Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه روندی برای تربیت یک استاد یا مبلغ تخصصی تعریف نشده است، گفت: باید سخنرانی و تبلیغ را به عنوان یک فن بپذیریم و برای تربیت مبلغ به صورت تخصصی روی آنها کار کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای بنیاد علمی پژوهشی هاد اظهار داشت: آنچه امروز مورد نیاز حوزه است، تربیت استاد اخلاق نیست، بلکه تربیت اساتیدی است که به اخلاق پایبند باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: یک طلبه باید در کلاس درس از رفتار و کردار استاد خود اخلاق را بیاموزد، نه اینکه دوره‌هایی برای تربیت استاد اخلاق داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی برای اصلاح یک موضوع زیر بنایی به اصلاح شاخ و برگ می‌پردازیم بنابراین راه رسیدن به هدف بسیار طولانی می‌شود.

وی افزود: ریشه همه مشکلات اخلاقی در اعتقادات افراد است و اگر از ریشه برای اصلاح عقاید اقدام نکنیم پرداختن به اخلاقیات صرفا مشکل‌گشا نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: در حوزه اعتقادات، توحید و اخلاق در حوزه‌های علمیه کم کاری شده و روندی برای تربیت یک استاد یا مبلغ تخصصی تعریف نشده است.

وی گفت: اینکه یک طلبه پس از گذراندن سطح 7 اجازه منبر رفتن پیدا می‌کند، الزاماتی دارد که مورد توجه قرار نگرفته است.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: ما باید سخنرانی و تبلیغ را به عنوان یک فن بپذیریم و برای تربیت مبلغ به صورت تخصصی روی آنها کار کنیم.

وی با بیان این مطلب که محدود بودن سخنرانان حوزوی مطرح از کم‌کاری حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: آموزش فنون سخنرانی و تبلیغ از ضرورت‌های حوزه‌های علمیه است و باید برای تبلیغ دین روش‌های آن را با در نظر گرفتن شرایط جامعه احصا و آموزش داد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محمد عمومی عضو شورای عالی بنیاد علمی، پژوهشی هاد به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت و گفت: این بنیاد علمی پژوهشی با مأموریت استخراج، تدوین و ترویج معارف اهل بیت (ع) از سال 1385 راه اندازی شد.

وی پر کردن خلأهای موجود در حوزه‌های علمیه و پس از آن در سطح جامعه را از دیگر مأموریت‌های بنیاد هاد عنوان کرد و افزود: حدود 24 پروژه توسط محققان و پژوهشگران این بنیاد تهیه و چاپ شده است.

حجت الاسلام عمومی به تشریح فعالیت‌های این بنیاد پرداخت و گفت: فعالیت‌ها در سه قالب آموزشی، پژوهشی و ترویج در حال پیگیری است و جزو کم نظیرترین مجموعه‌هایی است که برای یک طلبه از بدو ورود تا پایان برنامه تدوین شده دارد.

وی اهتمام به مسائل اخلاقی را از جمله ویژگی‌های این مجموعه یاد کرد و گفت: 110 طلبه در قم در این مجموعه فعالیت می‌کنند و اولین ورودی طلاب بنیاد هاد دو سال است که مشغول به تحصیل دروس خارج فقه هستند.

عضو شورای عالی بنیاد علمی، پژوهشی هاد از راه اندازی مدرسه علمیه فقه باب الهدی، ذیل این بنیاد خبر داد و گفت: در این مجموعه به دنبال این هستیم که بتوانیم افرادی تربیت کنیم که قدرت انجام کارهای اجتهادی در حوزه اخلاق را داشته باشند.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ حوزه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) آبادان، حوزه علمیه کوثر خرمشهر و حوزه علمیه فاطمیه اروندکنار از بین داوطلبان دارای شرایط در سطح ۲ (ویژه داوطلبین با مدرک دیپلم) و ۳ رشته مشاوره خانواده (ویژه طلاب دارای مدرک سطح ۲) طلبه می‌پذیرند.
علاقمندان برای ثبت نام می‌توانند تا ۱۵ تیرماه به سامانه paziresh.whc.ir مراجعه کنند.
همچنین و شماره ۰۹۳۶۷۹۲۴۵۲۴ در دسترس علاقمندان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • تربیت کنشگر حوزه جمیعت در استان مرکزی