Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@11:44:39 GMT

الجبیر: باید به ایران فشار واقعی وارد شود

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۱۴۸۸

الجبیر: باید به ایران فشار واقعی وارد شود

وزیر خارجه عربستان مدعی شد که ایران با ارسال سلاح برای انصارالله یمن به دنبال تغییر چهره این کشور است.

به گزارش النشره، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان ادعاهای خود درباره ایران را تکرار کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی بدون اشاره به جنایات ائتلاف تحت سرکردگی عربستان در هدف قرار دادن مراکز درمانی و زیر ساختهای یمن ادعا کرد: حوثی ها و نیروهای عبدالله صالح عامل جنگ، فقر، گرسنگی و بیماری در یمن هستند و از کودکان استفاده می کنند و اقدام به کارگذاشتن مین می کنند که تلفات انسانی به دنبال دارد و همه قواعد و اصول بین المللی انسانی را نقض کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوثی ها و عبدالله صالح در راستای بی ثباتی یمن گام بر می دارند.

وزیر سعودی در ادامه مدعی شد: ایران با قاچاق سلاح برای حوثی ها و نیروهای عبدالله صالح به دنبال تغییر چهره یمن و نقض کننده قطعنامه های بین المللی است.

وی در ادامه از تلاش برای امنیت منطقه از سوی عربستان دم زد.

این مواضع وزیر خارجه عربستان در حالی مطرح می شود که جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود غیرنظامیان را هدف قرار می دهند و محاصره ظالمانه و سیاست های جنگ طلبانه آل سعود، عامل شیوع وبا و بیماری های واگیر در یمن است. در حملات آنها تاکنون شمار زیادی از یمنی ها شهید و زخمی شده اند.

همزمان عبدالملک المخلافی وزیر خارجه دولت مستعفی یمن نیز عبارات مشابهی را ضد ایران و انصارالله یمن مطرح کرد.

وی جنگ افروزی و مزدوری برای عربستان را پیام صلح ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود دانست و مدعی شد: باید به ایران فشار واقعی وارد شود زیرا امنیت منطقه را بر هم زده است. طرح ایرانی در یمن شکست خواهد خورد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن درباره ایران موضع گیری کرد و گفت که کشورش، صحنه درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

وی در ادامه از آمادگی کشورش برای رساندن ۵۰۰ محموله کمک در روز به غزه هم دم زد.

وزیر خارجه اردن گفت: جنگ در غزه جنگی برای انتقام از ملت فلسطین و اهالی غزه است. هیچ چشم‌انداز حقیقی تا این لحظه برای پایان جنگ وجود ندارد.

الصفدی گفت: فاجعه انسانی در غزه بدون راه حلی واضح، تشدید می‌شود و مواضع جامعه بین‌المللی تغییر کرده و همه می‌دانند که این جنگ بیهوده است.

وی بیان کرد: جنگ علیه غزه به نفع احدی نیست و به تشدید درگیری در منطقه منجر می شود.

وزیر خارجه اردن با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی هم گفت: اقدامات اسرائیل علیه مراکز عبادی در قدس، مسیحیان و مسلمانان را هدف قرار می دهد.

کد خبر 6090050

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • (عکس) تصاویری دیده نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • بلینکن وارد چین شد