Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، کاظم قائمی صبح شنبه در آیین افتتاح مرکز پایش مراقبت های درمانی استان اظهار داشت: خراسان جنوبی با ۱۵۰ هزار کیلومتر وسعت سومین استان پهناور کشور بوده که وجود مرز مشترک با کشور افغانستان شرایط خاصی برای آن به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین پایگاه اورژانس استان در سال ۷۷ در مرکز استان تنها با یک دستگاه آمبولانس راه اندازی شد، بیان کرد: امروز با اجرای طرح تحول این تعداد به ۶۱ مرکز رسیده که از این تعداد ۱۳ مرکز شهری و ۴۸ پایگاه جاده ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: این مراکز با به کارگیری ۴۰۰ نیروی متخصص،۱۱۷ دستگاه آمبولانس، دو فروند بالگرد و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به ارائه خدمات می پردازد.

قائمی از افزایش ۱۸ درصدی تعداد ماموریت های اورژانس استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد، و گفت: با اجرای طرح تحول نیز تعداد آمبولانس های اورژانس از ۷۶ به ۱۱۷، دستگاه افزایش یافته است.

به گفته وی حدود ۵۰ درصد آمبولانس های استان بالای ۱۵ سال عمر دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تعداد ساختمان های اورژانس استان از ۱۸ مورد در سال ۹۲ به ۴۵ مورد در سال جاری افزایش یافته است، بیان داشت: در حال حاضر نیز احداث ساختمان ۱۵ اورژانس استان در دست اجرا است.

قائمی با اشاره به ساخت پنج پایگاه اورژانس توسط مجمع خیرین سلامت در استان، افزود: یکی از عمده اقدامات انجام شده در بخش مراقبت های پیش بیمارستانی استان توسعه و بهبود فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان های استان بوده است.

وی به پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه توسعه و بهبود فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان شهید چمران فردوس، بیان کرد: این پروژه از نیمه دوم شهریورماه آغاز شده و تلاش می شود تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیزجند، توسعه اورژانس بیمارستان شفاء بشرویه و شهید آتشدست نهبندان را از دیگر پروژه های در دست اجرا عنوان کرد وگفت: تلاش می شود تمامی اورژانس های بیمارستانی استان سامان دهی شود.

قائمی همچنین راه اندازی بزرگترین مرکز ترومای استان را یکی از نیازهای جدی دانست و خواستار افزایش تعداد پایگاه های اورژانس جاده ای استان شد.

true برچسب ها : بیرجند علوم پزشکی خراسان جنوبی کاظم قائمی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۲۳ نفر در تصادفات زنجیره‌ای در زنجان

ایسنا/زنجان رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: تصادف زنجیره‌ای دو پراید، سه پژو ۴۰۵، تیبا و تریلی در آزادراه زنجان- قزوین موجب مصدومیت ۲۳ نفر شد.

داریوش تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در تصادف زنجیره‌ای امروز در ۱۰۰ متری عوارضی زنجان در مسیر شمالی به وقوع پیوست.

وی گفت: برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه سه دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

تقی‌لو افزود: پس از ارزیابی اولیه چهار خانم و یک آقا به بیمارستان موسوی منتقل و ۱۸ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: هم اکنون اورژانس استان با ۴۸۰ نفر نیروی انسانی و ۱۰۷ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس در قالب ۶۳ پایگاه شهری و جاده‌ای، به صورت شبانه‌روزی در حال امدادرسانی زمینی و هوایی به هموطنان در سرتاسر استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۲۳ نفر در تصادفات زنجیره‌ای در زنجان
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد