Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ «گونتر ورهوگن»، کمیسر اسبق در امور گسترش وسعت اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از اظهارات آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان مبنی بر پایان دادن به مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا، «عدم حسن نیت اروپا در قبال ترکیه» را محکوم کرد و مدعی شد اتحادیه اروپا بیشتر به ترکیه احتیاج دارد تا این کشور به اتحادیه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورهوگن طی سخنرانی در سمپوزیوم بین المللی که در شهر قوجاایلی واقع در شمال غرب ترکیه برگزار شده بود، تاثیر کودتای نظامی شکست خورده سال ۲۰۱۶ ترکیه را بر دموکراسی این کشور و سایر کشور‌های جهان مورد بررسی قرار داد.

این سیاستمدار آلمانی گفت: تصور کنید این کودتا در ایتالیا رخ می‌داد و مردم با مخالفان و کودتاچیان مقابله کرده و آن‌ها را شکست می‌دادند. تنها واکنش رسانه‌ها و کشور‌ها این بود که ایتالیایی‌ها قهرمان واقعی هستند. مردم ترکیه نیز در حمایت از دولت و حکومت حاضر به مقابله با کودتاچیان شدند و این تاییدی بر دولت رجب طیب اردوغان است.

وی همچنین اظهارات آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را در مورد پایان مذاکره با ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا، مورد انتقاد قرار داد و افزود: از سخنان صدر اعظم آلمان بسیار شگفت زده شدم. این اظهارات نشان می‌دهد او و سایر مقامات اروپایی «غیر قابل اعتماد» هستند؛ در حالی که ترکیه همچنان به توافق مهاجرتی سال ۲۰۱۶ با اروپا پایبند بوده است. اتحادیه اروپا بیشتر به ترکیه احتیاج دارد تا این کشور به اتحادیه اروپا. در زمان بحران پناهجویان، ترکیه به وعده خود عمل کرد و تا حد ممکن از ورود مهاجران غیرقانونی به اروپا جلوگیری کرد. با این حال، مقامات اروپایی به این توفق چندان پایبند نبودند.

در سال ۲۰۱۶، ترکیه طی توافقی با اتحادیه اروپا موافقت کرد در ازای دریافت بسته ۶ میلیارد یورویی، امتیاز سفر بدون روادید شهروندان ترکیه در منطقه شنگن و تسریع مذاکرات الحاق این کشور به اروپا، از ورود پناهجویان به کشور‌های اروپایی جلوگیری کند. این در حالی است که مقامات اروپایی فقط به ارائه بسته ۶ میلیارد یورویی اکتفا کرده و دادن امتیاز سفر بدون روادید شهروندان ترکیه به حوزه شنگن و نیز تسریع مذاکرات الحاق به این اتحادیه را به تعویق انداختند.

اتحادیه اروپا همچنین آمادگی خود را برای پرداخت تسهیلات ۲۱۷ میلیون یورویی به ترکیه اعلام کرد. اما در نهایت، پارلمان اروپا تصمیم گرفت در اعتراض به عدم رعایت موضوع حقوق بشر در ترکیه، ۸۰ میلیون یورو از مبلغ کل تسهیلات را بکاهد.

یادآور می‌شود، آنگلا مرکل در مناظره تلویزیونی با مارتین شولتز، رقیب انتخاباتی خود از حزب سوسیال دمکرات آلمان گفته بود که کاملاً روشن است ترکیه نباید به عضویت اتحادیه اروپا درآید. مرکل اعلام کرد با همتایان خود در اتحادیه اروپا در مورد امکان پایان دادن به مذاکرات با ترکیه، گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام/

انتقاد یک مقام آلمانی از «آنگلا مرکل» مبنی بر پایان دادن به مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است

یکی از منابع دیپلماتیک اعلام کرد، مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است.

به گزارش ایسنا، پس از ماه‌ها رایزنی، اتحادیه اروپا اوایل سال جاری میلادی برای تصویب کمک‌های «غیر کشنده» از «موسسه صلح اروپایی» خود که یک صندوق ویژه‌ برای تقویت ظرفیت دفاعی شرکای اتحادیه اروپاست، اقدام کرد.

به نقل از پایگاه خبری azatutyun، پیش‌نویس این طرح مربوط به اواسط آوریل سال جاری میلادی درخواست مبلغ ۱۱ میلیون دلار را برای ارائه به ارتش ارمنستان در دو سال و نیم آتی دارد. این مبلغ قرار بود با هدف برپایی یک بیمارستان صحرایی و دیگر تاسیسات لجستیکی برای یکی از واحدهای نظامی در نظر گرفته شود. اختصاص این مبلغ نیازمند تایید و حمایت تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

یکی از منابع اروپایی که خواست نامش فاش نشود، گفت، مجارستان هفته‌هاست که این تصمیم را وتو کرده و خواستار تخصیص کمک‌های مشابه به جمهوری آذربایجان شده است. سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به امید غلبه بر این بن بست، در حال بررسی خواسته‌های بوداپست هستند.

اوایل آوریل سال جاری میلادی، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان به قدرت‌های غربی بابت مسلح کردن ایروان هشدار داده بود.

علی‌اف مدت‌هاست که با ویکتور اوربان،‌ نخست وزیر مجارستان روابط گرمی دارد.

مجارستان برخلاف دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از باکو در قضیه درگیری قره باغ دفاع کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا