Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود شریفی در گفت‌‌وگو با خبرنگار امتداد در کرمانشاه با بیان اینکه باید ایمنی تردد زائران اربعین حسینی در بالاترین سطح ممکن تضمین شود اظهار داشت: همزمان با ایام اربعین حسینی ۲۰ کیلومتر بزرگراه در استان کرمانشاه افتتاح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بر رعایت ایمنی در عملیات اجرایی پروژه‌های در دستورکار تأکید کرد و گفت: در این اواخر قطعاتی از بزرگراه کربلا در مسیر حد فاصل انتهای کنارگذر کرند- قطعه ۵ الف، قطعه ۷ در ورودی شهر سرپل ذهاب و گردنه پاطاق به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی با اشاره به نصب تابلوهای هشداردهنده و علائم و تجهیزات ایمنی در همه پروژه‌های فعال در بزرگراه کربلا (اسلام‌آباد غرب- قصرشیرین)،‌ بزرگراه اسلام‌آباد غرب- پل‌دختر، گردنه قلاجه عنوان کرد: امسال با حداکثر توان تلاش شد که ‌قطعات باقی‌مانده از بزرگراه کربلا در قطعه اسلام‌آباد غرب تا سرپل‌ذهاب تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت گذشته ۴۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح شد بیان کرد: همزمان با ایام اربعین حسینی ۲۰ کیلومتر بزرگراه در استان کرمانشاه افتتاح می‌شود که این ۲۰ کیلومتر شامل ۱۰٫۳۰ کیلومتر قطعه چهار بزرگراه کربلا است که با افتتاح این پروژه احداث بزرگراه کربلا از اسلام‌آباد غرب تا سرپل‌ذهاب تکمیل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی دیگر از این مسیرها بزرگراه اسلام‌آباد غرب به حمیل است که کل این پروژه که از لرستان، کرمانشاه و ایلام می‌گذرد ۱۷۰ کیلومتر است گفت: ۵۴ کیلومتر آن در دو قطعه اسلام‌آباد غرب- حمیل قرار دارد و ۲۵ کیلومتر قطعه اول آنخیلی مهم است که محل عبور زائران به مهران است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا ما ۷ کیلومتر از این راه را از قبل افتتاح کردیم و بخش دیگر نیز افتتاح مسیر سه راهی هرسین به شهرستان هرسین به طول ۳۰ کیلومتر است افزود: ۱۵ کیلومتر از این مسیر در هفته دولت افتتاح شده است کل مسیر هم ۲۲ کیلومتر که این قطعه بخشی از کریدور شماره ۱۰ کشوری و محور بازرگانی مرز بازرگان و بندر امام خمینی (ره) است که از استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و لرستان می‌گذرد و به بندر امام خمینی (ره)در خوزستان متصل می‌شود.

شریفی با اشاره به اینکه از کل ۱۵۵ کیلومتر پروژه‌های در دستورکار نیز در استان کرمانشاه تا الان ۱۱۰ کیلومتر را اجرا کردیم گفت: ۳۰ کیلومتر از این راه در محور کامیاران- کرمانشاه در دست اجرا و ۱۵ کیلومتر باقی‌مانده در محور سه‌راهی هرسین – شهرستان هرسین – نورآباد به طول ۱۵ کیلومتر نیز در دست اجرا و به سرعت هم در حال بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه مهمترین بخش از این پروژه افتتاحی ما قطعه ۴ بزرگراه کربلا است بیان کرد: چون امسال برای اولین بار عبور زائران اربعین حسینی را داریم در نتیجه راه و شهرسازی تمام تلاش خود را کرده که حداقل در این محور پروژه‌ها را تکمیل کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۷۰ درصد افتتاحهای امسال به نیت سفرهای اربعین در بزرگراه کربلا بوده است افزود: قطعه ۱۰ بزرگراه کربلا از سرپل‌ذهاب به قصرشیرین به طور سریع عملیاتی شد و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در بخش قطعه ۴ از قسمت اسلام‌آباد غرب به سمت سرپل‌ذهاب کل طول مسیر ۸۳ کیلومتر است که ۶۱ کیلومتر از این مقدار یک باند جدید احداث کردیم گفت: در ۲۲ کیلومتر باقیمانده هر دو باند را جدید احداث کردیم علاوه بر این مسیر مستقیم ما ۲۵ دوربرگردان نیز برای افزایش باندهای افزایش و کاهش سرعت و یک رمپ C به طول ۱۲ کیلومتر برای دور زدن و ایمنی مسیر در آن احداث شده است.

شریفی با بیان اینکه طول خالص راه‌های احداث شده از اسلام‌آباد غرب تا سرپل‌ذهاب ۱۱۷ کیلومتر بوده که هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است بیان کرد: ادارات درگیر در زمینه حمل و نقل زائران اربعین در استان کرمانشاه براساس گفت‌وگوهای انجام شده اقداماتی را برای امنیت و آرامش بیشتر زائران انجام داده‌اند که کارآمدی این اقدامات با آغاز سفر زائران مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب بعد از ظهر امروز پنجشنبه در نشست ستاد استانی اربعین حسینی بیان کرد: امروز کمیته‌های ذیل ستاد اربعین به تشریح گزارش کارهای صورت گرفته پرداختند که در این راستا نیز کارهای خوبی صورت گرفته و امیدواریم انجام تمهیدات لازم به همین منوال تداوم داشته باشد.

وی افزود: مباحث اصلی در جلسه امروز در رابطه با حمل و نقل بود با این هدف که زائران حسینی بتوانند با سهولت تردد کنند. در بخش راه‌آهن نیاز است در مسیر خرمشهر تا شلمچه ریل‌باس فراهم شود. همچنین از خرمشهر تا اهواز در زمینه حمل و نقل شرایط باید بهتر شود.

حسینی محراب ادامه داد: چهار بانده کردن پنجاه کیلومتر از جاده اهواز به خرمشهر یکی از پروژه‌های اصلی در خوزستان است که بودجه‌های اولیه برای آن در نظر گرفته شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا است امسال به میزان ۱۰ کیلومتر از هر دو سوی جاده تعریض و آسفالت شود.

استاندار خوزستان افزود: پیمانکار آن هم در حال حاضر مشغول به کار است، اگر چه در سال‌های گذشته روند کار با کندی همراه بوده است ولی امیدواریم این مسیر که از شاهراه‌های اصلی ما در اربعین است توسط مسؤولان وزارت راه به عنوان یک پروژه ملی با جدیت دنبال شود.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در مسیر طریق‌الحسین که در واقع جاده اهواز تا چذابه است، دو تا سه موضوع باقی‌مانده است. یک مورد پل حمیدیه است که پیمانکار در حال ساخت آن است، البته این پل برای استفاده زائران به امسال نخواهد رسید اما امیدواریم کار ساخت آن به سرعت انجام شود.

حسینی محراب افزود: موضوع دیگر پل کمربندی سوسنگرد است که به رفع ترافیک کمک شایانی می‌کند که در دست پیگیری است. مسأله سوم نیز پل سابله است که ساخته شده اما جاده منتهی به دو سوی پل باید آسفالت شود تا در اربعین مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار خوزستان با یادآوری اینکه بحث حمل و نقل زائران از مبادی ورودی به استان بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: به دنبال این هستیم که با تأمین اتوبوس، هواپیما و قطار به میزان لازم امکانات مناسبی در اختیار زائران قرار گیرد؛ همچنین بناست برای آن دسته از افرادی که با وسایل شخصی مراجعه می‌کنند، ۴۰ هکتار زمین به پارکینگ شلمچه الحاق شود و امیدواریم تسهیلات خوبی همچون سال گذشته برای پارکینگ‌ها مرزی استان تدارک دیده شود.

حسینی محراب گفت: حدود یک هزار موکب در خوزستان و تعدادی در آن سوی مرز به زائران خدمت رسانی می‌کنند که امید است با کمترین موانع مستقر شوند و بتوانند به زائران خدمت‌رسانی کنند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مباحث مربوط به آب شرب و ذخیره آن در مخازن شلمچه و چذابه مطرح شد. مخزن آب شرب در چذابه حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد و چذابه آب پایداری داشته باشد. در شلمچه مساله آب شرب پایدار حل شده است.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در زمینه اتباع خارجی مرز چذابه مشخص شده است و در تلاش هستیم مشکلاتی را که سال گذشته در زمینه صدور گذرنامه اتباع خارجی در دهلاویه و پادگان ثامن الائمه (ع) رخ داد، رفع شود به این صورت که گذرنامه در استان مبدا که اتباع خارجی مقیم است، صادر شود تا شاهد بروز ازدحام در چذابه نباشیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدیران و دست‌اندرکاران در بخش امنیت، حمل و نقل، بهداشت و درمان، اورژانس و هلال احمر کارهای خوبی را انجام داده‌اند از جمله اینکه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خوبی در مسیر و در دو پایانه مرزی مستقر کردند و امیدواریم با کمکی که ارتش، سپاه و نیروهای مسلح دارند بتوانیم به بهترین شکل این رویداد بزرگ را اجرا کنیم.

کد خبر 6095325

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • سه قطعه از محورهای شریانی هرمزگان بسته می شود
  • دو بانده شدن ۲ جاده دو طرفه در شهرستان نجف آباد
  • بازدید تعدادی ازمعتمدان وریش سفیدان ازطرحهای بزرگراهی درسیستان وبلوچستان
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال