنوان میهمان ویژه دعوت می‌کرد.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: از صدا و سیما به عنوان رسانه ملی که بودجه آن از منابع ملی تأمین می‌شود، انتظار دارم نگاه عادلانه به همه جریان‌ها داشته و اقدامات مؤثر و مفید شورای اسلامی شهر تهران به عنوان خادمان مردم به واقع پوشش دهند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد

روح‌اله امرالهی ، با اشاره به برخی شبهات و اظهار نظر‌ها در خصوص موانع قانونی ادامه فعالیت سقائیان‌نژاد به عنوان شهردار قم، گفت: با توجه به حکم کارگزینی ابلاغ شده توسط رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به شماره ۹۶۲۷۰۶ مورخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ بر اساس موافقت هیات امنا این دانشگاه و مطابق ماده ۷۶ آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی، ماموریت اداری شهردار قم تا ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۳ بلامانع است.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر قم  همچنین از پیگیری این موضوع از دستگاه‌های نظارتی خبر داد و افزود: تاکنون از طرف فرمانداری شهرستان قم یا دستگاه‌های نظارتی استان هیچگونه ابلاغیه‌ای در "رد" یا حتی "اصلاحیه" آن به شورای اسلامی شهر قم ارسال نشده‌است.

امراللهی با تأکید بر عدم صدور هرگونه حکم بازنشستگی برای سقائیان‌نژاد،تصریح کرد: وی با توجه به وضعیت موجود تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳ مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نخواهند شد و می‌تواند تحت نظارت شورای اسلامی شهر به فعالیت در شهرداری قم ادامه دهد.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر قم  عدم وجود هرگونه ممنوعیت فعالیت شهردار قم را یادآور شد و ادامه داد: بر اساس ضوابط و مقررات استخدامی کشوری، تا زمانی که این ضوابط اجازه ادامه خدمت به شهردار قم دهند، هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد.

امراللهی توجه به مر قانون و تاکید اعضای شورای اسلامی شهر بر اجرای دقیق قوانین و مقررات را از اصول و خطوط قرمز شورا دانست و با تقدیر از دغدغه‌های موجود تصریح کرد: این اطمینان را به شهروندان محترم و بزرگان شهر مقدس قم می‌دهیم که با برنامه‌ریزی‌های دقیق و پیش‌بینی شرایط آینده شهر، با رعایت کامل قوانین و مقررات، هیچگونه اختلالی در فعالیت مجموعه شهرداری قم پیش نیاید.

گفتنی است چندی پیش رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهردار قم ۷۲ سال سن دارد، بیان کرده بود که طبق قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان و اعضای هیأت علمی، سیدمرتضی سقائیان نژاد امکان ادامه فعالیت در مجموعه مدیریت شهری قم را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است