Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- ایرنا - دیار هگمتانه که بیش از سه هزار سال پیش از مهمترین کانون های مدنیت جهان بود و نخستین اقتدار فرمانروایی ایرانیان را در قالب دولت ماد برپا کرد، امروز به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین شهره همگان است و روند توسعه آن با تدبیر دولتمردان شتاب روز افزون گرفته است.

به گزارش ایرنا، استان همدان با قدمت و پیشینه تاریخی شگرف خود، به عنوان مهد مدنیت و پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در بسیاری از زمینه ها غنی و در سطح کشور بی رقیب و بی مانند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهره مندی از تاریخ کهن، برخورداری از بیش از یک هزار و 800 جاذبه گردشگری طبیعی و تاریخی، وجود منابع غنی از مواد معدنی و سنگ های زینتی، پرورش شمار زیادی از دانشمندان، عرفا و علمای جهان اسلام، بهره مندی از چندین آزاد ‌راه، مجاورت با 9 استان کشور و نزدیکی به پایتخت، بخش کوچکی از مزیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این دیار تاریخی است.
استان همدان از دیرباز به عنوان دروازه ورودی به استان های غربی کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و به واسطه دارا بودن آب و هوای مطبوع و نزدیکی به تهران، در قلب کشور موقعیت ممتازی را به خود اختصاص داده است.
اگر چه به اذعان کارشناسان، استان همدان هنوز به جایگاهی که زیبنده این قدمت و ابهت باشد دست نیافته است، اما آمار ها و مشاهده ها نشان می دهد در چهار سال گذشته با تدبیر و برنامه ریزی های مجدانه مسئولان و دولتمردان این استان شتابی فزاینده یافته و در بسیاری زمینه ها به الگویی برای دیگر استان ها تبدیل شده است.
افتتاح راه آهن تهران-همدان بعد از 10 سال معطلی، بهره‌ برداری از بزرگ‌ ترین نیروگاه خورشیدی کشور، تکمیل سه سد و 9 مجتمع آبرسانی، رشد 26 درصدی تعداد واحدهای تولیدی و انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب همدان به نیروگاه مفتح، مشتی از خروار است که در دولت تدبیر و امید بر روند توسعه این استان شتاب بخشید.
دولتمردان و مسئولان این استان در چهارسال گذشته با تصمیمات مدبرانه و تزریق امید در جامعه، رونق و توسعه سه بخش کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری را در اولویت کاری خود قرار داده و با شتاب گیری روند توسعه همه جانبه استان و رونق اقتصادی همدان، این دیار را به عنوان یکی از استان های پیشرو در اجرای اقتصاد مقاومتی در سطح کشور مطرح کردند.

***پیشرفت های استان همدان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در دولت یازدهم
در این دوران همدان به عنوان نگین گردشگری ایران زمین مطرح شد و به واسطه وجود 250 رشته صنایع دستی در استان که 150 رشته آن تنها مختص به همدان است و بیش از یک هزار و 800 جاذبه گردشگری طبیعی و تاریخی در بین پنج استان برتر کشور در حوزه گردشگری قرار گرفت.
در حوزه صنایع دستی در دوران چهار ساله، بیش از 12 رشته صنایع دستی منسوخ شده در سطح استان احیا شد، لالجین به عنوان شهر جهانی سفال و ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت ثبت شد و نشان جغرافیایی شهر مبل و منبت به تویسرکان اختصاص یافت.
استاندار همدان در این خصوص با تشریح مزیت های این استان و اقدام های صورت گرفته در چهارسال گذشته گفت: به منظور جذب گردشگر و افزایش ماندگاری آنها در استان مراحل ساخت 15 هتل و هتل آپارتمان جدید با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شد که سه مورد آن به بهره برداری رسید.
محمدناصر نیکبخت افزود: با بهره برداری از مابقی هتل های در دست ساخت تعداد تخت های موجود در فضاهای اقامتی استان افزایش چشمگیری خواهد داشت.
وی اظهار کرد: امسال همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 انتخاب شد و این امر نقطه عطفی در معرفی استان و ظرفیت‌های آن در عرصه جهانی است.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این خصوص گفت: در اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی، پیشنهاد انتخاب همدان به‌عنوان 'پایتخت گردشگری آسیا' از سوی جمهوری اسلامی ایران ارائه شد که مورد موافقت اعضای این اجلاس قرار گرفت و نیمه دوم ژانویه 2018 (دو ماه و نیم دیگر) با حضور وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی مراسم افتتاحیه این رویداد بین‌المللی در همدان برگزار خواهد شد.
علی مالمیر بیان کرد: برای رسیدن به این میزبانی شرکت سیاحتی علیصدر و مجموعه تفریحی ـ توریستی گنجنامه پیش از این تلاش‌ های قابل توجهی انجام دادند که از آن جمله می ‌توان به عضویت تاثیرگذار علیصدر در هیات رئیسه سازمان جهانی گردشگری اشاره کرد.
وی یادآور شد: استان همدان در بهمن ماه سال گذشته نیز میزبان پیش تور هفدهمین کنوانسیون بین المللی گردشگری با حضور 143 نفر از راهنمایان تور گردشگری برجسته از 21 ملیت بود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: 19 شهر دنیا به عنوان شهر جهانی معرفی شده اند که چهار مورد از این شهرها در دولت تدبیر و امید سهم ایران شد و لالجین یکی از این چهار شهر جهانی است که در دولت یازدهم به عنوان شهر جهانی سفال ثبت شد.
مالمیر افزود: جهانی شدن شهر لالجین نشان دهنده ظرفیت بالای استان همدان در زمینه صنایع دستی و پشتیبانی و سیاستگذاری درست دولت تدبیر و امید در حمایت از تولید است.
وی با بیان اینکه ثبت جهانی لالجین برندی ارزشمند است که به خوبی می توان از آن در صادرات سفال لالجین استفاده کرد، گفت: تدوین استاندارد رشته سفال و مساعدت برای شرکت هنرمندان صنایع دستی استان در نمایشگاه های خارج از کشور از دیگر دستاورهای استان همدان در دولت یازدهم است.
وی با اشاره به افزایش تعداد شاغلان حوزه صنایع دستی در دولت یازدهم، گفت: در زمینه صنایع دستی در دولت یازدهم گام های رشد به سمت صادرات غیر نفتی و توسعه اقتصادی طی شد به طوریکه در ابتدای دولت یازدهم 33 هزار و 370 نفر در حوزه صنایع دستی در 20 هزار و 720 کارگاه مشغول به فعالیت بودند که این رقم در پایان دولت یازدهم به فعالیت 35 هزار شاغل در 22 هزار کارگاه رسید.
وی با اشاره به رشد محسوس صادرات صنایع دستی همدان پس از برجام گفت: برجام و گشایش های روابط بین الملل موجب شد در سال گذشته هشت درصد و ابتدای سالجاری 10 درصد از صادرات همدان از مبدا گمرکات این استان مربوط به صنایع دستی باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در خصوص پیشرفت های عمده حوزه گردشگری استان نیز گفت: استان همدان به لحاظ برخورداری از جاذبه های متنوع و متعدد تاریخی و گردشگری از قدمت تاریخی و تمدنی برخوردار است و شرایط ممتازی نسبت به استان های دیگر دارد و در دوران پسابرجام استان همدان با سه برابر شدن میزان گردشگران خارجی نسبت به سال 92 مواجه شد.
وی گفت: انقلاب هتل سازی در دولت تدبیر و امید شکل گرفت و در دولت یازدهم به اندازه تمامی سال های قبل، برای ساخت و راه اندازی هتل در کشور اقدام شد و در حال حاضر احداث هتل در استان همدان با استقبال و رغبت بخش خصوصی مواجه شده است.

***پیشرفت های استان همدان در حوزه صنعت در دولت یازدهم
استاندار همدان در این خصوص نیز گفت: 86 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در دولت یازدهم در این استان سرمایه گذاری شد در حالیکه میزان سرمایه گذاری در مدت مشابه دولت قبل آن برابر با 29 هزار میلیارد ریال بود.
محمدناصر نیکبخت افزود: در 15 سال گذشته چنین حجم سرمایه گذاری در استان همدان بی سابقه بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین جذب سرمایه گذاری خارجی برای بخش تامین ماشین آلات و دانش فنی و مهندسی پایه با هدف ایجاد و سرمایه گذاری واحدهای تولیدی حائز اهمیت استان از جمله تولید بخاری گازی هوشمند و تولید قطعات الکترونیکی انجام شده است.
وی تصریح کرد: صادرات فرش از این استان به کشورهای هدف به دلیل تحریم و نبود امکان انتقال پول، متوقف شده بود که پس از اجرایی شدن برجام بیش از 1.5 میلیون دلار فرش دستباف استان به کشورهای آمریکا، کانادا، چین و امارات صادر شد.

***پیشرفت های استان همدان در حوزه کشاورزی
استاندار همدان با بیان اینکه کشاورزی سهم عمده ای در صادرات استان دارد و محصولات این استان به بیش از 17 کشور جهان صادر می شود، میزان صادرات بخش کشاورزی در چهار سال گذشته را 984 هزار تن انواع محصولات به ارزش 996 میلیون دلار ذکر کرد که این آمار با رشد 250 درصدی نسبت به ابتدای سال 92 را نشان می دهد.
وی درباره کشت و تولید گیاهان دارویی نیز اظهارکرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی 2 برابر رشد و میزان تولید از هفت هزار و 800 تن در سال 91 به 14 هزار و 400 تن در سال 95 رسید.
نیکبخت اضافه کرد: توسعه واحدهای سردخانه محصولات کشاورزی در راستای افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی و جلوگیری از کاهش ضایعات با جدیت دنبال می شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز در این خصوص گفت: توسعه گلخانه ها از سال 85 تا 94 سالانه 4.3 هکتار بود اما در سال 95 توسعه 14.4 هکتاری را شاهد بودیم که از رشد بیش از سه برابری در توسعه گلخانه ها حکایت دارد.
حجت الله شهبازی افزود: در 10 سال گذشته گلخانه‌ها در استان همدان به طور میانگین سالیانه 5.1 هکتار توسعه یافته‌اند اما در دولت تدبیر و امید میانگین رشد گلخانه‌ها سالیانه 6.2 هکتار بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال 95 که موضوع اقتصاد مقاومتی در راس برنامه‌ها قرار گرفت، 14.4 هکتار توسعه گلخانه‌ها در استان همدان عملیاتی شد.
وی افزود: با یک همت جمعی این هدف گذاری محقق شد به گونه ای که می‌توان گلخانه‌ها را شاخص‌ترین فعالیت اقتصادی و کشاورزی در راستای تحقق این شعار عنوان کرد.

***پیشرفت های استان همدان در حوزه آب
استاندار همدان به تشریح خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه آب پرداخت و بیان کرد: توجه ویژه دولت تدبیر و امید به بخش آب سبب شد تا هر سال یک سد در همدان افتتاح شود.
محمدناصر نیکبخت اضافه کرد: تکمیل سه سد کلان ملایر، سرابی تویسرکان و شنجور رزن در دولت یازدهم پیگیری و به نتیجه رسید و هم اینک از آنها بهره برداری می شود که امیدواریم سد نعمت آباد اسدآباد نیز تا پایان سالجاری آبگیری شود.
وی ادامه داد: یکی از معضلات اساسی همدان، تامین آب نیروگاه شهید مفتح بود که با پیگیرهای جدی مسئولان استانی مصوب شد تا از محل اعتبارات وزارت نیرو خط انتقال پساب فاضلاب تصفیه‌خانه شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح اجرایی شود.
وی افزود: اجرای این طرح از آن لحاظ منحصربه فرد بود که ابتدا در مدت 6 ماه اجرایی شد و از سوی دیگر نخستین باری بود که پساب فاضلاب برای تولید برق در کشور به کار گرفته شد؛ همچنین اجرایی شدن این طرح بیش از 80 درصد نیاز نیروگاه بخاری به آب را کاهش داد.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های دولت و وزارت نیرو این بود که طرح های بخش آب توسط بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران اجرایی شود که در این ارتباط بخش خصوصی سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریالی در حوزه آب استان انجام داده است.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان نیز در این خصوص گفت: از ابتدای سال 93 تاکنون 2 هزار و 437 حلقه چاه غیرمجاز در این استان مسدود شده که صرفه‌ جویی 204 میلیون و 504 هزار و 975 مترمکعبی در مصرف آب ‌های زیرزمینی همدان را به همراه داشته است.
منصور ستوده با بیان اینکه عمق انسداد چاه‌های غیرمجاز 87 کیلومتر است، افزود: بیشترین چاه ‌های غیرمجاز مسدود شده مربوط به کبودرآهنگ با 676 حلقه، رزن با 441 حلقه و همدان با 309 حلقه است.
ستوده تصریح کرد: سال گذشته 869 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان براساس احکام قضایی مسدود شد که این امر سبب صرفه‌ جویی بیش از 57 میلیون مترمکعبی در مصرف آب زیرزمینی شده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال مجوز انسداد بیش از 600 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان صادر شده است، افزود: همکاری مناسبی بین دادگستری و نیروی انتظامی برای انسداد چاه‌های غیرمجاز در همدان وجود دارد که موجب این عملکرد شده است.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 207 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده که صرفه‌جویی هشت میلیون و 905 هزار مترمکعبی منابع زیرزمینی آبی استان همدان را در پی داشته است.
ستوده تاکید کرد: همچنین با چاه‌های مجاز استان همدان که برداشت بیشتر از پروانه بهره ‌برداری دارند برخورد می‌شود تا بتوان در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان گام ‌های اساسی و جدی برداشت.
وی با اعلام اینکه یک هزار چاه غیرمجاز برای انسداد در استان همدان شناسایی شده است، افزود: بدون هیچ مماشاتی چاه‌ های غیرمجاز در استان همدان مسدود می‌شوند تا بتوان منابع آبی زیرزمینی را به تعادل رساند.

***گام های دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان
استاندار همدان همچنین بیان کرد: در بخش بهداشت و درمان این استان با اجرای طرح تحول سلامت و مدیریت صحیح آن کارهای بزرگی در دولت یازدهم انجام شد.
نیکبخت افزود: تکمیل طرح های نیمه کاره، تجهیز و بهره برداری از مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان به عنوان یک مرکز جامع تشخیصی درمانی با مشارکت خیران در غرب کشور که با حضور رئیس جمهوری در سفر استانی به همدان بهره برداری شد، نمونه ای از این اقدامات مهم است.
وی اضافه کرد: هتلینگ 16 بیمارستان دولتی در استان ارتقا یافت و سه طرح بیمارستانی در بیمارستان های اکباتان همدان، تویسرکان و بهار در حال تکمیل و آماده بهره برداری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در خصوص ثمرات اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: طرح تحول نظام سلامت ثمره عقلانیت، تدبیر و مدیریت صحیح دولت یازدهم بود.
حبیب الله موسوی بهار افزود: در مدت اجرای این طرح در تمامی حوزه ها و طرح های بهداشتی و درمانی تحولی جهادی صورت گرفت.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح تمام بیمارستان های استان همدان بهسازی و نوسازی و سه میلیون نفر در سه سال گذشته در کلینیک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی همدان معاینه تخصصی و فوق تخصصی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 6 بیمارستان در سطح استان در حال ساخت است، گفت: با افتتاح این بیمارستان ها 800 تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی استان اضافه می شود.
موسوی بهار بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد پایگاه های فوریت های پزشکی استان از 40 به 51 پایگاه افزایش یافت و علاوه بر راه اندازی امداد و اورژانس هوایی، 50 دستگاه آمبولانس نو به تجهیزات اورژانس استان اضافه شد.
وی گفت: در طرح تحول نظام سلامت حدود سه هزار میلیارد ریال انواع مختلف تجهیزات بیمارستانی برای استان همدان خریداری شد.
وی یادآور شد: در 20 سال گذشته، طرح مراقب سلامت تنها برای روستا نشینان انجام می شد اما از سال گدشته این خدمت برای شهرنشینان نیز انجام می شود.
وی در خصوص ارائه خدمات دندانپزشکی نیز گفت: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تا کنون تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی شامل 160 هزار دانش آموز از سال 94 تا ابتدای سالجاری در چهار مرحله تحت معاینه دندانپزشکی و فلوراید تراپی قرار گرفته اند.

***همدان پایلوت نیروگاه های خورشیدی کشور در حوزه نیروگاه های خورشیدی
استاندار همدان اظهارکرد: در حوزه جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی برای احداث نیروگاه خورشیدی همدان پس از برجام توفیقات خوبی صورت گرفت و پس از پیگیری های مستمر شرکت سه ملیتی 'آفتاب ماد راه ابریشم' با سرمایه گذاری ایرانی، آلمانی و ایرلندی ها تشکیل شد.
نیکبخت یادآوری کرد: با سرمایه گذاری مستقیم خارجی 2 نیروگاه خورشیدی در مدت پنج ماه مورد بهره برداری قرار گرفت که این 2 نیروگاه هر کدام با سرمایه گذاری هشت میلیون یورو و در مجموع 700 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که هم اینک برق پاک وارد شبکه می کنند.
وی بیان کرد: با سرمایه گذاران خارجی 200مگاوات برق نیروگاه های خورشیدی در استان تعریف شد که 32 مگاوات آن بهره برداری شد و 40 مگاوات آن در حال اجرا است.
وی اظهار کرد: 200 مگاوات برق نیروگاه خورشیدی در کشور بی نظیر است چرا که بالاترین ظرفیت و توان نیروگاه های خورشیدی کشور یک مگاوات است در حالی که در همدان این رقم معادل هفت مگاوات می شود و این امر موجب شد از سوی وزارت نیرو، استان همدان به عنوان پایلوت نیروگاهای خورشیدی کشور انتخاب شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون سرمایه گذارانی اعلام آمادگی کرده اند که ساخت پنل های خورشیدی را در همدان اجرا کنند که با این اقدام دیگر پنل های خورشیدی از خارج از کشور وارد نمی شود، بلکه کارخانه آن در استان همدان احداث می شود.
وی بیان کرد: پنل های خورشیدی و نیروگاه های خورشیدی که تا کنون در استان همدان ساخته شده اند همگی با سرمایه گذاری خارجی از کشورهای مختلف همچون ایرلند، آلمکان ، انگلیس بوده و در این زمینه کارهای اساسی فراوانی انجام شده است.

***پیشرفت های استان همدان در حوزه حمل و نقل
بالاترین مقام اجرایی استان همدان در پاسخ به تاثیر برجام در حوزه عمرانی و زیرساختی استان به ذکر وضعیت طرح های ریلی این استان قبل و بعد از برجام پرداخت و افزود: با توجه ویژه دولت تدبیر و امید به خط ریلی، راه آهن تهران - همدان در این دولت به دیار هگمتانه رسید تا به یکی از مطالبات جدی مردم همدان پاسخ داده شود.
وی گفت: ریل گذاری خط ریلی تهران - همدان که در سفر رهبر معظم انقلاب به استان همدان، تصویب شد، قبل از برجام به علت تحریم ها، وجود مشکل در گشایش اعتبار اسنادی و تحویل ندادن ریل و سوزن، تعطیل شده بود.
وی گفت: اما در دولت یازدهم طرح های ارزشمندی در این استان بهره برداری شد که راه آهن همدان یکی از مهمترین آنهاست که پس از برجام در مدت 9 ماه قطار به استان وارد شد و به دنبال آن هستیم که در دولت دوازدهم همه شهرستان های همدان به این خط ریلی متصل شوند.
وی با بیان اینکه آزاد راه همدان در دولت یازدهم کامل شد، گفت: همچنین با اضافه شدن 28 کیلومتر آزاد راه در این حوزه، آزاد راه های استان از جمله آزاد راه همدان- ساوه بهره برداری شد.
نیکبخت با بیان اهمیت حوزه حمل و نقل در توسعه اقتصادی بیان کرد: فرودگاه همدان آمادگی پرواز هواپیماهای پهن پیکر را دارد که در این زمینه حجاج از همدان با این هواپیماها به سرزمین حج رفتند.

***جهش پرامید همدان در حوزه ورزش
استاندار همدان در این خصوص نیز گفت: در دولت یازدهم 90 هزار مترمربع به زیرساخت های ورزشی این استان اضافه شد و امکانات ورزشی این استان از 62 صدم متر مربع به 71 صدم متر مربع رسید.
نیکبخت افزود: اگر 21 طرح ورزشی استان که هم اکنون در حال اجرا است به بهره برداری برسد، زیر ساخت های ورزشی همدان در سال جاری به 82 صدم متر می رسد تا در پایان دولت دوازدهم افق روشن تری داشته باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: 26 طرح ورزشی به ارزش 250 میلیارد ریال در چهار سال گذشته در این استان بهره برداری شده است.
رسول منعم اظهار کرد: در سال جاری با برنامه ریزی مناسب وزارت ورزش و تصویب قانون بودجه سال 96 و برنامه ششم توسعه ششم، از مجموع 64 طرح ناتمام 21 طرح بهره برداری شد.
وی بیان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و واگذاری طرح ها به بخش خصوصی، سه طرح خصوصی با سرمایه گذاری 27 میلیارد ریال واگذار شد.
وی اضافه کرد: همچنین سه طرح ورزشی به خیران و 203 مکان ورزشی این اداره کل به بخش خصوصی واگذار شده است که میزان صرفه جویی از محل واگذاری این طرح ها در پایان سال جاری 60 میلیارد ریال با اشتغال موقت و پایدار چهار هزار نفر است.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان بیان کرد: همدان در چهار سال گذشته در شاخص های قهرمانی رتبه های بالایی را کسب کرده است.
منعم افزود: 571 رقابت ملی و 10 رویداد بین المللی در استان همدان برگزار شده است و 2 هزار و 356 نفر از ورزشکاران استان همدان در چهار سال گذشته به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.
وی اضافه کرد: 559 ورزشکار استان همدان به عضویت تیم ملی پیوستند و سه هزار و 88 عنوان انفرادی کشور، 351 عنوان تیمی و 229 عنوان فرا ملی رهاورد ورزش قهرمانی استان همدان است.
وی ادامه داد: 342 تیم از همدان در لیگ های ملی و کشوری شرکت کردند و تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان در سال گذشته پنج درصد کل جمعیت استان همدان است.
1181/2090
گزارش از الهام تدین**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان

غلامرضا خاکساری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: این رویداد با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف رویداد صدرا ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از دانشجویان به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌هاست.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال ۱۴۰۳ با نام«جهش تولید با مشارکت مردم»، حامل پیام‌های معناداری است و می‌تواند تغییرات مثبتی را در فضای اقتصاد کشورمان نوید دهد.در همین راستا پیوند دانشگاه و صنعت یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های توسعه اقتصادی اجتماعی بوده و دستیابی به توسعه ملی توجه به همبستگی، بخش صنعت و دانشگاه را ایجاد می‌کند.

خاکساری عنوان کرد: با نگاه به اسناد بالادستی و سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی انگیزه این دانشگاه برای توسعه از تمرکز روی تحقیق و توسعه محض توسعه علوم کاربردی و ورود به دنیای کسب‌وکار افزایش یافته و در همین راستا نخستین رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه راه اشتغال) با حضور صنایع و شرکت‌های بزرگ استان همدان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت شیشه همدان، شرکت قطعه سازان سینا، شرکت کنترل گاز اکباتان، شرکت تعاونی زرین بتن اکباتان، شرکت صنایع غذایی سحر همدان، شرکت شیر پاستوریزه پگاه، شرکت لیکا، شرکت هلدینگ ساختمانی خشت سبز، شرکت آروین پارس نیرو، شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان مدیریت صنعتی، شرکت تعاونی تولید روستایی استان همدان، شرکت دانش‌بنیان گسترش طراحان، واحد فن‌آور به نگار، واحد فناور بهین رویش سبز، شرکت شتاب‌دهنده برازه، شرکت دانش‌بنیان آترین آذین فناور، گروه پژوهشی سنجش و تصحیح با بیومکانیک، رسانه همدان پیام، فرهنگسرای کسب‌وکار شهرداری، گروه رسانه و ارتباطات مرکز تندرستی و سلامت، شرکت تبلیغاتی اهورا در این رویداد حضور دارند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان مطرح کرد: آیین افتتاحیه این رویداد در ۱۶ اردیبهشت‌ماه برگزار و نمایشگاه جنبی به همراه برگزاری چند کارگاه مهارتی و کارآفرینی از برنامه‌های این رویداد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • تمرکز همدان بر توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی