Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@13:42:08 GMT

از کوچ هنرمندان اصفهانی جلوگیری شود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۱۳۱۷

یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زیرساخت های هنری شرایط خوبی ندارد و باید تلاش کنیم هنرمندان بتوانند در اصفهان بروز و ظهور کنند و از کوچ هنرمندان این شهر جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علیرضا نصر اصفهانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به روز فرهنگ شهروندی، اظهار کرد: امیدواریم فرهنگ شهروندی شرایط بهتر زیست را برای شهروندان اصفهان ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهنگی از این شهر باید در معرض عموم قرار گیرد که موجب ارتقا تعاملات  و برداشت مطلوب از شهر اصفهان شود.

وی افزود: طی سه هفته گذشته سه جلسه با اصحاب سینما و تئاتر داشته‌ایم که انصافا شرایط خوبی برای آنها مهیا نشده است و باید تلاش کنیم تا شرایط خوبی را برای بروز و ظهور خلاقیت این قشر در شهر اصفهان فراهم کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: هنرمندان درخواست‌هایی برگرفته از دلسوزی فرهنگی برای این شهر داشتند که مدیریت شهر باید بهترین شرایط را برای آن‌ها ایجاد کند چراکه در بحث تئاتر با توجه به گذشته اصفهان، امروز این شهر با استانداردهای جهانی فاصله بسیار زیاد دارد.

نصر اصفهانی تاکید کرد: از نظر زیرساخت های امور هنری شرایط خوبی نداریم و باید شرایط با توجه به استعدادهای خوب فراهم شود تا هنرمندان بتوانند در اصفهان بروز و ظهور کنند ما باید تلاش کنیم از کوچ هنرمندان این شهر جلوگیری شود و آنها را در اصفهان حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش تئاتر، اصفهان همیشه حرف اول را در کشور می‌زده و نباید امروز گرد و غبار غربت بر روی آن بنشیند، گفت: اگر بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا بخش‌های فرهنگی در میدان هنر حاضر شوند می‌توانیم تصویر بسیار خوبی از شهر هنر دوست اصفهان ارایه دهیم، اما مدیریت شهری نباید از ماموریت خود در خصوص فرهنگ غفلت کند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به شعار شهرداری اصفهان مبنی بر "تامین کامل حقوق شهروندی، پاکدستی و شفافیت در انجام کارها برای تکریم ارباب رجوع" اشاره کرد و افزود: ما باید تلاش و همت کنیم تا این شعار محقق شود چراکه به یقین با تحقق این شعار گام خوبی برای رسیدن به اتفاقات خوب شهری بر خواهیم داشت.

نصر اصفهانی تصریح کرد: با شفاف سازی باید راه‌های ایجاد سو استفاده را بست و مردم باید با خوش خلقی و خوش رفتاری با ارباب رجوع برخورد کنند این از اولین گام‌های تحقق چنین شعاری محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز یک میلیارد گردشگر در جهان تردد می‌کنند و در سال 2030 میلادی این میزان یک میلیارد و 800 میلیون نفر می‌رسد ما باید هوشیار باشیم که اصفهان از این قافله عقب نماند هرچند 420 هزار گردشگر طی شش ماه ابتدایی امسال به اصفهان سفر کرده‌اند و در مهرماه نیز در حدود یکصد هزار گردشگر وارد اصفهان شده‌اند.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اصفهان؛ نماینده تام الاختیار دانشگاه اصفهان و دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: این آزمون از فردا پنج شنبه ششم اردیبهشت به مدت دو روز در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، زبان و هنر در ۲۷ حوزه اصلی استان اصفهان برگزار می‌شود.
رضا علی نوروزی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد داوطلبان این دوره را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی-فنی و علوم انسانی صبح و گروه آزمایشی زبان و هنر نیز بعد ازظهر فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) با هم به رقابت می‌پردازند.
وی گفت: آزمون گروه آزمایشی تجربی نیز صبح جمعه (۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان بیشترین تعداد داوطلب در گروه علوم تجربی با ۲۶ هزار و ۷۹۳ نفر گزارش شده است، افزود: در گروه انسانی نیز ۱۸ هزار و ۵۷۰ نفر، ریاضی ۹ هزار و ۱۰۸ نفر، زبان‌های خارجی ۵ هزار و ۴۵۳ نفرو گروه هنر ۴ هزار و ۷۹۵ نفر رقابت می‌کنند.
وی گفت: تعداد شرکت کنندگان در این دوره در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.
نوروزی درباره عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های تقلب هشدار داد و گفت: استفاده و همراه داشتن هر وسیله‌ای از جمله دستگاه‌های ارتباط الکترونیکی و حافظه‌دار در جلسۀ آزمون تخلف است و منجر به محرومیت از آزمون سراسری تا حداکثر ۱۰ سال می‌شود.
دبیر ستاد آزمون استان اصفهان افزود: برای شرکت در جلسه آزمون سراسری، همراه داشتن کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.
وی از خانواده‌ها خواست آرامش فرزندان خود را حفظ کنند و به آنها اضطراب وارد نکنند.
نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تیرماه امسال برگزار می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکاوی بازی ذوب‌آهن و تراکتور/ بازنده سربلند
  • تلاش شمشیربازان اصفهانی برای کسب سهمیه المپیک
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • رقابت بیش از ۲۶ هزار اصفهانی در گروه آزمایشی تجربی
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران
  • رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری