Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب‌رییس هیات مدیره انجمن نیروگاه‌های تولید پراکنده گفت: وزارت نفت گاز نیروگاه‌ها راه به علت بدهی که وزارت نیرو باید پرداخت می‌کرده، قطع کرده است‌.

نایب‌رییس هیات مدیره انجمن نیروگاه‌های تولید پراکنده گفت: از نداشتن وزیر در چندماه گذشته در وزارت نیرو در حوزه تولید پراکنده به شدت آسیب دیدیم و گرفتار تصمیمات لحظه‌‌ای و احساسی شدیم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، محمد بیات با اعلام این مطلب در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد؛ افزود: بزرگترین مشکل ما قطعی گاز نیروگاه‌های موجود است و با وزارتخانه بر سر قیمت گاز نیروگاه‌های تولید پراکنده اختلاف نظر داریم‌. وزارت نفت گاز نیروگاه‌ها راه به علت بدهی که وزارت نیرو باید پرداخت می‌کرده، قطع کرده است‌.

وی یادآور شد: بر اساس قانون قیمت سوخت نیروگاه‌های تولید برق دولتی و خصوصی یکسان است و تامین سوخت توسط شرکت توانیر تضمین شده است‌.در سال ۹۳ قیمت گاز ۸۰۰ ریال مشخص شد و در سال ۹۴ مقرر شد هزینه سوخت بر اساس قانون هدفمندی توسط توانیر تهاتر شود.

بیات با بیان اینکه «عدم هماهنگی بین وزارت نیرو و وزارت نفت باعث شده هر نیروگاه تولید پراکنده ۲۵ مگاواتی ماهانه ۱.۶ میلیارد تومان ضرر می‌کند‌»، افزود: در کشور ۸۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی تولید پراکنده وجود دارد، اکنون گاز ۱۷ نیروگاه به ظرفیت ۳۰۰ مگاوات قطع است‌.

نایب رییس هیات مدیره انجمن نیروگاه‌های تولید پراکنده  اعلام کرد: بدهی وزارت نیرو به وزارت نفت ۷۵میلیارد تومان اعلام شده و قطع گاز نیروگاه‌ها ادامه دارد‌.

وی با بیان اینکه «توانیر اختلاف نرخ گاز را بهانه کرده و مجوز جدید هم صادر نمی‌کند‌»، گفت: شرکت‌های برق منطقه‌‌ای هم برای خرید تضمینی سلیقه‌‌ای عمل کرده و گاهی قرارداد می‌بندند و گاه نمی‌بندند.

بیات افزود: زور وزارت نیرو‌هام زیاد است و با وجود اینکه معاون حقوقی رییس‌جمهور به وزارت نفت نامه ارسال کرده مبنی بر اینکه سوخت نیروگاه‌های تولید پراکنده نباید بر اساس نرخ گاز واحدهای صنعتی محاسبه شود؛ اما وزارت نفت همچنان کار خود را انجام می‌دهد.

بیات با انتقاد از بورس انرژی گفت: شرکت‌های برق منطقه‌‌ای و توزیع فقط خریدارند و با هم تبانی می‌کردند تا از نیروگاه‌هایی که دچار مشکل مالی است و با ضرر هم حاضر است برق بفروشد، برق بخرند. در پایان سال هم وقتی بحث افزایش قیمت بود؛ مجلس می‌دید وزارت نیرو با قیمت ۳۰ تومان از بورس برق خریده است و بنابراین چرا باید قیمت را از ۶۰، ۷۰ تومان به ۱۰۰ تومان برساند‌؟

وی افزود: تا قبل از ۲۰ شهریور بر اساس مصوبه سال ۹۵، قیمت هر مترمکعب گاز ۶۰۷ ریال بوده و تولید پراکنده‌های برق ۱۰ ریال می‌پرداخته است. البته درصورتی که راندمان نیروگاه بالای ۵۰ درصد باشد، سوخت رایگان بوده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۵۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشم‌نژاد: غافلگیرانه گل خوردیم

ایسنا/آذربایجان شرقی وینگر تراکتور گفت: خیلی موقعیت داشتیم ولی متاسفانه گل نشد و سر یک غافلگیری گل خوردیم.

به گزارش ایسنا، مهدی هاشم نژاد پس از پیروزی ۴ بر یک تراکتور مقابل ذوب آهن و صعود به ۸ تیم پایانی جام حذفی اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که به مرحله بعد صعود کردیم و از گستاوو بابت سانتر خوبش تشکر می‌کنم، من هم در نقطه خوب قرار گرفتم و توانستم گل بزنم. خیلی موقعیت داشتیم که متاسفانه گل نشد و سر یک غافلگیر گل خوردیم. خدا را شکر حسین پورحمیدی به روند خوبش برگشت و ۳ پنالتی محشر گرفت و از او ممنون هستیم.

او درباره بازی هفته آینده تراکتور با استقلال بیان کرد: در همه بازی ها برای کسب سه امتیاز به میدان می رویم و بازی در خانه خودمان هم هجومی شروع می کنیم و ان شاالله خدا به ما عزت دهد و آن بازی را هم ببریم و دوباره به روند خوبمان برگردیم.

وینگر تراکتور درباره اتمام مدت قراردادش در پایان فصل جاری گفت: هواداران به من محبت دارند. بنده استاد و بزرگ تر دارم و آقای مهدی رستمی برای من تصمیم می‌گیرند. من خودم در این شهر راضی هستم و فوتبالم پیشرفت کرده است و ان شاالله هر چه خیر است پیش بیاید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • هاشم‌نژاد: غافلگیرانه گل خوردیم
  • بادامکی: نباید دقایق 97 و 122 گل بخوریم!
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است