Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه ترامپ می داند که به لحاظ حقوقی باید به برجام پایبند و متعهد باشد، گفت: دولت آمریکا الزامات بین المللی دارد و بر همین اساس تا الان اقدامات ایران را مورد تایید قرار داده اند.

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی با حضور در غرفه شبستان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در مورد رفتار اروپاییان در آینده به خبرنگار پارلمانی شبستان گفت: ما سناریوهای مختلفی را پیش بینی کرده ایم و مدنظر قرار داده ایم و نگاه ما این است که بالاخره ۱+۵ از یک خاستگاه آمده اند و ممکن است بخواهند همان خاستگاه را ادامه دهند و همان مسیر به اتفاق ادامه دهند و البته ممکن است این نگاه بدبینان باشد ولی از سناریوهای مختلف 5+1 ما غافل نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: بعد از توافقنامه برجام تا الان که یک سال و نیم گذشته است اتحادیه اروپا به کرات رویکردش را از آمریکا جدا کرده است و این نکته سازنده و قابل توجه در مناسبات برجامی ایرانی است.

 

رحیمی بیان کرد: اینکه ما می گوییم سناریوهای مختلف داریم بحث حاکمیتی است و فقط بحث وزارت خارجه و مجلس شورای اسلامی نیست و این نگاه رویکرد مجموعه جمهوری اسلامی ایران است و تا الان ما توانسته ایم حقانیت ایران را هم در حوزه هسته ای دیپلماسی به دنیا اثبات کنیم و نه تنها در مجامع رسمی بلکه در افکار عمومی دنیا موفقیت قابل توجهی نصیب ایران شده است.

 

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تصمیم دو ماه آینده کنگره گفت: به نظر می رسد در فضای سیاسی حلقه ترامپ علاقه مند هستند که موج مخالفت با برجام و ایران را همچنان زنده نگه دارند و تصور این است که ترامپ همچنان در فضای رقابت انتخاباتی حرکت می کند و بر همان معیار می خواهد قدرت نمایی اش را بیشتر به رخ رقیبان داخلی خودش بکشد.

 

وی خاطرنشان کرد: ترامپ می داند به لحاظ حقوقی باید به برجام پایبند باشند ولی دولت آمریکا الزامات بین المللی دارد همچنان دولت انگلیس، چین و روسیه نیز همان الزامات بین المللی را دارند و به دلیل همین الزامات بین المللی بوده است که تا الان اقدامات ایران را مورد تایید قرار داده اند.

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه هم میهن از دستاوردسازی دولت رئیسی انتقاد کرده است.

به گزارش هم میهن، شما رسیدن به تورم ۳۰ درصد (البته هنوز نرسیده‌اید، انتظار دارید برسید که قطعاً نخواهید رسید و تورم فروردین‌ماه نشانه‌ای از این ادعا است) را موفقیت می‌دانید درحالی‌که آقای وزیر اقتصادِ شما پیش از تصدی این پست گفت اگر هیچ کاری نکنیم تورم کنونی (آن زمان حدود ۳۸ درصد بود) ۱۵ درصد کم خواهد شد. درحالی‌که ایشان آمدند و تورم به بالای ۴۵ درصد براساس گزارش مرکز آمار و بالای ۵۰ درصد براساس گزارش بانک مرکزی رسید. حالا پس از سه سال رسیدن به تورم نقطه به نقطه بالای ۳۰ درصد را دستاوردسازی می‌کنند.

این روزنامه نوشته است: دولت محترم حتی خلاقیت در تولید مفاهیم و اصطلاحات را نیز ندارد. آواربرداری را قبلاً دیگران مصرف کرده‌اند. همچنین دوستان همین دولت هنگامی که در مصدر ریاست قوه قضائیه قرار گرفتند آنچه را که تحویل گرفتند، ویرانه معرفی کردند، ولی روزی که رفتند امثال سعید مرتضوی را بر دادستانی تهران حاکم کردند تا حتماً چنان فردی آن ویرانه را آباد کند؟! درستی یا نادرستی آواربرداری مسئله مردم نیست. فرض هم کنیم درست است فقط در چند خط و نه چند هزار صفحه بفرمایید اگر روزی توانستید آواربرداری را تمام کنید نقشه راه شما برای ساختن این زمین خالی چیست؟ چشم‌انداز دارید؟ آن را بنویسید. در سخنان خود بازتاب دهید. لطفاً به سدسازی در سریلانکا ارجاع ندهید اول درباره بلوچستان حرف بزنید. از چای دبش بگویید. از تحقق وعده‌های داده‌شده و...

دیگر خبرها

  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق