Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-30@10:31:17 GMT

همه صحبت‌های آقایان در حد شعار بود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۵۷۸۵

همه صحبت‌های آقایان در حد شعار بود

به گزارش وانانیوز،  مسابقات گرانداسلم جودو در حالی از 4 تا 6 آبان ماه به میزبانی ابوظبی پیگیری شد که تیم ملی جودوی ایران با ترکیب 6 ملی پوش در 5 وزن راهی این رقابت‌ها شد و در پایان5 نماینده ایران از گردونه رقابت‌ها حذف شدند و تنها یک مدال برنز توسط سعید ملایی نماینده وزن 81- کیلوگرم تیم ملی ایران کسب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع سال‌های سال است که ملایی در اکثر مسابقات به مدال برنز می‌رسد و کسب مدال توسط او موضوع تازه‌ای در جودوی ایران نیست.این ناکامی‌های سریالی باعث شد تا سرانجام سرمربی سابق تیم ملی جودو به نتایج ضعیفی که جودوی ایران در طول این یک سال و نیم کسب کرده واکنش نشان دهد.

مجید زارعیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد نتایج کسب شده تیم ملی در مسابقات گراند اسلم ابوظبی چیست، گفت: جودوی ایران در یک سال و نیم گذشته حداقل در ۱۵ تا ۲۰ مسابقه و اردوی مشترک حضور پیدا کرده‌اند و متاسفانه شاهدیم نتوانسته نتیجه‌ خوبی کسب کند. بنده عوامل این شکست را جای دیگر می‌بینم. مربوط به ورزشکاران و تمرینات نمی‌شود و درواقع تصمیم‌گیری‌های غلط که برای ورزشکاران گرفته شده باعث شده این نتایج رقم بخورد.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: با این همه امکانات جودوی ایران در این ۱.۵ سال داشته هیچ نتایجی کسب نکرده است، زمانی که من سرمربی تیم ملی بودم بدون هیچ امکاناتی در ۱۰ مسابقه حضور پیدا کردیم و ۲ سهمیه المپیک را به دست آوردیم. در آن مقطع امکانات جودوی ایران به این شکل نبود. حتی ملی پوشان ما برای اعزام به سفر گرمکن ورزشی نداشتند. ملی‌پوشان پول توجیبی نداشتند، اردوهای مشترک و امکاناتی که در حال حاضر وجود دارد را ما در اختیار نداشتیم، اما با آن شرایط ما توانستیم سهمیه المپیک را کسب کنیم، اما حالا می‌بینیم جودو با این همه امکانات هیچ پیشرفتی نداشته است. ما حتی در جوانان نتایج بسیار ضعیفی را کسب کردیم. این جوانان پشتوانه جودوی ایران هستند، ما نه در مسابقات آسیایی، نه در مسابقات جهانی نتوانستیم نتیجه بگیریم. ما دیگر نقطه قوتی برای آینده نداریم.

زارعیان در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد از نتایج ضعیف جودو با این همه امکانات حال حاضر که فدراسیون در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: در بزرگسالان با این همه امکانات و این همه شرایط خوب باز هم شاهدیم فقط ملایی مدال برنز کسب می‌کند! او از زمانی که وارد وزن منهای ۸۱ کیلوگرم شد مدال برنز را کسب کرد. این مدال باید در المپیک ریو کسب می‌شد، اما با برنامه‌ریزی‌هایی که در آن مقطع کردند اجازه ندادند ملایی و محجوب در المپیک مدال کسب کنند. به هر صورت نتیجه ضعیفی که تیم ملی جودوی بزرگسالان گرفته قابل قبول نیست. بچه‌ها با این همه امکانات می‌توانستند نتیجه بهتری در مسابقات مختلف کسب کنند. شرایط فعلی جودوی ایران خیلی بهتر از آن شرایطی است که ما حضور داشتیم.

سرمربی سابق تیم ملی جودو در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تمام صحبت‌ها در حد شعار بوده است، عنوان کرد: جودو در حال حاضر شرایط راحت‌تری در مسابقات دارد، اما هرچه به جلوتر می‌رویم به مسابقات کسب سهمیه المپیک نزدیک می‌شویم و کار جودوی ایران خیلی سخت‌تر می‌شود چون در آن رقابت‌ها تمام کشورها با تمام قوا حضور پیدا خواهند کرد. واقعاً جای تأسف است که ما هنوز دنبال مربی خارجی هستیم. قول‌هایی که داده‌اند عملی نشد و همه آنها شعار بود. متاسفانه از پتانسیل مربیان ایرانی نیز استفاده نمی‌کنند و حالا شاهدیم نتایج ضعیف کسب می‌شود، واقعاً جای تأسف دارد، من ۳۷ سال در جودوی ایران فعالیت کردم، اما آقایان یک ماه پیش وقتی راهی سالن افراسیابی شدم اجازه ندادند وارد سالن شوم، متاسفم از آنهایی که در تیم ملی جودو از مربیان و ورزشکاران امضا می‌گیرند تا آنها را ناچار کنند و بگویند تمایل ندارند با مجید زارعیان کار کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: آقایان فقط شعار دادند و هیچ کاری برای جودو انجام ندادند و حالا پشت تک مدال ملایی پنهان شده‌اند، اما باید بدانند او از جوانان که پیش من بود مدال می‌گرفت و تا به امروز مدال گرفته است این مدالی که سعید در جهانی گرفت باید در المپیک کسب می‌کرد نه در مسابقات جهانی. او و محجوب این توانایی را داشتند مدال آور المپیک باشند. ما در آن مقطع اگر این امکانات را داشتیم می‌توانستیم بهتر عمل کنیم، اما حالا با این همه امکانات جودو نمی‌تواند نتیجه بگیرد. این‌ها همه دلیل دارد، از حضور مربیان و پیشکسوتان جلوگیری کردند و اجازه نمی‌دهند جودو پیشرفت کند واقعاً از این نوع مدیریت من مانده‌ام.

زارعیان در پایان، گفت: امام صادق فرموده است بهترین دوستان نزد من کسانی هستند که عیوب و نواقص من را به من هدیه دهند. مجید زارعیان از جامعه جودو است و این مسائلی را که مطرح کرده برای پیشرفت جودو است. ما می‌بینیم در یک سال و نیمی که آقایان آمده‌اند با این همه سفرهای خارجی و امکاناتی که دارند هنوز نتوانسته‌اند نتیجه بگیرند.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور

رئیس هیئت ورزش نابینایان استان البرز گفت: در طول سال گذشته از سوی هیئت ورزش نابینایان استان ۱۰ اعزام به مسابقات قهرمانی کشور صورت گرفته است. - اخبار استانها -

 سعید خان فینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کرج با اشاره به اعزام های صورت گرفته اظهار داشت: طی سال گذشته 10 اعزام به مسابقات قهرمانی کشور توسط هیئت ورزشی نابینایان استان صورت گرفت که حاصل این اعزام کسب 10 مدال طلا، یک مدال نقره و 9 مدال برنز و کسب چهار مقام تیمی است..

وی با بیان اینکه هیئت ورزشی استان در هشت رشته ورزشی شامل دو میدانی، گلبال، شودان، بولینگ، شنا و شطرنج، جودو و فوتبال پنج نفره نابینایان فعالیت دارد، بیان کرد: در حال حاضر سه هیئت در شهرستان‌های فردیس، ساوجبلاغ و شهر کرج در حال فعالیت هستند.

‌ورزش نابینایان و کم‌بینایان در 8 رشته دنبال می‌شود پاسخ به یک ابهام؛ ورزشکاران نابینا و کم‌بینا چگونه رانندگی می‌کنند؟

خان فینی ادامه داد: در رشته‌های گلبال پیشکسوتان این ورزشکاران مقام اول و تیم‌های اعزامی در مسابقات بولینگ مقام سوم کشور و درقسمت جودو جوانان و نوجوانان نابینا نائب قهرمانی ایران شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه ذوق واراده در این جوانان موج می‌زند ولی اغلب به دلیل تامین هزینه‌های رفت و آمد و نبود حمایت از این اقشار که اغلب قشر ضعیف جامعه هستند و خانواده‌ها توان مالی کافی ندارند از ورزش به دور هستند..

وی نگاه حمایتی از این قشر جامعه و رفع مشکلات آن‌ها را مسیر روشنی جهت کسب افتخارات بیشتر این عزیزان در عرصه‌های ورزشی عنوان کرد‌.

رئیس هیئت ورزشی نابینایان استان البرز با اشاره به اینکه طی سال جاری نخستین مسابقه ورزشی دو‌ومیدانی نابینایان زیرنظر فدراسیون جهانی نابینایان به میزبانی پایتخت در خرداد ماه برگزار خواهد شد، افزود: در حال حاضر ورزشکاران عزیز در ورزشگاه انقلاب در حال تمرین و آماده‌سازی هستند.

خان‌فینی در ادامه به موضوع کمبود تامین اعتبار و مشکلات این قشر ورزشکار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 100 ورزشکار نابینا در سطح استان مشغول ورزش هستند که البته تعداد این ورزشکار بیش از این تعداد است ولی به دلیل مشکلات مالی محروم و از ورزش کنارگیری کردند.

 رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان استان البرز با بیان اینکه ورزش علاوه بر تاثیر در سلامتی افراد دارای معلولیت، از انزوا آن جلوگیری می‌کند و باعث فعالیت آنها در اجتماع می‌ شود، گفت: این ورزشکاران همیشه افتخار آفرین بوده و هستند بر مسئولان لازم است مشکلات این قشر را نادید نگیرند و حمایت کنند تا حضور پررنگی در جامعه ورزشی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • چهارسوی ورزش خوزستان
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست
  • پیروزی تیم ملی امید آقایان و تیم ملی بانوان در مسابقات خانتی مانسیسک در دور هشتم
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک