Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: گازرسانی به خانوارهای شهری و روستایی در سراسر کشور از جمله وظایف شرکت ملی گاز ایران است اما این شرکت موظف به رعایت قوانین است؛ چرا که هزینه گازرسانی به برخی نقاط روستایی با جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، سعید مومنی با بیان اینکه توسعه در بخش‌های مختلف گاز رسانی و تامین سوخت مورد نیاز کشور همواره ادامه دارد، گفت: در طول برنامه ششم توسعه حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان تنها در بخش توزیع گاز و توسعه گازرسانی به سراسر کشور سرمایه گذاری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا پایان امسال تنها ۲ درصد از جمعیت شهری کشور جهت گازرسانی باقی می‌مانند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز تاکید کرد: گازرسانی به مناطق مختلف کشور باید توجیه اقتصادی داشته باشد. بر اساس بند "ق" تبصره ۲ قانون Law بودجه، برای گازرسانی و تامین انشعاب هر منطقه یک تعریف مشخصی وجود دارد، به عنوان نمونه لازم نیست برای روستاهایی که کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت دارند یک خط گاز طولانی با علمک و انشعاب کشیده شود زیرا این کار توجیه اقتصادی ندارد، در این موارد بهتر است از سایر روش های تامین سوخت مورد نیاز مردم مانند گاز مایع یا برق استفاده شود، به هر حال قرار نیست گازرسانی به هر قیمت و در هر شرایطی انجام شود.

مومنی درباره تامین سوخت گاز مدارس در فصل سرما و جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار برای دانش آموزان در اثر استفاده از بخاری های نفتی، توضیح داد: در ۲۴ هزار و ۴۰۰ روستایی که اکنون از نعمت گاز بهره‌مند شده اند، مشکلی برای سوخت رسانی به مدارس وجود ندارد، این در صورتی است که آموزش و پرورش اقدام به گازکشی به داخل مدارس می‌‎کند و ما هم علمک و گاز مدارس را تامین می‌کنیم.

وی افزود: ۲۰ درصد از بودجه ای که از محل عوارض گاز بهای مردم دریافت می‌شود در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد، یکی از اقداماتی که از محل این منبع مالی قابل اجرا است رسیدگی به مدارس است تا از سیستم بخاری سوزی نفتی به سیستم گازی حرارت مرکزی تبدیل شوند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، اظهار کرد: تاکید سازمان نظام مهندسی در مباحث ۱۷ و ۱۹ مقررات ملی ساختمان این است که مراکز عمومی مانند مدارس باید مجهز به سیستم حرارت مرکزی باشند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ر ادیو تمام قد به احترام معلمان ایستاده

برنامه های گفتگو محور با حضور کارشناسان و مهمانان مختلف از جمله برنامه هایی است که تقریبا تمامی شبکه های رادیو به آن اهتمام دارند و بطور ویژه با اساتید و معلمان به گفتگو می نشینند و شاخص های معلم نمونه و ویژگیهای برتر این شغل را با تعمیم به شغل انبیاء که در کلام حضرت امام(ره) بیان شده بود مطرح و چالشهای تربیتی و آموزشی را ضمن طرح موضوع به بحث و گفتگو می گذارند.از جمله برنامه های وسیعی که در سطح کلان سیاستگذاری رادیو امسال به آن توجه شده؛ موضوع ایجاد پویشهای مختلف با توجه به ذات زندگی های اینترنتی و شبکه های اجتماعی است که طی ابتکاری «رادیو آوا» و «رادیو پیام »که دو شبکه رادیویی پرطرفدار هستند پویش« معلم من» را ایجاد کرده اند و در میان آیتم های مختلف و ساعات مختلف روز به این پویش رنگ و بوی شنیداری جذاب می بخشند که یا همراه با اخبار و اطلاعات است و یا با موسیقی های خاطره انگیز ادوار محتلف که در گذشته های نه چندان دور در چنین ایامی مدارس پر از شور و شوق بود و همه دانش آموزان با نشاط زائد الوصفی و با گل و هدیه برای معلم در حالی که مدارس تزیین شده بودند در کلاس های درس حاضر می شدند و در ذهن همه ما آن روز روز به یاد ماندنی و فراموش نشدنی است که همگی آن را روز معلم می نامیم.رادیو سلامت نیز با با ایجاد پویش« یک جمله زیبا به آموزگارم» خود را همراه با سایر شبکه های رادیویی کرده و در خلال برنامه های خود بطور گسترده از مخاطبین خود می خواهد که ضمن مشارکت در پویش مورد نظر، معلمین نمونه را مردم معرفی کنند و خاطرات دوران دانش آموزی را که معلمین در آن خاطرات نقش دارند بیان کنند.

به اذعان مدیر فضای مجازی این شبکه (شبکه سلامت) استقبال از این پویش به رغم شروع چند روزه آن بسیار خوب بوده که و پایگاه مجازی رادیو در همین راستا فعالیتهای بسیار زیادی را داشته که نشان دهنده اقبال مردم از این موضوع بوده.توجه رادیو نمایش در این مقطع زمانی نیز به موضوع معلم و روز معلم دارای وجه نمایشی بالایی است که با دو نمایش موضوعی در این ایام مهمان لحظات مخاطبین خود خواهد بود و قطعا نمایش «ماشه ای روی اندیشه» به نویسندگی سهیلا خدادادی می تواند لحظه های شیرینی را برای شنوندگان این شبکه رادیویی فراهم نماید.در مجموع تمام شبکه های رادیو، برنامه های اختصاصی و توجه ویژه به روز معلم دارند که هدف نهایی از این برنامه ها ضمن تکریم و گرامی داشت یاد استاد شهید مطهری، ترویج احترام در خور شان به معلمانی است که شاید هر کدام مشکلات خاص خودشان را علاوه بر مشکلات آموزشی مدارس داشته باشند.

دیگر خبرها

  • بارش باران در مناطق مختلف استان ایلام
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد
  • ر ادیو تمام قد به احترام معلمان ایستاده
  • سیل در سومالی؛ ۷ کودک جان باختند
  • سیل در سومالی/ ۷ کودک جان باختند
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد