Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، حجت‌الاسلام جواد حیدری راد پیش از ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های اربعین حسینی با بیان اینکه اجتماع عظیم اربعین حسینی اتفاقی بی‌نظیر در جهان است، عنوان کرد: در هیچ جای دنیا چنین اجتماعی سابقه نداشته و جهان مانده است که آن را چگونه تفسیر کند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه این اجتماع عظیم قدرت شیعه را به تصویر می‌کشد، تأکید کرد: امیدواریم در شأن دارالمومنین همدان استقبال باشکوهی از زائران حسینی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اربعین حسینی فصل نهادینه شدن شهادت است، افزود: زیارت امام حسین(ع) با اربعین کلید خورد و حادثه عظیم کربلا یعنی ۴۰ روز سخنرانی و اسارت که بازماندگان امام حسین(ع) این مهم را برای همیشه در تاریخ اسلام به بار نشاندند.

حجت‌الاسلام حیدری از تشکیل هیئتی مرکزی با هدف مدیریت برنامه‌های اربعین حسینی در همدان خبر داد و ادامه داد: در روز اربعین تمام هئیات مذهبی در کنارمردم مومن و همیشه در صحنه همدان حضور پیدا می‌کنند.

برپایی ایستگاه های صلواتی در ایام اربعین توسط هیئات مذهبی همدان

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان نیز از برپایی ایستگاه های صلواتی در ایام اربعین توسط هیئات مذهبی این شهرستان خبرداد.

رضا ویسی گفت: هیئات مذهبی تحت پوشش تبلیغات اسلامی همدان و برگزار کننده مراسم عزای حسینی (ع) در ایام اربعین نسبت به برپایی ایستگاه های صلواتی در سطح شهرستان اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه فرا رسیدن ایام اربعین، فرصتی برای عزاداری و کسب معارف دینی و قرآنی است، افزود: در ایام اربعین حسینی شاهد برپایی ایستگاه های صلواتی متعددی در سطح شهرستان خواهیم بود و این سنت حسنه احسان، تا اخر ماه صفر نیز ادامه دارد.

وی اظهار داشت:این برنامه به همت هیئات مذهبی شهرستان برگزار و از مردم و عزاداران حسینی با پخش نذورات پذیرایی می‌شود.

true برچسب ها : اداره کل تبلیغات اسلامی همدان اربعین 96 ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی علی دشتکی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • دیدار اعضای هیئت کشتی استان همدان با علیرضا دبیر
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود