Web Analytics Made Easy - Statcounter

اربیل – ایرنا- مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه در نامه ای به پارلمان اقلیم کردستان عراق ضمن اعلام عدم تمایل وی برای تمدید پست ریاست اقلیم خواهان عدم اصلاح قانون ریاست اقلیم کردستان عراق و اقدامات قانونی برای جلوگیری از خلاء قانونی شد.

متن نامه بارزانی به شرح زیر است:
« براساس درخواست شماره 128 در مورخ 12/7/2017 میلادی که خواهان برگزاری انتخابات ریاست اقلیم و پارلمان اقلیم در تاریخ 1/11/207 شدیم، اما بنا به دلایل سیاسی، امنیتی، فنی و نبود کاندیدای کمیسیون عالی انتخابات و همه پرسی در اقلیم، برگزاری انتخابات تعلیق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


و با استناد به اینکه در 24/10/2017 میلادی فعالیت پارلمان اقلیم کردستان عراق برای دو دوره قانونگذاری تمدید شد، از این رو در خصوص پست ریاست اقلیم اعلام می کنم که بعد از 1/11/207 ادامه فعالیتم را در این سمت رد می کنم و نباید قانون ریاست اقلیم نیز اصلاح گردد، لذا ضروری است برای عدم ورود به خلاء قانونی در حوزه های انجام وظایف و اختیارات رئیس اقلیم، پارلمان تشکیل جلسه داده و این موضوع را حل و فصل کند.
بنده نیز به عنوان مسعود بارزانی، پیشمرگه در میان مردم سرزمینم و نیروهای پیشمرگه عزیز به مبارزه و فعالیت خویش در راستای تحقق حقوق ملتمان و حفاظت از دستاوردهای ملت ادامه خواهم داد.
بر اساس این نامه مسعود بارزانی برای همیشه از پست ریاست اقلیم کردستان عراق کناره گیری می کند و از اول نوامبر دیگر رئیس اقلیم کردستان عراق نخواهد بود.»
خاورم*351*2*380**1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با حضور در محل وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، دیروز در راس هیئتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان، وارد تهران شده و با رییس جمهور کشورمان نیز دیدار کرده است.

امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار داردامیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای خبرنگار عراقی: بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد
  • انگیزه بارزانی از حضور در تهران؛ درخواست اقلیم کردستان از ایران چیست؟
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس مجلس دیدار کرد
  • روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • بارزانی به دیدار رئیسی رفت + تصاویر
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی دیدار کرد
  • نچیروان بارزانی با رئیسی دیدار کرد