Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس پارلمان کردستان عراق از ارسال نامه ای از سوی مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان بە ریاست پارلمان خبر داد.

ایران آنلاین / سایت پارلمان کردستان عراق گزارش داد؛ جعفر ایمینکی معاون رئیس پارلمان کردستان ضمن اشاره به ارسال نامه مسعود بارزانی به ریاست پارلمان، از قرائت این نامه در نشست پارلمان کە فردا یکشنبه برگزار می شود خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اظهارات ایمینکی هیچ اشاره ای به محتوای این نامه نشده است.

هیمن هورامی مشاور بارزانی در صفحه شخصی در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: فردا نامه بارزانی در پارلمان قرائت می شود و بارزانی به عنوان "مرجع عالی و پیشمرگ" به فعالیت های خود ادامه می دهد.

شبکه تلویزیونی کردستان 24 متعلق بە مسرور بارزانی فرزند مسعود بارزانی درباره گزارش ها مبنی بر استعفای مسعود بارزانی از ریاست اقلیم کردستان اعلام کرد: بارزانی از سال 2013 کە دوره ریاست وی بە پایان رسید، راضی نبود ریاست وی تمدید گردد و بە دلیل جنگ با داعش در این پست ماند."

بر اساس این گزارش: بارزانی پس از پایان دوره ریاست بر اقلیم کردستان به فعالیت های سیاسی ادامه خواهد داد و به عنوان مرجعی در مسئلە کرد در صحنه سیاسی باقی خواهد ماند.

نشست پارلمان کردستان عراق که بر اساس دعوتنامه رئیس پارلمان قرار بود پنجشنبه برگزار شود به تعویق افتاد و هیئت رئیسه پارلمان کردستان عراق اعلام کرد که‌ نشست پارلمان به روز شنبه موکول شده است، اما امروز هم بار دیگر این نشست به فردا موکول شد.

پیش تر عبدالرحمن علی رضا دبیر فراکسیون جنبش تغییر در پارلمان کردستان در مصاحبه ای مطبوعاتی اعلام کردە بود که نمایندگان این فراکسیون در نشست آتی پارلمان کردستان مشارکت خواهند کرد، این فراکسیون تاکنون نشست های پارلمان را بایکوت کرده بود.

دلیر ماوتی رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی در پارلمان کردستان نیز در مصاحبه ای مطبوعاتی اعلام کردە بود که به هیچ عنوان نمی توانند برنامه کاری نشست آتی پارلمان را آشکار سازند اما "برنامه ها غیرمنتظره" خواهند بود.

در دعوتنامه معاون رئیس پارلمان برای نمایندگان اشاره ای به برنامه کاری و محورهای مورد مناقشه نشست آتی نشده است.

دلیر ماوتی افزود: این نشست سرآغازی است برای نظام مند ساختن سیستم حاکمیتی و اداره کردن اقلیم و دریچه ای است برای برون رفت از بحرانی که اقلیم کردستان را فراگرفتە است.

وی گفت که از این طریق، پارلمان فرصت کافی دارد که قوانین لازمە را تصویب کرده و برای اجرایی شدن در کمترین زمان ممکن این قوانین را بە امضا برساند.

اعلام نشست پارلمان کردستان و عدم اعلام برنامه کاری آن همزمان با برخی گزارش های غیررسمی در خصوص تصمیم گیری درباره وضعیت آینده ریاست اقلیم کردستان که از سال 2005 مسعود بارزانی در این منصب می باشد و پس از رویدادهای کرکوک و مناطق مورد مناقشه که به کنترل نیروهای عراق درآمد می باشد، گزارش های غیررسمی از احتمال کناره گیری قریب الوقوع مسعود بارزانی از این منصب و انحلال منصب ریاست اقلیم خبر داده بودند.

برخی پایگاه های خبری اقلیم کردستان گزارش دادند که احتمالاً  پس از پایان دوره ریاست بارزانی بر اقلیم کردستان در 31 اکتبر 2017 (و بدون  نیاز به کناره گیری بارزانی از قدرت) وی به‌ طور طبیعی  دیگر مسئولیتی در قبال ریاست اقلیم نخواهد داشت  و بدین لحاظ پارلمان در صدد تصویب تفویض موقت  اختیارات ریاست اقلیم کردستان به سه نهاد حاکمیتی دولت، پارلمان و دستگاه قضایی اقلیم  می باشد./کردپرس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • تصویری از ۳ کاندیدای اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • ۲ تصویر جالب از گپ و گفت ۳ کاندیدای ریاست مجلس دوازدهم
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق