Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: استانداردهای ملی در برخی فرآورده‌های مازندران رعایت نمی‌شود.

محمدرضا شیران در گفت وگو با ایسنا، در مورد وضعیت استان از نظر غذا و دارو نسبت به سایر استان‌ها اظهارکرد:  وضعیت مازندران از این نظر چندان بدی نیست اما نسبت به استاندارد کشوری هنوز مطلوب نیست و فاصله دارد که باید تلاش شود تا این فاصله را کم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه همه تلاش دانشگاه برای رسیدن به معیارهای مطلوب در سطح کشوری است، افزود: برنامه‌هایی که در این راستا دنبال می‌شود در چارچوب برنامه های وزارت بهداشت و درمان است که توسط استان پیگیری می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران از وجود چالش‌های فراوان در حوزه غذا و دارو در استان خبرداد و گفت: بعضی از این چالش‌ها عدم استانداردهای ملی برای برخی از فراورده‌هاست که دانشگاه روی آنها در حال کارکردن است.

شیران با اشاره به اینکهدر سورتینگ‌ها استانداردهای لازم وجود ندارد تصریح کرد: مسائل بهداشتی در آنها باید از طریق معاونت بهداشت و درمان دانشگاه پیگیری شود که هنوز به حد ایده آل نرسیده است، همچنین  در برخی کارگاه‌های خانگی مشکل وجود دارد که با توجه به استانداردهایی که تعریف شده است و آنچه دیدگاه‌های عموم مردم  هست باهم سازگاری ندارند.

وی با بیان اینکه  انتظارات و دیدگاه‌ها در کارگاه‌های خانگی معمولا طور دیگری است اما عملا آنچه اتفاق می افتد چیز دیگری است تاکید کرد: در کارگاه های خانگی این قوانین باید تعدیل شود. در این رابطه کارگروهی در استان به ریاست استاندار و دستگاه‌های تشکیل شده است تا این خلاء هایی که در قانون پیش بینی نشده است با هماهنگی استاندارد سازی شود.

شیران از وجود مشکلات زیربنایی و پیچیده در حوزه آرایشی بهداشتی  خبر داد و گفت: عرضه لوازم آریشی  بهداشتی خارج از شبکه های مجاز مهم تریناشکال هست.

وی افزود: لوازم آرایشی از بازارچه های مرزی با لیبل اصلی عرضه می شود در حالی که محتویات آن مربوط به کارخانه ذکر شده نیست و این به طرق مختلف وارد می شود که وازرت بهداشت نظارتی ندارد اماآنچه که هست اینکه خود سیستم پیگیر این است که در سطح عرضه و در جاهایی که توزیع به صورت قاچاق انجام می شود جلوگیری صورت گیرد.

  


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید

رئیسی مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: ظرفیت تولیدی شرکت تولیدی فرآورده‌های گوشتی سه هزار و ۵۰۰ تن در سال است و زمینه اشتغال ۱۰ نفر را مهیا می‌کند.

بیشتر بخوانید

احیای ۷۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: توسعه زنجیره تولید در صنایع غذایی یکی از راهکار‌های موفق در جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی است، زیرا این راهکار در کاهش هزینه‌ها و افزایش اشتغال‌زایی و صادرات بسیار موثر است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • محور کندوان از سمت شمال به جنوب یک‌طرفه شد
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • راه اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • راه‌اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • ساخت کمپ تمرینی برای تیم فوتبال نساجی در قائمشهر
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور