Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > رسانه - روز دوم بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور پرتعداد مردم و همچنین مسئولان همراه بود، همچنین برگزاری مناظره صادق زیباکلام و دکتر پورحسن و مسابقه‌ پانتومیم در غرفه‌های نمایشگاه از نکات جالب توجه و جذاب این روز بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دومین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با افتتاح رسمی این گردهمایی بزرگ اهالی رسانه همراه شد و شاهد حضور پرتعداد و پرشورتر مردم و مسئولان نسبت به روز اول بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دوم نمایشگاه مطبوعات را می توان روز حضور مدیران ارشد کشور در حوزه‌های مختلف دانست که فرصت را غنیمت شمارده در روزه های ابتدایی در جشن بزرگ اهالی رسانه مطبوعات شرکت کردند.

نمایشگاه پس از برگزاری افتتاحیه، به شکل و فرم هر ساله خود درآمد و رسانه‌ها برنامه‌هایی که برای این هفته پرخبر داشتند را آغاز کردند.

در ادامه نگاهی می اندازیم به برنامه‌های گروه رسانه‌ای خبر و همچنین نمایشگاه مطبوعات در دومین روز از بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات.

از حضور مدیران ارشد اقتصادی تا مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

غرفه گروه خبر و به طور ویژه خبرگزاری خبرآنلاین در اولین ساعات نمایشگاه میزبان چند تن از چهره‌های اقتصادی بود.

محسن بهرامی ارض اقدس، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران اولین مهمانی روز دوم بود که با حضور در غرفه مجموعه، توضیحاتی را درباره تنظیم بازار و تغییرات نرخ ارز و همچنین سیاست هایی که در این زمینه در نظر گرفته شده است به گفت و گو نشست.

دیگر مهمان اقتصادی خبرآنلاین سیدحمید حسینی، کارشناس اقتصادی و انرژی بود که پس از بازدید از غرفه، در مصاحبه با خبرنگار اقتصاد به ارائه توضیحاتی درباره صادرات غیرنفتی پرداخت و از راهکارهای موجود برای بهبود این حوزه در سال‌های آینده گفت.

معاون سازمان و بنادر، سومین مهمان اقتصادی غرفه خبرآنلاین در دومین روز از نمایشگاه مطبوعات بود. هادی حق شناس در مدت حضور خود، درباره فرصت‌های سرمایه گذاری که در بنادر کشور فراهم است و یا پتانسیل آن وجود دارد تا با اخذ سیاست‌هایی آن‌ها را راه‌اندازی کرد نقطه نظرات خود را مطرح کرد.

منصور ریاحی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، سعید اشتیاقی، عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران، محمدعلی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی سه مهمان اقتصادی دیگر خبرآنلاین، در روز شلوغ مدیران این حوزه در نمایشگاه بودند که به ترتیب درباره، «کیفیت بنزین کشور و چگونگی ارتقا آن و همچنین ویژگی بنزین یورو چهار»، «ارزیابی وضعیت تولید و صادرات کشور در دوره گذشته و آینده» و «وضعیت تولید و صادرات محصولات باغی کشور در حال حاضر و در چهارسال پیش رو» به گفت و گو پرداختند.

دیگر مهمان غرفه خبرآنلاین در دومین روز از نمایشگاه به فرهنگ و هنر و حوزه جذاب و پرطرفدار سینما اختصاص داشت.

علیرضا تابش مدیر بنیاد سینمایی فارابی پیش از ظهر و پس از بازدید از غرفه خبرآنلاین، مهمان سرویس فرهنگی بود و در گفت و گویی درباره چشم انداز این بنیاد سینمایی که خود در حوزه مطبوعات دو نشریه فصلنامه «فارابی» و همچنین ماهنامه «فیلم نگار» را منتشر می کند، توضیح داد. او همچنین درباره ویژگی های نشریات سینمایی کشور و جایگاهی که می بایست به آن برسند نقطه نظرات خود را بیان کرد و در پایان از آمادگی بنیاد سینمایی فارابی برای تعامل با این نشریات خبر داد.(مشروح گفت وگو را اینجا می‌توانید بخوانید.)


سرویس اجتماعی و روزنامه خبر بانوان هم در ساعات آغازین دومین روز نمایشگاه میزبان اولین زن خلبان کشور بودند. راضیه شمس با حضور در غرفه گروه خبر درباره چگونگی علاقه‌مندی‌اش به رشته خلبانی توضیح داد و درباره توانایی های زنان ایرانی در انجام امور گوناگون صحبت کرد.

سرویس اجتماعی مهمانی هم از جنس وکالت و حقوق داشت، عبدالصمد خرمشاهی وکیل با سابقه و پیشکسوت کشور در عصر شنبه ششم آبان مهمان خبرآنلاین شد و درباره آخرین پرونده‌های قضایی خود و همچنین رویدادهای این حوزه به گفت وگو پرداخت.

محمدرضا زائری، فعال فرهنگی هم دیگر مهمان خبرآنلاین بود که ظهر روز شنبه با حضور در غرفه خبرآنلاین به گفت وگو درباره مسایل اجتماعی و فرهنگی نشست.

ورزشی‌ها هم روز گذشته که هنوز تنور دربی و کری خوانی استقلالی‌ها و پرسپولیسی ها داغ بود، میزبان محمد تقوی بازیکنی که تجربه حضور در هر دو تیم را دارد بودند و با او درباره وضعیت فعلی باشگاه استقلال و همچنین شرایط پرسپولیس در ادامه فصل گفت وگو کردند.

بازدید معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از رسانه‌های گروه استانی

حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، عصر روز شنبه ششم مهر با حضور در طبقه فوقانی شبستان مصلی تهران از غرفه های رسانه های استانی بازدید کرده و به گفتگو با مسئولان آن ها نشست.

او روز جمعه پنجم آبان، در ساعات ابتدایی نمایشگاه بیست و سوم، با حضور در شبستان مصلی امام خمینی ضمن خوشامدگویی از غرفه رسانه‌های مختلف حاضر در نمایشگاه بازدید کرد.

انتظامی ضمن بازدید با خبرنگاران درباره نمایشگاه به گفتگوی کوتاهی پرداخت و از زحمات آن ها برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه قدردانی کرد.

استقبال از مناظره و پانتومیم در روز دوم نمایشگاه

نمایشگاه مطبوعات در ساعات ابتدایی روز دوم میزبان اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و همچنین سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی بود که پس از بازدید از غرفه‌های رسانه های حاضر، در مراسم افتتاحیه شرکت کردند. (گزارش آن را اینجا می توانید بخوانید)

پس از پایان افتتاحیه و استقرار خبرنگاران در غرفه رسانه های خود نمایشگاه بیست وسوم به صورت رسمی فعالیت خود را برای سپری کردن هفته جذاب و پرخبر آغاز کرد و از همان ساعات شاهد حضور خوب مردم و همچنین مسئولان کشور بود.

تنور نمایشگاه اما به صورت جدی از بعدازظهر و با مناظره صادق زیباکلام و دکتر پورحسن با موضوع دین و سکولاریسم درغرفه عصر اندیشه داغ شد که با استقبال خوبی هم از سوی بازدیدکنندگان روبه رو شد.


همچنین نشست های عمومی و تخصصی نمایشگاه هم همچون روال گذشته برقرار بود و روز دوم، نشست «بحران آب» با حضور هادی خانیکی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و استاد ارتباطات برگزار شد، او در این نشست مطرح کرد که بحران آب به مرحله‌ای رسیده است که آن را باید در حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ دید و به آن پرداخت. بحران آب زمانی است که به یک مساله اجتماعی تبدیل شود و رسانه‌ها به شکل عام و خاص در کنار نهادهای رسمی و دولتی به آن بپردازند.

دیگر نشست‌های تخصصی روز دوم به «گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی با رویکرد رسانه‌ای» و همچنین نشست رسانه‌ای مدیر دفتر تلویزیونی مرکزی چین در تهران در سالن رسانه‌های خارجی اختصاص داشت. همچنین نشست خبری سردبیر هفته‌نامه سیاسی و اجتماعی «یاوا» آلبانی هم در ساعات پایانی در بخش میز تخصصی نمایشگاه برگزار شد.


یکی دیگر از جذابیت‌های روز دوم نمایشگاه مطبوعات به غرفه چلچراغ اختصاص داشت که با برپایی مسابقه طنز گات تلنت با داوری مهراب قاسم خانی توانست بازدیدکنندگان زیادی را برای تماشای مسابقه پانتومیم و استعدادیابی جمع کند.

هیات رسانه‌ای قطر (نمایندگان روزنامه‌های الشرق، الوطن و العرب) ظهر شنبه ششم آبان با حضور در نمایشگاه ضمن گفتگو با قائم مقام نمایشگاه و به بازدید از نمایشگاه عکس «ایران، سلام» پرداخته و با رسانه‌های حاضر در نمایشگاه دیدار و گفتگو کردند.

امکانات رایگان در حوزه سلامت و حقوق هم از دیگر برنامه های روز دوم بود، ایستگاه کودک و سلامت به ویزیت رایگان دندان، ویژه کودکان سه تا چهار سال می پردازد و غرفه جامعه خبر از ساعت ۱۶ الی ۱۸ به خبرنگاران و مدیران مسؤول مشاوره حقوقی رایگان ارائه می‌شود.

یکی از نکات جالب توجه نمایشگاه هم غرفه خالی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران است که در مقابل آن غرفه انجمن پیشکسوتان روزنامه‌نگار به وعده خود مبنی بر حضور جدی تر در نمایشگاه بیست و سوم عمل کرده است و هر روز میزبان چند تن از پیشکسوتان این حوزه است و نشست های تخصصی را هم برگزار می‌کند.

مسابقه‌های مشارکتی غرفه‌های دیگر هم از جمله برنامه هایی بود که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

نشست‌های روز سوم نمایشگاه مطبوعات

یکشنبه هفتم آبان ماه، نمایشگاه در سومین روز برگزاری میزبان نشست های متنوعی خواهد بود که مهم ترین آن نشست وزیران ارشاد و ارتباطات خواهد بود، جزییات نشست ها به این شرح است:

نشست خبری محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری  اطلاعات) در روز یکشنبه ساعت ۱۱ و نشست سیدعباس صالحی‌ (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد.

نشست رییس دفتر تلویزیون الجزیره  قطر با موضوع «رسانه ها در زمان جنگ میان انسانیت و سیاست». (ساعت 15 الی 16)

نشست خبری علی هاشم، رییس دفتر  تلویزیون المیادین لبنان با موضوع «بحران راستگویی در رسانه ها». (16:15 الی 17:15)

نشست ولادیمیر ساژین، کارشناس رسانه و تحلیلگر سیاسی روزنامه نزاویسیما یا گازتا روسیه با موضوع «نقش رسانه ها در سیاست کشورها». (ساعت 18 الی 19)

بخش میز تخصصی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات هر روز میزبان چند نماینده از رسانه های خارجی برای تشریح فعالیت رسانه های خود و پرسش و پاسخ با خبرنگاران رسانه های داخلی است.

بیست و سومین گردهمایی بزرگ اهالی مطبوعات تا 12 آبان از ساعت 9:30 تا 20:30 در مصلی تهران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

58243

کلید واژه‌ها : معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد - نمایشگاه مطبوعات - مطبوعات -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره چک برای گرامیداشت فرانتس کافکا نویسنده شهیر در صدمین سالگرد درگذشت وی، فیلم‌های اقتباسی از آثار وی را که توسط اورسن ولز، مارتین اسکورسیزی، فدریکو فلینی و استیون سودربرگ ساخته شده، به نمایش می‌گذارد.

«محاکمه» ساخته اورسن ولز در سال ۱۹۶۲، «پس از ساعت‌ها» درام کافکایی نیویورکی مارتین اسکورسیزی در سال ۱۹۸۵ و «مصاحبه» فدریکو فلینی در سال ۱۹۸۷ و «کافکا» استیون سودربرگ هر ۲ از سال ۱۹۹۱ و بازسازی آن با عنوان «آقای کنف» در سال ۲۰۲۱ - هر دو با بازی جرمی آیرونز در نقش یک مرد بیمه‌گر و نویسنده - در کنار اقتباس‌های کمتر شناخته شده‌ای چون «مسخ» اثر یان نِمِک که نسخه تلویزیونی آلمانی از داستان کوتاه معروف کافکاست، فیلم سنگالی «سفارش پول» (۱۹۶۸) ساخته عثمان سِمبنه و انیمیشن کوتاه «دکتر محلی فرانتس کافکا» به کارگردانی کوجی یامامورا در سال ۲۰۰۷ از جمله این فیلم‌ها هستند.

کارل اوچ، مدیر هنری کارلووی واری و لورنزو اسپوزیتو مشاور جشنواره، از آثار کافکا به‌عنوان محرک مداومی برای فیلمسازان یاد کردند و افزودند: گویی او با حیله‌گری آنها را به چالش می‌کشد تا سعی کنند تا حد امکان به ماهیت دست نیافتنی فرمول‌بندی‌های او، روایت‌ها و واقعیت‌هایی که احساسات دلهره‌آور را برمی‌انگیزاند، نزدیک شوند و آن‌ها را به تصویر بکشند.

پنجاه و هشتمین جشنواره کارلووی واری از ۲۸ ژوئن تا ۶ جولای (۸ تا ۱۶ تیر) برگزار می‌شود، از مدیر بازیگران تحسین‌شده فرانسین میسلر («تلماسه»، «درخت زندگی»، «مرد پرنده»)، با جایزه ویژه تجلیل می‌کند. وی متصدی انتخاب بازیگران بیش از ۷۰ فیلم بوده و ۱۵ جایزه از انجمن مدیران‌ بازیگران آمریکا دریافت کرده است.

همچنین ایوان ترویان بازیگر کهنه‌کار چک در فیلم‌هایی چون «شارلاتان» و «بوته سوزان» نیز با جایزه رییس جشنواره برای نقش تاثیرگذارش در سینمای چک تجلیل می‌شود.

کارلووی واری مجموعه کامل برنامه‌های خود را در هفته‌های بعد اعلام می‌کند.

کد خبر 6087199

دیگر خبرها

  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • معرفی دو زنجیره ارزش در غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه اکسپو
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • هنرمندان اسراییلی غرفه رژیم صهیونیستی در بینال ونیز را نگشودند
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد