Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان  کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

کرمانشاه

چشم دشمن در همایش میلیونی اربعین کور می‌شود/لزوم حفظ وحدت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد،  آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: مالک مطلق در دنیا و آخرت خداوند سبحان است و ما فقط امانت دار هستیم و باید عمق معنای آیه شریفه مالک یوم الدین را بفهمیم تا درهای عرفانی به روی ما باز شود.

آیت الله علما گفت: در دعای کمیل نه صحبتی از بهشت است و نه جهنم، این دعا توحید کامل و سراسر اسماء الهی است، ما فقط برای بندگی خلق شدیم و تمام احکام اسلام برای بندگی است و در تمام احکام هدف، «قربة الی الله» است.

امام جمعه کرمانشاه با توصیه همگان به تقوای الهی گفت: تقوا بهترین سپر است و با تقوا همه مشکلات زندگی را حل کنیم و معیار و ملاک در حل مشکلات زندگی تقوا است.

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه بیان کرد: پنجم آبان سالروز رحلت آیت الله نجفی مرعشی است و ایشان خدمات زیادی داشتند و کتابخانه ایشان در قم بعد از کتابخانه مشهد بزرگترین و مهمترین کتابخانه است. هفتم آبان نیز سالروز شهادت عمار یاسر در جنگ صفین است، ایشان الگوی بصیرت و شجاعت و مدافع حریم ولایت است.

آیت الله علما گفت: هشتم آبان سالروز شهادت محمد حسین فهمیده دانش آموز بسیجی ۱۳ ساله است که خود را به زیر تانک انداخت تا امروز فریاد ما در دنیا طنین انداز شود، همچنین ۱۰ آبان سالروز شهادت اولین شهید محراب است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی افسران ارتش گفت: مقام معظم رهبری عنایت خاصی به نسل جوان دارند و ثروت واقعی کشور را برای حفظ عزت نظام، جوانان عنوان کردند، و لذا باید جوانان را عزیز بدانیم.

دولتمردان فریب مکر آمریکا را نخورند/حمایت حیدرالعبادی از عراق یکپارچه

آیت الله علما بیان کرد: مقام معظم رهبری همچنین به اهمیت حفظ امنیت کشور اشاره فرمودند، و تأکید داشتند که جوانان باید امنیت کشور را حفظ کنند و ما باید قدردان نسل جوان باشیم.

امام جمعه کرمانشاه گفت: دولتمردان و مسئولان باید به اقتصاد و معیشت مردم توجه داشته باشند چراکه از مسائل مهم ما است و بنای اقتصاد کشور باید بر بنای امنی باشد و از اول انقلاب امام فرمود ما نباید متکی به نفت باشیم، اگر از چهل سال پیش مدیریت می‌کردیم امروز آمریکا نمیتوانست تحریم کند و مقام معظم رهبری خطاب به دولتمردان فرمود اقتصاد کشور باید بر یک بنیاد امن نهادینه شود.

آیت الله علما گفت: هر آنچه وسیله قدرت و اقتدار ملی ما است دشمن با آن بازی می‌کند، مقام معظم رهبری فرمود که قدرت دفاعی کشور اصلا قابل مذاکره نیست و ما باید قدرتمند و نیرومند باشیم اگر قدرتمند نباشیم دشمن ما را می بلعد.

خطیب جمعه کرمانشاه به دیدار حیدر العبادی نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: وحدت مسئله بسیار مهمی است و حیدر العبادی از عراق یکپارچه حمایت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: دولتمردان مراقب باشند و فریب مکر آمریکا را نخورند.

آیت الله علما همچنین به بحث اربعین اشاره کرد و افزود: پیشینیان ما همواره به زوار سید الشهدا خدمت می‌کردند و ما باید برای اربعین مهیا باشیم و دولتی ها مدیریت کنند، شاید یک میلیون جمعیت از شهر بگذرد و همه باید تلاش کنیم، مردم نیز باید پای کار باشند تا چشم دشمن از دیدن جمعیت ۲۰ میلیونی در اربعین کور شود.

 

اسلام آبادغرب

تکلیف برجام هسته‌اى هنوز نامشخص و در هاله‌اى از ابهام است/جوانان انقلابى در روز ۱۳ آبان پاسخ قاطع و دندان‌شکنى به آمریکا و رژیم صهیونیستى خواهند داد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل از اسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری در نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب اظهار کرد: در آستانه سیزدهم آبان، روز ملى مرگ بر آمریکا و در آستانه فرا رسیدن زمان اجرا و عملیاتى شدن قانون ظالمانه (کاتسا) که از آن به مادر تحریمها یاد مى‌شود، هنوز تکلیف برجام هسته‌اى نامشخص و در هاله‌اى از ابهام و اما و اگرها و گرفتار نقض‌هاى پى‌درپى به‌ویژه توسط آمریکاست که زمزمه برجام‌هاى موشکى و حقوق بشرى از ناحیه اهالى جبهه استکبار به گوش مى‌رسد.

وی افزود: ملت شریف به‌ویژه جوانان غیور و انقلابى کشورمان در روز ۱۳ آبان، پاسخ قاطع و دندان‌شکنى به آمریکا و اروپا و رژیم غاصب صهیونیستى در این‌رابطه خواهد داد اما توجه به نکاتى خالى از لطف نیست. برخى کشورهاى مرتجع و وابسته عرب در منطقه به‌ویژه عربستان با آمریکا و سخنان سخیف و مداخله‌گرایانه دو وزیر خارجه عربستان و آمریکا در جریان سفر تیلرسون به عربستان، قابل تأمل است.

امام جمعه شهرستان ابراز کرد: اتهامات واهى علیه جمهورى اسلامى هرچند تازگى ندارد اما در شرایط کنونى که شاهد استیصال جبهه استکبار و ناکامى آمریکا در پیشبرد اهداف شوم منطقه‌اى آنان هستیم، تا بدانجا وقاحت و بى‌شرمى را پیش برده‌اند که در بیانیه رسمى که به‌لحاظ دیپلماسى به حیثیت کشورها ممکن است لطمه بزند، به دروغ القاء مى‌کنند که در ایران متهمین سیاسى را به جرم قاچاق اعدام مى‌کنند و یا آن‌که بدون هیچ بازرسى انجام‌شده‌اى، پیشاپیش نسخه‌هاى ظالمانه و اغواگرایانه خود را علیه نظام و ملت ایران مى‌پیچند.

وی افزود: این در حالى است که به فضل الهى در هماوردى و تقابل جانانه با توطئه‌هاى آمریکا در منطقه، همزمان با فائق آمدن بر فتنه مرموز و خطرناک داعش در عراق و سوریه و گرفتن آخرین نفسهاى آنان، حل معضل اقلیم کردستان عراق که با تعلیق نتایج همه‌پرسى و اعلان رسمى درخواست مذاکره با دولت مرکزى عراق، به نوبه خود نشانى دیگر از نفوذ و اقتدار غیرقابل انکار جمهورى اسلامى ایران در منطقه دارد.چه آن‌که تاکنون با ایمان راسخ به نصرت الهى، هر آنچه که ایران اسلامى با همت بلند مردان مردش در عرصه مبارزه با استکبار و صهیونیزم بین‌الملل اراده کرده، اتفاق افتاده است.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به فرمایشات رهبری اظهار کرد: البته آنچه نباید از آن غفلت کرد و بارها نسبت به آن توجه داده‌شده، مشکلات و تنگناها و چالشهاى داخلى است که البته دشمنان ملت ایران با توجه به برخى پالسها و نشانه‌ها چه‌بسا طمع کرده و در ابعاد مختلف به‌وسیله عناصر خودفروخته داخلى براى سست کردن پایه‌هاى نظام و تضعیف اراده انقلابى ملت ایران خیز برداشته‌اند.

وی گفت: البته از حیثى خطر موریانه‌هاى داخلى از کفتارها و گرگهاى بیرونى بیشتر است. در این حوزه هیچ فرقى نیست بین آنان که بدون شایستگى در مسئولیتها و مناصب ریز و درشت قرار گرفته‌اند و به‌جاى خدمت بى‌منت، رویه نارضایتى مردم را پیش گرفته‌اند تا آنان که به‌جاى اعتماد به جوانان تحصیل‌کرده و انقلابى هنوز دودستى به مقامات و مناصب چسبیده و سدى غیرقابل نفوذ براى رشد و شکوفایى استعدادها و سرزندگى و پویایى جامعه به‌وجود آورده‌اند و تا عناصر خودفروخته‌اى که با ترویج افکار انحرافى و شیطان‌پرستى در پوشش عرفانهاى پوچ و کاذب، دست به ایجاد رعب و وحشت و ناامنى در بین مردم مى‌زنند و بعضاً از اموال عمومى و مساجد هم نمى‌گذرند و تا صاحبان قدرت و سیاست که پس از به قدرت رسیدن، از وعده‌هاى داده‌شده غفلت کرده و بدین‌سان بذر، یأس و ناامیدى را به جامعه تزریق مى‌کنند. به‌راستى رسالت پاسدارى از خون پاک شهیدان این مرز و بوم و شأن و منزلت ملت بزرگ ایران براى عموم مدعیان سیاست چه اقتضا مى‌کند؟! آیا مشکلات اقتصادى و معیشتى و بیکارى و تعطیلى برخى کارخانجات و آسیبهاى اجتماعى را با آمارهاى بى‌مبنا مى‌توان حل کرد و یا آن‌که اراده‌اى انقلابى مى‌خواهد و مردانى عاشق و شیفته خدمت؟!

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: آنچه این روزها از ناحیه اراجیف و تهدیدات آمریکا علیه ملت ایران جریان دارد اگرچه نگران‌کننده و ظالمانه است اما از حیثى براى فرزندان این سرزمین، آرزویى دیرینه بوده است که روزی در میدان نبرد با جبهه کفر و شرک و الحاد، به‌جاى مواجهه با عوامل دست چندم استکبار، به‌طور مستقیم پنجه در پنجه سرخطهاى اصلى فساد و تباهى و عوامل فتنه و ناامنى در دنیا یعنى آمریکا و غده سرطانى جهان اسلام، رژیم صهیونیستى بیندازند و گوئیا زمینه‌های این هماوردى در ابعاد مختلف نرم و سخت فراهم گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: در چگونگى مواجهه با دولت‌محورى آمریکا و عدم احترام وى به قراردادهاى بین‌المللى و سازمان‌هاى بین‌المللى نیز؛ جمهورى اسلامى ایران اگرچه متحمل هزینه‌هاى فراوان ناشى از تفکر برخى ساده‌لوحى‌هاى اعتمادگرایانه شده است، اما تجربه‌هاى گذشته را چراغ راه آینده خود خواهد کرد. قطعا این هشدار رهبر معظم انقلاب براى ادامه مسیر درست در آینده در مواجهه با ترامپ و دولت او راهگشا خواهد بود: «من البته هیچ‌وقت نسبت به مذاکره با آمریکا خوش‌بین نبودم. نه از باب یک توهم بلکه از باب تجربه. تجربه گذشته ما نشان مى‌دهد که گفتگو در منطق حضرات آمریکایى به این معنى نیست که بنشینیم تا به یک راه‌حل منطقى دست پیدا کنیم- منظورشان از گفتگو این نیست - منظورشان از گفتگو این است که بنشینیم حرف بزنیم تا شما نظر ما را قبول کنید! هدف از اول اعلام شده است؛ باید نظر طرف مقابل قبول شود لذا ما همیشه اعلام کرده‌ایم و گفتیم که این گفتگو نیست؛ این تحمیل است و ایران زیر بار تحمیل نمى‌رود.

امام جمعه شهرستان باتوجه به مناسبت های آبان ماه بیان داشت: سالروز شهادت دانش‌آموز بسیجى، محمدحسین فهمیده از چنان ارزش و اهمیتى برخوردار است که «روز نوجوان» و «بسیج دانش‌آموزى» نامیده شده است. از آن‌جا که دانش‌آموز شهید و رزمنده بسیجى، محمدحسین فهمیده، با ایمان و بینش عمیق و استوار در جنگ با دشمن، پیش‌قدم شد و با نیل به شهادت، درس شجاعت، فداکارى و مقاومت را به همه بسیجیان و امت حزب‌الله آموخت، امام بزرگوار از این نوجوان سیزده ساله، به‌عنوان رهبر یاد فرمودند.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: بدین‌گونه، نام و یاد او، منشأ حماسه‌هاى بزرگ شده و تحول عظیمى در شیوه‌هاى دفاع مقدس و نبرد رزمندگان اسلام ایجاد کرد و راه پیروزى و سرافرازى را یکى پس از دیگرى هموار ساخت. رهبر معظم انقلاب در این‌زمینه فرموده‌اند: «زنده نگهداشتن یاد حادثه شهادت دانش‌آموز بسیجى، شهید فهمیده، از اصالت‌هاى دفاع مقدس مى‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: ازاین‌رو، هشتم آبان، سالروز شهادت این فرزند انقلاب، به‌عنوان روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزى نام گرفته است تا ضمن یادآورى حماسه این قهرمان به‌ظاهر کوچک، به‌عنوان سرمشقى مناسب به همسالانش مطرح شود و راهش ادامه یابد

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: بسیج عبارت است از تشکیلاتى که در آن، افراد متفرق و تنها، به یک مجموعه عظیم و منسجم، به یک مجموعه آگاه، متعهد، بصیر و بیناى به مسائل کشور و به نیاز ملت، تبدیل مى‌شوند؛ مجموعه‌اى که دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار و خاطرجمع مى‌کند. معناى بسیج این است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونى که تهاجم فرهنگى، جنگى دیگر بر ضد نظام است، شناخت شرایط روحى و روانى نوجوانان و تهیه سازوکارهاى مناسب، یکى از راه‌هاى برون‌رفت از این معضل بزرگ است. سازمان بسیج دانش‌آموزى به‌عنوان گسترده‌ترین و فراگیرترین تشکیلات دانش‌آموزى، بر اساس رسالت خویش تلاش در راه تداوم دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامى و دستاوردهاى آن در زمینه‌هاى علمى، تربیتى و اجتماعى و مقابله با تهاجم فرهنگى را سرلوحه فعالیت‌هاى خویش قرار داده است. این سازمان، همواره کوشیده است با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌هاى خود، زمینه‌ساز حضور فعال نوجوانان، به‌ویژه دانش‌آموزان بسیجى در عرصه‌هاى گوناگون فرهنگى، اجتماعى، علمى و سازندگى باشد.

سرپلذهاب

اربعین نقش مهمی در زنده نگه نگهداشتن یاد امام حسین (ع) دارد/نمایش اوج وحدت و انسجام اسلامی در راهپیمایی اربعین حسینی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل از بازی دراز، حجت الاسلام جوادفاطمی نسب، در نمازجمعه این هفته شهرستان اظهارداشت: اربعین حسینی نقش مهمی در زنده شدن یاد امام حسین (ع) ویاد شهادت آن حضرت دارد.
وی با بیان اینکه فلسفه اربعین در زنده ماندن واقعه عاشوراست افزود: اگر بنی امیه موفق می شد یاد امام واصحاب ایشان رامانند جسمشان در زیر خاک مدفون کند دیگر این شهادت برای دنیای اسلام فایده ای دربر نداشت.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب مراسم بزرگ اربعین را دارای دستاوردهای مهمی دانست و اذعان داشت؛ نمایش شور و شعور حسینی به جهانیان در راهپیمایی بزرگ اربعین یکی از دستاوردهای مهم اربعین است که ازعوامل تحقق وحدت اسلامی نیز به شمار می رود.

حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: اعتراف دشمنان  به عظمت مراسم اربعین سرآغاز  قیام علیه  یزیدیان  زمان و نزدیک شدن قلوب مسلمانان  به هم  و تقویت وحدت و انسجام اسلامی ازدیگر دستاوردهای مراسم اربعین حسینی است.

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به نقش بصیرت درجلوگیری ازفتنه ها گفت عمار یکی از یاران امیرالمومنین (ع) است که ملاک حقانیت و تشخیص حق و باطل از هم بود .

وی بابیان اینکه عماردارای ویژگیهایی بارزی در بصیرت و ولایتمدار بود افزود: این یار امیرالمومنین هیچ زمانی دچاراشتباه نشدند و دارای خصوصیات  بصیرت زائی و وظیفه شناسی بودند وما می بینیم که رهبرانقلاب درجریان فتنه سال ۱۳۸۸ در بسیاری از سخنرانی های خود جمله این عمار را مطرح می کردند.

امام جمعه شهرستان درادامه به سالروز شهادت محمد حسین فهمیده اشاره کرد و گفت: این نوجوان بسیجی با خلوص وصفای باطن جان خود را تقدیم انقلاب واسلام کرد و روز شهادت ایشان بعنوان روز بسیج دانش آموزی معرفی شده است.

فاطمی نسب درخطبه اول نیز زن ومرد رامکمل هم دانست وگفت هیچ نهاداجتماعی به اندازه نهادخانواده نزد خداوند باارزش نیست.

هرسین

زوار اربعین با مدارک کامل سفر کنند/ بسیج برنامه های متنوعی برای نوجوانان و جوانان دارد

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به شخصیت علمی و مذهبی آیت الله مرعشی نجفی اظهار داشت: ایشان یکی از برجسته ترین چهره های علمی عصر حاضر است، این شخصیت گرانقدر حدود400استاد را درک کرده است و حدود 150اثر در زمینه های مختلف داشته است و کمک های زیادی به کتابخانه های کشور کرده است در حالی که همه اینکارها را در فقر تمام انجام داده است.

ایشان افزود: جامعه امروز ما نیازمند مطالعه و کتابخوانی است و لازم است که الگو بگیریم از اینچنین شخصیت هایی و کارهایی که در این راه انجام داده اند.

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از مساجد شهر ما نیاز به کمک فوری دارند و لازم است عزیزانی که می توانند کمک کنند در این زمینه ورود پیدا کنند همچنانکه خداوند در قرآن از کسانی که در آبادانی مساجد کمک می کنند تمجید کرده است.

حجت الاسلام اجرایی ضمن گرامیداشت روز 8آبان(شهادت شهید حسین فهمیده) و همچنین تقدیر و تشکر از حضور دانش آموزان در نماز جمعه اظهار داشت: روز 8 آبان مصادف با شهادت نوجوان 13ساله شهید حسین فهمیده است که امام خمینی(ره) در مورد او فرمود: رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

ایشان افزود: بسیج برنامه های متنوعی برای نوجوانان و جوانان دارد که از آنجمله می توان به برگزاری حلقات صالحین اشاره کرد که انصافاً در هرسین زحمات خوبی در این زمینه کشیده شده است.

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به مراسم پیاده روی اربعین تصریح کرد: یکی از نعماتی که خداوند متعال در اختیار ما گذاشته است پیاده روی اربعین است که علی رغم حضور 20میلیونی مردم در این مراسم هر ساله بر آمار آن افزوده می شود و به فرموده پیامبر اکرم(ص): عشق به امام حسین(ع) تمام شدنی نیست.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: خدا را شاکریم که در مسیر زوار اربعین هستیم و به مردمی که می خواهند به زیارت عتبات عالیات بروند توصیه می کنیم با مدارک کامل سفر کنند و مراعات حال زوار دیگر را بکنند و مراقبت کنند چرا که نماینده ایران اسلامی هستند.

ایشان با اشاره به مشکلات شهرستان افزود: از جمله مشکلاتی که در هرسین وجود دارد بحث لزوم برخورد با خرید و فروش مواد مخدر است و حیف است این شهر با این سابقه معنوی دچار این مشکلات شود و لازم است که نیروی انتظامی در این خصوص برخورد جدی داشته باشد.

 

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر یکروزه خود به سریلانکا، با حضور در مسجد جامع «کالپیتی» شهر کلمبو، ضمن دیدار و گفتگو با نمازگزاران، نماز مغرب را نیز در این مسجد اقامه کرد.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از حضور در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر کلمبو، اظهار امیدواری کرد: مذاکرات صورت گرفته میان دو کشور به گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های فیمابین منجر شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی طراحی و اجرای مجموعه سد، نیروگاه و تونل انتقال آب «اومااویا» از سوی شرکت‌های متخصص ایرانی را نماد همکاری‌های موفق دو کشور دانست و گفت: امیدواریم بهره‌برداری از این طرح‌ها افزایش رفاه مردم سریلانکا را در پی داشته باشد.

رئیس جمهور در ادامه وحدت و انسجام را نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام دانست و گفت: دشمنان و در راس آنان آمریکا، با ایجاد گروهک‌های تروریستی مانند داعش به دنبال ایجاد ناامنی، کشتار و تفرقه در جهان اسلام هستند، بنابراین بسیار ضرورت دارد از هر اقدام و گفتاری که میان مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کند، پرهیز شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه ظالم و ستم بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و کشتار و نسل‌کشی در غزه را نتیجه وجود اختلافات در امت اسلامی دانست و افزود: امام خمینی (ره) از ۴۵ سال پیش رژیم صهیونیستی را غده‌ای سرطانی برای امنیت منطقه دانسته و بر آزادی فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام تاکید کرده بود و امروز حقانیت این سخن امام راحل، بر همگان روشن شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق فلسطینیان را وظیفه همه مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان می‌داند و معتقد است امروز حمایت از کسانی که از خانه، وطن، دین، ناموس و جان و عزت خود دفاع می‌کنند، شاخصی برای کشورهاست که آیا مدافع شرافت هستند، یا همراه شرارت؟

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: آمریکا مردم ایران را بابت دفاع از حق و عدالت مورد تحریم‌های ظالمانه قرار داد، اما جوانان ما تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کردند و امروز ایران در همه حوزه‌ها در حال پیشرفت است. دشمن تلاش کرد پیشرفت ایران را متوقف کند، اما ملت ایران اراده کرد پیشرفت کند و در این جنگ اراده‌ها ملت ایران پیروز شد.

رئیس جمهور گفت: آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که با عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشور‌های منطقه برای این رژیم حاشیه امن ایجاد کنند، اما نتوانستند و امروز صهیونیست‌ها منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند و ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از مردم و کشور‌هایی که حامی رژیم صهیونیستی باشند، مطالبه می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی همچنین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه ما آموختند که رمز موفقیت توکل بر خدا و اعتماد به نفس و داشته‌های درونی است، گفت: دشمنان برای متوقف کردن ملت ایران علاوه بر تحمیل ۸ سال جنگ به ما، تلاش کردند با ترور، انفجار، توطئه و فتنه‌های متعدد این مردم را از ادامه مسیرش منصرف کنند، اما موفق نشدند. امروز مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه نه فقط مورد توجه نظام اسلامی ایران بلکه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است که معتقدند نباید تن به زیاده‌خواهی‌ها و مظالم نظام سلطه داد.

دیگر خبرها

  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است