Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی از برگزاری نشست گروه‌های حامی محیط زیست دانشجویی جهت آموزش، هم افزایی و انتخابات شورای مرکزی و دبیران مناطق در روز ۸ آبان ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی کاظمی خالدی در حین بازدید از غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به خبرنگار ایسنا، گفت: سال گذشته حدود ۱۰۵ گروه در باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست وجود داشت که امسال شمار این گروه ها به ۲۰۰ عدد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این باشگاه متشکل از گروه های مختلفی است، اظهار کرد: تعدادی از این گروه ها را انجمن علمی های رشته های مرتبط با حوزه محیط زیست تشکیل می دهند و تعدادی دیگر از گروه ها مربوط به کانون های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها هستند. همچنین بخشی از این باشگاه را نیز انجمن علمی های رشته های غیرمرتبط با حوزه محیط زیست تشکیل داده اند.

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در پایان با بیان اینکه باشگاه حامیان محیط زیست در سراسر کشور به هشت منطقه در استان ها تقسیم شده است، افزود: پس از انتخابات شورای مرکزی و دبیران هر منطقه گردهمایی کشوری این شوراها در بهمن ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد

یوسف یوسفی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اراک گفت: این میزان پسماند و نخاله ساختمانی از اسفندماه سال گذشته تا پایان فروردین ماه امسال جمع آوری شد و در اجرای این طرح ۴۸۰ هکتار از اراضی استان مرکزی پاکسازی شد.

وی بیان کرد: تداوم اینگونه طرح‌ها، راهکار مناسبی برای یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرده است.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه جاده‌ها، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برعهده بخشداری‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست